Auto od Toyoty, silnik od BMW
Czy to możliwe by koncerny: japoński i niemiecki połączyły siły? Jak donoszą ostatnie newsy, wygląda na to, że tak. A wszystko za sprawą silników wysokoprężnych.
Mamy już BMW z napędem na przednią oś (czytaj o tym tutaj), a teraz silniki diesla produkowane przez bawarską markę lądują w Toyocie.
Niemiecki koncern będzie dzielił się wiedzą na temat jednostek wysokoprężnych z partnerami z Toyoty. W zamian za to, Japończycy podzielą się z nimi doświadczeniami w technologii hybrydowej. BMW skorzysta na tym wiele, bo otrzyma od Toyoty silniki elektryczne oraz osprzęt i układy przeniesienia napędu, wraz z oprogramowaniem.
Przeczytaj nasze testy modeli Toyota: – test Toyota Prius – czytaj tu; – test Toyota Yaris Hybrid – czytaj tu. |
Toyota Verso z silnikiem od BMW. |
fot. Toyota |
Wschodni producent już wprowadził zachodnie rozwiązanie „w życie”, za sprawą Toyoty Verso. W roku 2014 zaszła zmiana i w gamie silników diesla pojawiła się jednostka 1.6 od BMW (to czterocylindrowa jednostka wysokoprężna o mocy 113 KM i momencie obrotowym 270 Nm, która emituje 119 g dwutlenku węgla na kilometr).
BMW od lat dostarcza swoje silniki innym producentom samochodów. Z jednostek napędowych niemieckiego producenta korzystają PSA/Peugeot-Citroen, niszowy Wiessman oraz McLaren. AutoExpress donosi, że współpraca ma się rozszerzyć w przyszłości i w niemieckie silniki wyposażone mają być Toyota RAV4 i Toyota Auris.
BMW wspólnie z Toyotą wyprodukują model BMW Z5? Czytaj o tym tutaj. |
Toyota chce uatrakcyjnić przede wszystkim ofertę modelu w Europie, gdzie w segmencie minivanów wciąż dominują silniki wysokoprężne właśnie, w większości te o pojemności 1.6 l (50% ogólnej sprzedaży).
Toyota Verso produkowana jest w Turcji. Cena, jaką Japończycy płacą Niemcom za to rozwiązanie, jest owiana tajemnicą.
Silnk wysokoprężny Toyoty Verso pochodzący od BMW. |
fot. Toyota |
Najnowsze
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
Volvo Cars Tech Hub w Krakowie obchodzi drugą rocznicę działalności. Firma chwali się, że to właśnie tam powstały kluczowe technologie dla nowego elektrycznego sedana ES90. Ale czy rzeczywiście polscy inżynierowie mieli tak duży wpływ na ten samochód? Przyjrzyjmy się faktom. -
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
-
Polskie warsztaty na skraju bankructwa? Długi sięgają 458 mln zł, a wiarygodność płatnicza spada
-
Elektryczny SUV – sprawdź model EX90 od szwedzkiej marki Volvo
Zostaw komentarz: