Audi RS 6 Avant GT – wyciśnięte na maksa
To auto będzie prawdziwą gratką dla kolekcjonerów i fanów modelu. Audi RS 6 Avant GT to szczyt możliwości jaki niemieccy inżynierowie mogli osiągnąć w ultra szybkim kombi. Liczby w tym aucie porażają!
Audi RS6 to przedstawiciel wymierającego gatunku. Szybkie i mocne kombi są w tej chwili rzadkością, a jeszcze dekadę temu niemieckie (ale nie tylko) marki prześcigały się w tworzeniu mocniejszych i szybszych aut w rodzinnym opakowaniu. Na uczczenie ostatniej, jeszcze niezelektryzowanej RS-szóstki, Audi wypuściło specjalną, bezkompromisową wersję – GT.
Audi RS 6 Avant GT – to maksimum możliwości tego modelu
Specjalna edycja wyróżnia się wieloma ekskluzywnymi detalami, zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz. Audi RS 6 Avant GT wyróżnia się spojlerem dachowy o otwartej formie, przeprojektowanym dyfuzorem i potężnymi 22-calowymi felgami. Producent postanowił wypuścić auto w specjalnych barwach nawiązujących do Audi 90 quattro IMSA GTO z 1989 roku.
Wyjątkowy model jest naszpikowany ciekawymi i nietypowymi rozwiązaniami. Na przykład – przednia maska i błotniki zostały po raz pierwszy wykonane w całości z włókna węglowego – co stanowi wyjątkową cechę nie tylko w przypadku tego modelu, ale dla całego Audi. Kolejna rzecz to specjalnie zaprojektowane wloty powietrza za 22-calowymi obręczami, które mają za zadanie zmniejszenie ciśnienia powietrza w nadkolach, a dodatkowo poprawiają chłodzenie hamulców. Aby uzyskać jeszcze bardziej spłaszczoną, sportową sylwetkę, po raz pierwszy w historii RS 6 Avant usunięto relingi dachowe.
Audi RS 6 Avant GT można zamówić w dwóch kolorach. Pierwszy, w połączeniu z białym lakierem Arkona, łączy tradycyjne kolory Audi Sport: czerń, szarość i czerwień. W tej samej kolorystyce utrzymano oznaczenia modelu z przodu i z tyłu. Nowo zaprojektowane felgi zawsze mają w tym przypadku kolor biały.
Kolejna wersja kolorystyczna to lakiery szary Nardo lub czarny Mythos, tutaj oklejenie jest dostępne w odcieniach czerni i szarości. Dla tej konfiguracji Audi Sport GmbH oferuje obręcze w kolorze czarnym, z wykończeniem o wysokim połysku lub matowym. Audi RS 6 Avant GT jest dostępne w kolorach: biały Arkona, szary Nardo, szary Chronos metalik, brązowy Madeira metalik oraz czarny Mythos metalik.
Audi RS 6 Avant GT – pod maską to potwór
Auto rozwija moc 463 kW (630 KM) i maksymalny moment obrotowy 850 Nm, co oznacza przyrost o 22 kW (30 KM) i 50 Nm. Topowy wariant przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,3 sekundy, o 0,3 sekundy szybciej niż zwykłe RS 6 Avant, a od 0 do 200 km/h – w zaledwie 11,5 sekundy. Standardowo prędkość maksymalna wynosi 305 km/h, a za hamowanie odpowiada seryjny ceramiczny układ hamulcowy RS (jeden z największych w seryjnie produkowanych samochodach).
Moment obrotowy jest przekazywany oczywiście na wszystkie koła (quattro) za pośrednictwem 8-biegowej przekładni Tiptronic. Nowością jest specjalnie skonfigurowany sportowy mechanizm różnicowy na tylnej osi. Rozdziela on moment obrotowy silnika pomiędzy przednią i tylną oś w stosunku 40:60. W przypadku poślizgu większa siła napędowa jest automatycznie przekazywana na oś o lepszej przyczepności; na przód trafia do 70%, a na tył – do 85%.
Każde Audi RS 6 Avant GT jest wyposażone w pakiet RS plus, w skład którego wchodzą różne wyróżniki stylistyczne, kubełkowe fotele oraz regulowane gwintowane zawieszenie, które obniża prześwit o 10 milimetrów. Opcjonalnie dostępne jest zawieszenie sportowe RS plus z Dynamic Ride Control (DRC) lub adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne RS.
Audi RS 6 Avant GT – jest mocno limitowany
Produkcja unikatowego RS 6 Avant GT jest ograniczona tylko do 660 egzemplarzy. Co ciekawe, wariant ten nie jest w całości montowany na linii produkcyjnej w Neckarsulm. Po finalizacji prac konstrukcyjnych związanych z nadwoziem i polakierowaniu każdy z 660 egzemplarzy trafia do Böllinger Höfe, gdzie produkuje się np. Audi R8. Tam siedmiu doświadczonych pracowników dopieszcza detale i przeprowadza montaż końcowy na trzech stanowiskach przygotowanych specjalnie na potrzeby tego modelu. Każde Audi RS 6 Avant GT spędza tam cały dzień. Wszystkie elementy charakterystyczne dla wersji GT są montowane ręcznie, w tym: pokrywa silnika, błotniki, osłony progów, podwójne skrzydło, zderzaki oraz regulowane gwintowane zawieszenie.
Cena tego modelu startuje od 219 355 euro (prawie 1 mln zł), a dostawy do klientów rozpoczną się w drugim kwartale 2024 roku.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: