Audi R8 LMS i prototyp Audi RS e-tron GT spotkają się w trakcie wyścigu na Spa!
Oba pochodzą z Neckarsulm, oba ucieleśniają fascynację autami sportowymi dziś i jutra, oba odzwierciedlają ogromną pasję, z jaką Audi buduje samochody.
Zwyciężające w wyścigach klasy GT3 Audi R8 LMS oraz najnowszy prototyp Audi RS e-tron GT, spotkają się po raz pierwszy na największym na świecie wyścigu klasy GT3 – podczas 24h w Spa.
Chris Reinke, szef Audi Sport customer racing, powiedział:
Audi R8 i prototyp RS e-tron GT ze swym ekspresyjnym design’em, oznaczają sportowe osiągi w teraźniejszości i w przyszłości, zarówno na drodze, jak i w wyścigach.
Fascynujący prototyp Audi RS e-tron GT jest doskonałym modelem wyjściowym dla obiecującej koncepcji zelektryfikowanych napędów w klasie GT, w ramach serii GTX World Tour ogłoszonej przez Stéphane Ratel Organization.
W ramach tej serii wyścigowej, różne alternatywne systemy napędowe mają w przyszłości rywalizować w wielodyscyplinarnych zawodach. Zasady są skonstruowane tak, by wygrywał najszybszy, a jednocześnie najbardziej wydajny samochód.
Przeczytaj też: Gosia Rdest testuje Audi R8 LMS GT
Rolf Michl, dyrektor sprzedaży i marketingu Audi Sport GmbH, wyznał:
Prototyp Audi RS e-tron GT jest pierwszym w pełni elektrycznym, wyczynowym modelem Audi i kolejną ikoną w gamie modeli RS. Wraz z nim zapowiadamy nową erę Audi RS.
Prototyp Audi RS e-tron GT to jeszcze bardziej usportowiona wersja pierwszego w pełni elektrycznego, sportowego Audi e-tron GT. Samochód ten produkowany jest w zakładzie Audi Böllinger Höfe w Neckarsulm. Ten krótkoseryjny zakład, w którym do tej pory budowano Audi R8, został rozbudowany, zmodernizowany i przystosowany do nowych zadań związanych właśnie z produkcją Audi e-tron GT. Zintegrowany montaż na jednej linii dwóch samochodów o zupełnie różnych technikach napędu, jest w Grupie Volkswagen absolutną nowością.
Przeczytaj też: Audi e-tron GT – wizja nieodległej przyszłości
Audi Sport customer racing, już od 2009 roku buduje samochody wyścigowe klasy GT3 bazujące na standardowym Audi R8 drugiej generacji. Oferuje również wyścigowe wersje innych modeli Audi. Założeniem jest, by 50 procent podzespołów modeli, które w najbliższy weekend będą walczyć o piąte zwycięstwo czterech pierścieni na Spa, pochodziło z produkcji seryjnej.
Jednak zanim w sobotę o sędziowie dadzą sygnał do startu wyścigu, prototyp Audi RS e-tron GT stanie na samym czele stawki pojazdów w okrążeniu formującym, i tym samym wprowadzi wyścigi GT w ekscytującą przyszłość.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: