
Autostradowa obwodnica Częstochowy zostanie dokończona? Są chętni wykonać prace
Ruch na autostradowej obwodnicy Częstochowy odbywa się już od 2019 roku, jednak GDDKiA musiała odstąpić od umowy ze względu na problemy po stronie wykonawcy. Pozostało jeszcze dużo rzeczy do zrobienia. Są chętni by dokończyć prace...
W grudniu zeszłego roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na dokończenie realizacji autostradowej obwodnicy Częstochowy. Budżet GDDKiA na tę inwestycję to 109 625 177,61 złotych.
GDDKiA poinformowała, że wpłynęły cztery oferty na realizację autostradowej obwodnicy Częstochowy. Wszystkie złożone oferty zostaną teraz przeanalizowane i ocenione. Najtańszą ofertę przedstawiła firma Strabag, która wyceniła realizację zadania na 86 870 987,89 złotych.

Ruch na autostradowej obwodnicy Częstochowy odbywa się już od 2019 roku, jednak GDDKiA musiała odstąpić od umowy ze względu na problemy po stronie wykonawcy. Pozostało jeszcze dużo rzeczy do zrobienia. Do wykonania, w ramach ogłoszonego zamówienia, pozostają m.in. prace związane z:
- robotami wykończeniowymi na węzłach Częstochowa Blachownia, Częstochowa Jasna Góra oraz Częstochowa Północ
- wykonaniem dróg serwisowych i technologicznych, w tym zaprojektowaniem i wykonaniem drogi dojazdowej dla połączenia ul. Prostej w Mykanowie z ul. Połaniecką w Częstochowie
- zakończeniem robót melioracyjnych
- wykończeniowymi pracami drogowymi, mostowymi, branżowymi oraz zielenią
- przebudowaniem skrzyżowania drogi krajowej nr 46 z drogą powiatową i gminną w Blachowni w rejonie przejazdu kolejowego (budowa i przebudowa pasów włączeń i wyłączeń oraz sygnalizacji świetlnej na drodze krajowej)
- wprowadzeniem docelowej organizacji ruchu
- uzyskaniem wszelkich niezbędnych decyzji administracyjnych
Roboty razem z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie powinny zakończyć się w przeciągu 12 miesięcy od momentu podpisania umowy. Do czasu realizacji nie będzie wliczany okres zimowy.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: