Audi RS Q3 i Audi RS Q3 Sportback rozpoczną nową gamę SUV-ów RS!
Audi Sport prezentuje nową wersję modelu RS Q3, poszerzając jednocześnie gamę modelową o zupełnie nowy model RS Q3 Sportback!.
Osłona chłodnicy Singleframe utrzymana w tym samym kolorze co jej otoczenie, tworzy wrażenie jeszcze większej ich drapieżności. Błyszczący, czarny grill osłony o trójwymiarowej strukturze plastra miodu umieszczono głębiej i bezpośrednio wpasowano w zderzak RS z dużymi wlotami powietrza po bokach. Rzucające się w oczy dolne spojlery w kształcie bumerangów, zaprojektowane zostały specjalnie z myślą o RS Q3. Geny RS widoczne są również w wąskich szczelinach tuż nad osłoną chłodnicy Singleframe.
RS Q3 Sportback ma wysokość 1557 mm. Jest o 45 mm niższe niż RS Q3. Jego charakterystyczną cechą jest opadający ku tyłowi, niczym w coupé, dach. Unosząca się linia ramion Sportbacka osadzona jest niżej niż w modelu siostrzanym, obniżając optycznie środek ciężkości auta. . Nisko umieszczona tylna szyba i spojler na skraju dachu ponad nią sprawiają, że RS Q3 Sportback wydaje się być szersze niż RS Q3. Nisko zawieszona linia dachu kończy się masywnymi, płaskimi i pochyłymi słupkami D.
RS Q3 i RS Q3 Sportback to sportowe okręty flagowe rodziny Audi Q3. Możliwości ich kompaktowych silników są imponujące: pięć cylindrów, 294 kW (400 KM) mocy wyjściowej, 480 Nm momentu obrotowego i napęd na cztery koła quattro. Pięciocylindrowa jednostka napędowa to bardzo nowoczesny klasyk.
Maksymalny moment obrotowy dostępny jest w szerokim zakresie od 1950 do 5850 obr./min. Zarówno RS Q3, jak i RS Q3 Sportback, od 0 do 100 km/h rozpędzają się w zaledwie 4,5 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h, opcjonalnie limit podnieść można do 280 km/h.Jednostka 2.5 TFSI ma niecałe 50 cm długości i jest o 26 kg lżejsza niż w modelu poprzednim.
Skrzynia korbowa wykonana jest z aluminium, i tylko dzięki temu możliwe było zaoszczędzenie 18 kg masy. Dopracowane właściwości silnika zmniejszają tarcie wewnętrzne, zwiększając jednocześnie jego moc wyjściową. Tuleje cylindrów powleczone są plazmą. Główne łożyska wału korbowego mają o sześć milimetrów mniejszą średnicę. Sam wał korbowy jest wydrążony w środku, stąd jest o 1 kg lżejszy. Aluminiowe tłoki mają zintegrowane kanały do chłodzenia olejem.
W krótkiej fazie rozruchu po zimnym starcie pompa wodna, którą można odłączyć, nie tłoczy płynu chłodzącego do głowic cylindrów – 2.5 TFSI o wiele szybciej osiąga wtedy temperaturę roboczą. Obniża to współczynnik tarcia i zmniejsza zużycie paliwa.
Standardowe zawieszenie RS Q3 w porównaniu z Audi Q3 i Q3 Sportback obniżone jest o 10 milimetrów. Jego sportowe zestrojenie spełnia podstawowe wymagania dotyczące doskonałego prowadzenia obu sportowych kompaktów. Progresywny układ kierowniczy, również zestrojony specjalnie dla samochodów typu RS, zapewnia autu dobre trzymanie się drogi, nawet w ostrych zakrętach.
Rozstaw kół osi przedniej wynosi 1590 mm. Przednie zawieszenie opiera się na kolumnach McPhersona z wahaczami dolnymi. Rozstaw kół w tyle to 1583 mm, a zawieszenie tu jest czterowahaczowe. Po raz pierwszy dla kompaktowego SUV’a o wysokich osiągach, Audi Sport oferuje 21-calowe felgi w różnych wzorach. Za standardowymi 20-calowymi kołami lub opcjonalnymi kołami 21-calowymi, pracuje całkowicie nowy, stalowy, sześciotłoczkowy układ hamulcowy RS z wentylowanymi, perforowanymi tarczami o średnicy 375 milimetrów w przodzie i z nie perforowanymi tarczami 310 mm w tyle.
Panel obsługi klimatyzacji, konsola środkowa i ekran systemu MMI touch są o dziesięć stopni zwrócone w stronę kierowcy. Generalnie cały kokpit został zaprojektowany z myślą o kierowcy. Opcjonalnie silnik może być uruchamiany przyciskiem start-stop z czerwoną obwódką.Sportowe fotele obite czarną skórą i Alcantarą z przetłoczeniami RS, wyrażają atletyczny charakter Audi RS Q3 i RS Q3 Sportback. Fotele RS sport obite skórą Finenappa z charakterystycznymi przeszyciami RS w kształcie plastra miodu i ze zintegrowanymi zagłówkami, są po raz pierwszy dostępne w całej rodzinie modelowej Q3. Ich kontrastowe przeszycia standardowo są czarne, opcjonalnie czerwone lub niebieskie. Wybierając jeden z dwóch pakietów stylistycznych RS, elementy na kierownicy, na pasach bezpieczeństwa, wykładzinie podłogowej i dźwigni zmiany biegów są kolorowe, a sama kierownica i dźwignia zmiany biegów obite są Alcantarą.
Dla nowego Audi RS Q3 i RS Q3 Sportback dostępnych jest osiem kolorów lakieru, w tym dostępne tylko dla modeli RS lakiery zielony Kyalami i szary Nardo. W pakiecie Audi exclusive znaleźć można dodatkowo barwy zindywidualizowane. Standardowy pakiet stylistyczny „czarny połysk” podkreśla przednie spojlery, listwy wokół otworów okiennych, relingi dachowe (tylko w modelu RS Q3), dyfuzor i nakładki progowe. Klient zamówić może również wszystkie te elementy w kolorze aluminium. W połączeniu z pakietem stylistycznym „czarny połysk”, pierścienie Audi i logo RS są również czarne. Audi RS Q3 i RS Q3 Sportback w salonach dealerskich czterech pierścieni pojawią się pod koniec roku 2019.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: