„Autko” z czerwonym pazurem
Fiat 500 uchodzi za uroczy, kobiecy samochodzik. Wyścigowa marka Abarth skrzyżowała go z ideą pojazdów Ferrari i powstał 695 Tributto Ferrari. Takiej rasowej maszyny nie powstydziła by się żadna fanka motoryzacji.
Połączenie Fiata 500 z Ferrari wyszło Abarth wyśmienicie. |
![]() |
fot. Abarth
|
Abarth 695 Tributto Ferrari to jeden z najbardziej oczekiwanych samochodów tegorocznego Salonu Samochodowego we Frankfurcie (nasza obszerna relacja już niebawem). Auto ma na stoisku „jeździć” po platformie pokrytej specjalną żywicą, która symuluje atmosferę toru wyścigowego. Choć ta limitowana i numerowana edycja Fiata 500 już od dawna użytkowana była jako pojazd zastępczy w sieci serwisowej Ferrari, dopiero teraz marka zdecydowała się na wypuszczenie samochodu na rynek.
Czerwone spojlery, lampy biksenonowe z opcją doświetlania zakrętów, niesamowity wzór obęczy i boczne paski (niczym w prawdziwej wyścigówce) to cechy charakterystyczne „niepozornej” 500-tki . Całość pokryto czerwonym jak najsłynniejsze Ferrari lakierem Scuderia Red.
Fotele wyglądają jak dzieło sztuki użytkowej, ale jak się w nich musi prowadzić! |
![]() |
fot. Abarth
|
We wnętrzu znajdziemy lekkie, karbonowe (tylko 10 kg każdy), pokryte czarną skórą fotele kubełkowe marki Sabelt oraz skórzaną kierownicę z łopatkami i intrygujące zegary rodem z Ferrari zaprojektowane przez markę Jaeger. Pod maską zamontowano podrasowany, turbodoładowany, czterocylindrowy silnik T-JET 1,4 l. o mocy ponad 180 KM i agresywnym brzmieniu włoskiej wyścigówki (dzięki układowi wydechowemu Record Monza). Przełożenia realizuje zautomatyzowana, manualna skrzynia biegów ze zmianą za pomocą przycisków na kierownicy, zainspirowaną samochodami wyścigowymi. Drapieżne nadwozie postawiono na 17-calowych felgach Racing Grey o wyglądzie inspirowanym obręczami pochodzącymi z – jakże by inaczej – Ferrari.
Przywiązanie do szczegółów można zauważyć na… podłodze – dywaniki są całkowicie pokryte aluminium, a pedały posiadają logo skorpiona. Wnętrze jest ozdobione specjalnymi osłonami i emblematem z numerem seryjnym pojazdu.
Abarth 695 Tributo Ferrari osiąga prędkość maksymalną 225 km/h, a sprint do setki zajmuje mu 7 sekund.
Na takiej kierownicy ręka nie zadrży 😉 |
![]() |
fot. Abarth
|
Abarth i Ferrari to marki, których legendarni twórcy podążali podobną drogą w swojej karierze: najpierw byli kierowcami wyścigowymi, potem tunerami, a w końcu szefowie firm wzbudzających prawdziwy szacunek w świecie wyścigów samochodowych. Ci dwaj niesamowici ludzie byli już kiedyś związani wspólnymi przesięwzięciami: np. w 1953 narodził się Ferrari 166/250 MM Abarth, który startował w różnych międzynarodowych zawodach, wraz z legendarnym Mille Miglia. Powiązanie między dwoma firmami zostało wzmocnione przede wszystkim przez układy wydechowe zaprojektowane przez firmę Abarth specjalnie dla samochodów budowanych w Maranello: wiele układów zostało stworzonych dla wielu modelów Ferrari, niektóre z nich zdobywały tytuły mistrzowskie.
We Frankfurcie na stoisku Abarth zobaczymy także m.in.: Grande Punto „SuperSport” i Abarth 500 „Assetto Corse” – małe autko sportowe, stworzone do zawodów na torze wyścigowym, sprzedawane kierowcom jako „gotowe na tor” poprzez sieć „Abarth Racing”.
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
Zostaw komentarz: