
Chiński BAIC wjeżdża do Polski. Ceny są szokujące
Chiński koncern BAIC debiutuje na polskim rynku. W ofercie chińskiej marki znajdą się trzy modele, a ich ceny są naprawdę zaskakujące!
Spis treści
- BAIC Beijing 3 – ceny w Polsce
- BAIC Beijing 5 – ceny w Polsce
- Flagowy BAIC Beijing 7 – cena na razie nieznana
O debiucie chińskiej marki BAIC (czyt. „bajk”) już wspominaliśmy, a teraz przedstawiciele marki podali listę modeli wraz z cennikiem. Dodajmy, że koncern BAIC to najstarsze przedsiębiorstwo motoryzacyjne z Państwa Środka, założone w 1958 roku. Firma, swoją pozycję budowała m.in. przy współpracy z Mercedesem czy Hyundaiem.
Gama modelowa obejmuje 3 modele: Beijing 3, Beijing 5 oraz Beijing 7. Czy tylko nam do głowy przychodzi skojarzenie z BMW? A tak na poważnie, przyjrzyjmy się cenom nowych modeli BAIC w Polsce.
BAIC Beijing 3 – ceny w Polsce
BAIC Beijing 3 to reprezentant segmentu B mierzący 432,5 cm długości oraz 164 cm wysokości. Auto pomieści 5 osób, a w bagażnik liczy 390 litrów pojemności i bez problemów ma pomieścić przedmioty o szerokości 107 cm.
Najlepsza jest jednak jego cena. BAIC Beijing 3 będzie dostępny tylko w jednej wersji wyposażenia bez możliwości dołożenia jakichkolwiek opcji (oprócz koloru) za 78 900 złotych. To mniej niż podstawowa Dacia Duster. A co znajdziemy na liście wyposażenia?
- elektrycznie otwierane okno dachowe
- materiałowo-skórzaną tapicerkę
- 8-calowy dotykowy ekran systemu multimedialnego
- półautomatyczną klimatyzację
Pod maską pracuje 4-cylindrowy silnik 1,5 bez elektrycznych wspomagaczy o mocy 150 KM i 210 Nm. Moc przekazywana jest przez 6-stopniowy manual. BAIC deklaruje średnie zużycie paliwa na poziomie 6,4 l/100 km.
BAIC Beijing 5 – ceny w Polsce
Większy, BAIC Beijing 5 będzie także dostępny tylko w jednej, bogato wyposażonej wersji w jednej cenie – 127 900 złotych. Za tę cenę otrzymujemy:
- dwa wyświetlacze (10,25-calowy przed kierowcą oraz na środkowej konsoli o przekątnej 10,1-cala stanowiący centrum sterowania pojazdem)
- podświetlenie ambiente
- 19-calowe felgi
- dach panoramiczny,
- czujniki martwego pola,
- systemy utrzymania pasa
- asystenta jazdy w korku
- cztery tryby jazdy
- skórzane sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami
- elektrycznie sterowaną tylną klapę
Pod maską BAIC Beijing 5 znajdzie się ten sam co w mniejszym bracie silnik 1.5 turbo, ale tutaj o zwiększonej do 177 KM mocy. Mierzący 4,6-metra SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w niecałe osiem sekund. Oferuje maksymalny moment obrotowy 305 Nm w szerokim zakresie obrotów: 1500 – 4500 obr./min.
Flagowy BAIC Beijing 7 – cena na razie nieznana
Co ciekawe, BAIC nie podał ceny, którą trzeba zapłacić za największy model w gamie – Beijing 7. Ta ma zostać ujawniona bliżej rynkowego debiutu w I kwartale 2024 roku. Podobnie jak w przypadku modelu 3 i 5 także w największym modelu BAIC będzie dostępna tylko jedna wersja wyposażenia.
W każdym egzemplarzu modelu BAIC Beijing 7 dostępne są rozbudowane inteligentne systemy
bezpieczeństwa, w tym m.in.:
- inteligentny tempomat (IACC),
- system automatycznego hamowania awaryjnego (AEB),
- czujniki martwego pola (BSD),
- system wykrywania poruszających się obiektów (MOD),
- system aktywnego utrzymania pasa ruchu (ELKA),
- system ostrzegający przed kolizją czołową (FCW),
- automatyczne włączanie i wyłączanie świateł drogowych (HBA),
- ostrzeżenie przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LDW),
- system utrzymania pasa ruchu (LKA),
- asystent jazdy w korku (TJA)
Pod maską pracuje ta sama 1.5-litrowa jednostka o mocy 177 KM i 305 Nm.
Wszystkie samochody BAIC są objęte 5-letnią gwarancją z limitem przebiegu 100 tysięcy kilometrów.
Równolegle samochody BAIC objęte są pięcioletnią gwarancją na powłokę lakierniczą oraz 10-letnią na
perforację nadwozia.
Najnowsze
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zaparowane szyby to powszechny problem w warunkach jesienno-zimowych i kierowcy mają sprawdzone sposoby jak sobie z nimi radzić. Zwykle rozwiązują one problem tylko chwilowo, bo nie zwalczają jego przyczyn. -
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
-
TEST Kia EV6 77,4 kWh RWD – minimalizm się opłaca?
Zostaw komentarz: