Autoriada – Wielki Finał Programu Autochodzik
200 dzieci ze wszystkich 40 przedszkoli w Olsztynie wzięło udział w „Autoriadzie", wydarzeniu podsumowującym Przedszkolny Program Edukacji Komunikacyjnej „Autochodzik". Warmia i Mazury to drugie po Pomorskiem województwo w kraju, w którym realizowany jest pilotażowy program mający na celu wpajać dzieciom bezpieczne zachowania na drodze.
„Autoriada” była podsumowaniem kilkumiesięcznego Przedszkolnego Programu Edukacji Komunikacyjnej „Autochodzik”, którego celem było opanowanie przez przedszkolaków zasad bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym. Dzieci bawiły się w kierowców, poznawały znaki drogowe, a podczas Autoriady zdobyły swoje pierwsze prawo jazdy. Program objął wszystkie 40 przedszkoli w Olsztynie.
Zestaw „Autochodzik” składa się z samochodów wykonanych z miękkiej gąbki oraz drogowego miasteczka obejmującego ponad 100 elementów takich jak znaki drogowe, przejścia dla pieszych oraz sygnalizacja świetlna. Nauczyciele prowadzący zajęcia zostali dodatkowo wyposażeni w komplet kilkudziesięciu ćwiczeń i zabaw edukacyjnych.
„Chcemy nadal rozwijać program. Liczymy, że w przyszłości zestawy „Autochodzik” trafią
do przedszkoli w całej Polsce” – powiedziała Ewa Konopka, rzecznik prasowy Michelin Polska S.A.
![]() |
fot. Michelin
|
Jak wynika z raportu WHO (World Health Organization) wypadki drogowe stanowią najczęstszą przyczynę wszystkich wypadków śmiertelnych wśród dzieci i młodzieży
na świecie. Według danych Policji, około 5 milionów dzieci w wieku szkolnym wychodzi codziennie na polskie drogi. Najczęstszymi przyczynami wypadków drogowych jest nagłe wtargnięcie na jezdnie oraz zabawy na jezdniach i poboczach drogi.
Projekt „Autochodzik” jest organizowany przy wsparciu rządowego programu „Razem bezpieczniej” realizowanego przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Raport World Health Organization:
http://www.who.int/violence_injury_prevention/child/injury/world_report/en/index.html
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: