
Autostrada A2 – budowane oraz projektowane odcinki
Biegnąca z zachodu na wschód Polski trasa A2 jest jednym z najważniejszych szlaków komunikacyjnych w Europie. To fragment trasy E30 wiodącej z irlandzkiego portu Cork do Omska w Rosji. Obecnie trwa budowa, planowanie budowy oraz rozbudowy w sumie 222 km autostrady A2.
Autostrada A2 – odcinki w budowie
- Mińsk Mazowiecki – Siedlce (ok. 37,5 km) – dla odcinków Kałuszyn – Groszki i Gręzów – Siedlce Zachód są już decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Przekazaliśmy place budów wykonawcom, a roboty już się rozpoczęły. Prowadzone jest rozpoznanie środowiskowe, saperskie i archeologiczne. Ponadto rozpoczęła się wycinka drzew. Przy sprawnej realizacji kontraktów kierowcy powinni skorzystać z tych odcinków jesienią 2023 r. Dla odcinka Groszki – Gręzów, na który umowę podpisano 28 stycznia 2021 r., Wojewoda Mazowiecki prowadzi postępowanie administracyjne zmierzające do wydania decyzji ZRID. Termin zakończenia prac przewidziany został na lato 2024 r.
- Siedlce – Biała Podlaska (ok. 63,5 km) – w kwietniu 2021 r. podpisano umowy na cztery kolejne fragmenty A2 od Siedlec do Białej Podlaskiej. Dla odcinków rejon m. Malinowiec – w. Łukowisko, w. Łukowisko – rejon m. Swory i rejon m. Swory – w. Biała Podlaska złożone zostały wnioski o wydanie decyzji ZRID (do odpowiednich terenowo urzędów wojewódzkich). Natomiast dla części od końca obwodnicy Siedlec do rejonu m. Malinowiec wykonawca przygotowuje materiały do złożenia takiego wniosku. Zgodnie z zawartymi umowami na wszystkich czterech odcinkach zakończenie robót zaplanowano latem 2024 r.
Wyższe opłaty za przejazd autostradą A2. GDDKiA twierdzi, że są nieuzasadnione
Autostrada A2 – odcinki projektowane
Na odcinek A2 od węzła Biała Podlaska do granicy państwa z Białorusią (Kukuryki) we wrześniu 2021 r. podpisano umowę na wykonanie projektu budowlanego i uzyskanie niezbędnych decyzji umożliwiających realizacje robót w terenie. W styczniu br. do Wojewody Lubelskiego złożono wnioski o uzyskanie decyzji ZRID. Kolejnym etapem, po wydaniu decyzji ZRID i pozyskaniu finansowania, będzie ogłoszenie przetargu na realizację inwestycji.
Pomiary odcinkowe rejestrują więcej wykroczeń niż fotoradary? Eksperci nie mają wątpliwości
Autostrada A2 Warszawa – Łódź
Inwestycja dotycząca autostrady A2 między Warszawą a Łodzią polega na dobudowie dodatkowych pasów ruchu po wewnętrznych stronach obu jezdni istniejącej autostrady A2 na długości ok. 89 km. Do wykorzystania jest szeroki pas dzielący, który został wybudowany podczas realizacji autostrady.
Docelowo autostrada będzie miała od węzła Konotopa do węzła Pruszków dwie jezdnie po cztery pasy ruchu, natomiast dalszy odcinek do węzła Łódź Północ będzie posiadał dwie jezdnie po trzy pasy ruchu.
Rozbudowany odcinek autostrady A2 ma w przyszłości ułatwić szybki i bezpieczny dojazd m.in. do Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: