
Autostrada A1 zyskała kolejny odcinek. Wkrótce wydłuży się o kolejne kilometry
Kierowcy mają już do dyspozycji kolejny, nowy odcinek Autostrady A1. To ponad 12 kilometrów drogi między węzłami Tuszyn i Piotrków Trybunalski: z trzema pasami ruchu w kierunku Łodzi i dwoma w odwrotnym.
Od 19 listopada 2021 roku między węzłami Tuszyn i Piotrków Trybunalski Zachód, kierowcy będą mieli do dyspozycji obie jezdnie autostrady A1! Oznacza to, że od skrzyżowania z S8 w kierunku Łodzi pojadą 12 kilometrami jezdni autostradowej o trzech pasach ruchu, a w kierunku odwrotnym będą dostępne dwa pasy ruchu. Pełny przekrój zachodniej jezdni (na Częstochowę) będzie dostępny przed końcem roku.
Możliwość jazdy nowym odcinkiem autostrady A1 z pewnością ułatwi życie wielu kierowcom podróżującym między północą i południem kraju. Prace, które dotychczas były prowadzone w tej okolicy, przyczyniały się do powstawania zatorów. Teraz powinno ich być coraz mniej.

Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, do połowy grudnia powinny zostać oddane do użytku kierowców kolejne trzy kilometry autostrady A1 między węzłami Piotrków Trybunalski i Piotrków Trybunalski Południe, gdzie kierowcy pojadą całą szerokością jezdni w kierunku Łodzi, a w kierunku odwrotnym dwoma pasami.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to w grudniu zostaną udostępnione zostaną pozostałe pasy ruchu i kierowcy będą w pełni korzystali z całego, blisko 16-kilometrowego odcinka od Tuszyna do Piotrkowa Trybunalskiego.
Zmiany także na innych odcinkach autostrady A1
Jeszcze przed końcem roku podobne zmiany w organizacji ruchu planowane są także na odcinku Kamieńsk – Radomsko. Kierowcy skorzystają z pełnego, trzypasowego przekroju jezdni w kierunku Częstochowy, a chwilę później także na jezdni w kierunku Łodzi. Trzema pasami ruchu w kierunku Łodzi pojadą również na udostępnionym jako pierwszym, w przekroju dwujezdniowym, 13-kilometrowym odcinku od Radomska do Kruszyny na terenie woj. śląskiego.
Także przed końcem roku udostępniona zostanie druga jezdnia od Kruszyny do początku obwodnicy Częstochowy, wraz z drugim wiaduktem nad linią kolejową w sąsiedztwie węzła Częstochowa Północ. Na tym fragmencie kierowcy pojadą trzema pasami w kierunku Łodzi, a chwilę później także w stronę Częstochowy.
Jeszcze w tym roku kierowcy na A1 pomiędzy Tuszynem i obwodnicą Częstochowy zyskają łącznie blisko 56 kilometrów dwujezdniowej trasy, o trzech pasach ruchu w każdym kierunku.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: