Awaria silnika Karoliny Czapki
Po awarii silnika BMW M3 GTR, zespół Valek Autosport musiał wycofać się z wyścigu Invicta Epilog 2010 na Automotodromie Brno. Zmienniczka Petra Valka, Karolina Lampel-Czapka jeździła M3-ką tylko podczas wolnych treningów.
Na początku kwalifikacji doszło do eksplozji silnika. Jednostkę napędową wymieniono przed startem, ale przegrzany silnik wyeliminował polsko-czeską załogę po 10 okrążeniach. Sześciogodzinny wyścig wygrali Antonin, Jan i Petr Charouzowie, wspierani przez Adama Lacko w Mercedesie C-Klasse DTM.
Karolina Czapka po Epilogu |
![]() |
fot. Katrex Karolina Autosport
|
– W czwartek na treningach poznawałam M3-kę -mówi Karolina. – Pierwsze okrążenia były dosyć ciekawe. Samochód posiadał manualną skrzynię i trzy pedały, co też stanowiło dla mnie nowość. Cały sezon jeździłam z sekwencyjną skrzynią. Coraz bardziej się wjeżdżałam, czasy okrążeń były obiecujące, samochód prowadził się bardzo fajnie. Mieliśmy troszkę problemów ze skrzynią biegów i trzeba było ją wymienić.
Mój zmiennik Petr Valek wyjechał jako pierwszy na czasówkę – i po kilku okrążeniach wybuchł silnik. Okazało się, że olej odpływał w prawych zakrętach i dlatego doszło do eksplozji. W nocy zespół ściągnął z Ostrawy nowy silnik. Rano przed wyścigiem Petr zaliczył sesję Warm up. Zaczęły się kolejne problemy. Temperatura wody wzrosła do 130 stopni. Nie działał termostat i silnik się przegrzewał. Chłopcy wymienili termostat, wyjmując dobry ze starego silnika.
Pełni nadziei rozpoczęliśmy wyścig z ostatniego, 33 pola. Petr pokonał trzy okrążenia i zjechał, bo temperatura wody doszła do 137 stopni. Mechanicy bawili się z tym 40 minut. Petr zaliczył jeszcze 7 kółek, zjeżdżając co dwa okrążenia. Cały czas grzał się silnik i w końcu zaczął przeciekać. Olej leciał z każdego otworu. Cała przednia szyba była zarzygana olejem.
Szkoda, bo podczas wyścigu nawet nie wsiadłam do samochodu. Petr też był rozczarowany – walczył o czwarte miejsce w mistrzostwach Czech w klasie do 3500. Trudno, taki jest motorsport i z tym też trzeba się liczyć. Czekamy na kolejny, bardziej udany start.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: