
Audi RS Q3 i Audi RS Q3 Sportback rozpoczną nową gamę SUV-ów RS!
Audi Sport prezentuje nową wersję modelu RS Q3, poszerzając jednocześnie gamę modelową o zupełnie nowy model RS Q3 Sportback!.
Osłona chłodnicy Singleframe utrzymana w tym samym kolorze co jej otoczenie, tworzy wrażenie jeszcze większej ich drapieżności. Błyszczący, czarny grill osłony o trójwymiarowej strukturze plastra miodu umieszczono głębiej i bezpośrednio wpasowano w zderzak RS z dużymi wlotami powietrza po bokach. Rzucające się w oczy dolne spojlery w kształcie bumerangów, zaprojektowane zostały specjalnie z myślą o RS Q3. Geny RS widoczne są również w wąskich szczelinach tuż nad osłoną chłodnicy Singleframe.
RS Q3 Sportback ma wysokość 1557 mm. Jest o 45 mm niższe niż RS Q3. Jego charakterystyczną cechą jest opadający ku tyłowi, niczym w coupé, dach. Unosząca się linia ramion Sportbacka osadzona jest niżej niż w modelu siostrzanym, obniżając optycznie środek ciężkości auta. . Nisko umieszczona tylna szyba i spojler na skraju dachu ponad nią sprawiają, że RS Q3 Sportback wydaje się być szersze niż RS Q3. Nisko zawieszona linia dachu kończy się masywnymi, płaskimi i pochyłymi słupkami D.
RS Q3 i RS Q3 Sportback to sportowe okręty flagowe rodziny Audi Q3. Możliwości ich kompaktowych silników są imponujące: pięć cylindrów, 294 kW (400 KM) mocy wyjściowej, 480 Nm momentu obrotowego i napęd na cztery koła quattro. Pięciocylindrowa jednostka napędowa to bardzo nowoczesny klasyk.
Maksymalny moment obrotowy dostępny jest w szerokim zakresie od 1950 do 5850 obr./min. Zarówno RS Q3, jak i RS Q3 Sportback, od 0 do 100 km/h rozpędzają się w zaledwie 4,5 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h, opcjonalnie limit podnieść można do 280 km/h.Jednostka 2.5 TFSI ma niecałe 50 cm długości i jest o 26 kg lżejsza niż w modelu poprzednim.
Skrzynia korbowa wykonana jest z aluminium, i tylko dzięki temu możliwe było zaoszczędzenie 18 kg masy. Dopracowane właściwości silnika zmniejszają tarcie wewnętrzne, zwiększając jednocześnie jego moc wyjściową. Tuleje cylindrów powleczone są plazmą. Główne łożyska wału korbowego mają o sześć milimetrów mniejszą średnicę. Sam wał korbowy jest wydrążony w środku, stąd jest o 1 kg lżejszy. Aluminiowe tłoki mają zintegrowane kanały do chłodzenia olejem.
W krótkiej fazie rozruchu po zimnym starcie pompa wodna, którą można odłączyć, nie tłoczy płynu chłodzącego do głowic cylindrów – 2.5 TFSI o wiele szybciej osiąga wtedy temperaturę roboczą. Obniża to współczynnik tarcia i zmniejsza zużycie paliwa.
Standardowe zawieszenie RS Q3 w porównaniu z Audi Q3 i Q3 Sportback obniżone jest o 10 milimetrów. Jego sportowe zestrojenie spełnia podstawowe wymagania dotyczące doskonałego prowadzenia obu sportowych kompaktów. Progresywny układ kierowniczy, również zestrojony specjalnie dla samochodów typu RS, zapewnia autu dobre trzymanie się drogi, nawet w ostrych zakrętach.
Rozstaw kół osi przedniej wynosi 1590 mm. Przednie zawieszenie opiera się na kolumnach McPhersona z wahaczami dolnymi. Rozstaw kół w tyle to 1583 mm, a zawieszenie tu jest czterowahaczowe. Po raz pierwszy dla kompaktowego SUV’a o wysokich osiągach, Audi Sport oferuje 21-calowe felgi w różnych wzorach. Za standardowymi 20-calowymi kołami lub opcjonalnymi kołami 21-calowymi, pracuje całkowicie nowy, stalowy, sześciotłoczkowy układ hamulcowy RS z wentylowanymi, perforowanymi tarczami o średnicy 375 milimetrów w przodzie i z nie perforowanymi tarczami 310 mm w tyle.
Panel obsługi klimatyzacji, konsola środkowa i ekran systemu MMI touch są o dziesięć stopni zwrócone w stronę kierowcy. Generalnie cały kokpit został zaprojektowany z myślą o kierowcy. Opcjonalnie silnik może być uruchamiany przyciskiem start-stop z czerwoną obwódką.Sportowe fotele obite czarną skórą i Alcantarą z przetłoczeniami RS, wyrażają atletyczny charakter Audi RS Q3 i RS Q3 Sportback. Fotele RS sport obite skórą Finenappa z charakterystycznymi przeszyciami RS w kształcie plastra miodu i ze zintegrowanymi zagłówkami, są po raz pierwszy dostępne w całej rodzinie modelowej Q3. Ich kontrastowe przeszycia standardowo są czarne, opcjonalnie czerwone lub niebieskie. Wybierając jeden z dwóch pakietów stylistycznych RS, elementy na kierownicy, na pasach bezpieczeństwa, wykładzinie podłogowej i dźwigni zmiany biegów są kolorowe, a sama kierownica i dźwignia zmiany biegów obite są Alcantarą.
Dla nowego Audi RS Q3 i RS Q3 Sportback dostępnych jest osiem kolorów lakieru, w tym dostępne tylko dla modeli RS lakiery zielony Kyalami i szary Nardo. W pakiecie Audi exclusive znaleźć można dodatkowo barwy zindywidualizowane. Standardowy pakiet stylistyczny „czarny połysk” podkreśla przednie spojlery, listwy wokół otworów okiennych, relingi dachowe (tylko w modelu RS Q3), dyfuzor i nakładki progowe. Klient zamówić może również wszystkie te elementy w kolorze aluminium. W połączeniu z pakietem stylistycznym „czarny połysk”, pierścienie Audi i logo RS są również czarne. Audi RS Q3 i RS Q3 Sportback w salonach dealerskich czterech pierścieni pojawią się pod koniec roku 2019.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: