Autor nagrania lubi pouczać innych, a kierowca Audi nie lubi, jak na niego trąbią
Żaden kierowca nie popiera łamania przepisów (przynajmniej żaden dobry kierowca), ale to nie oznacza, że powinniśmy pouczać innych na drodze. Między innymi dlatego, że może spotkać nas taka historia.
Autor nagrania zatrąbił na kierowcę Audi TT, ponieważ ten zawracał na skrzyżowaniu, na którym dozwolony był tylko skręt w lewo. Prawdopodobnie świadomie złamał przepisy, ale nie stworzył przy tym żadnego zagrożenia.
„No i dziada nie nauczysz” ubolewa drogowy nauczyciel, celowo wchodzący w konfliktowe sytuacje
Po chwili autor został dogoniony i wyprzedzony w niebezpieczny sposób przez kierującego Audi, który następnie zatrzymał się i wysiadł. Streszczając dialog między panami, kierowcy TT nie podoba się, że ktoś zwraca mu uwagę na drodze. Pyta autora, co go interesuje, jak on jedzie.
Poucza innego kierowcę, a potem żali się, że tamten okazał się agresywny
Czy powinniśmy być więc obojętni, na łamanie przepisów przez innych? W teorii nie, ale pamiętajmy, że zgodnie z przepisami klaksonu używa się, żeby ostrzec przed niebezpieczeństwem, a nie żeby pouczać pozostałych uczestników ruchu. Podobnie z długimi światłami – jeśli używamy ich, żeby pouczać innych kierowców, to sami też łamiemy przepisy. Niestety (albo stety) prawo nie przewiduje sposobów, w jakie jeden kierowca może „edukować” drugiego na drodze. Podobnie jak blokowanie lewego pasa autostrady, jadąc 140 km/h, nadal jest zabronione, chociaż ustąpienie miejsca kierowcy z tyłu, będzie oznaczało, że pozwolimy mu ma przekroczenie prędkości. Od dyscyplinowania innych jest policja, która chętnie przyjmuje takie nagrania z kamerek i wystawia mandaty.
Najnowsze
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
Kierowcy, którzy nie mają szczęścia parkować w garażu, muszą mierzyć się z wieloma niedogodnościami związanymi z zimowymi warunkami. Najważniejsze to konieczność odśnieżania auta, skrobania szyb oraz jazda wychłodzonym samochodem w oczekiwaniu, aż wnętrze się nagrzeje. Na szczęście jest sposób, aby proces ten przyspieszyć. -
Porsche Polska w Warszawie – nowa siedziba właśnie rozpoczyna działalność
-
Test: Nissan Ariya e-4orce – 306 KM w elektryku robi różnicę
-
12-letnia Julia Angelard w stawce Kartingowych Mistrzostw Polski 2025
-
5 rzeczy, które warto wiedzieć o systemie Apple CarPlay
Zostaw komentarz: