
Audi Q5 55 TFSI e quattro – sportowo i oszczędnie
Audi prezentuje hybrydowe Q5 - pierwsze z serii nowych modeli typu plug-in rodem z Ingolstadt. Pomimo dużej mocy i świetnych osiągów, niemiecki SUV ma pozostawać bardzo oszczędny.
Napęd Q5 55 TFSI e składa się z dwulitrowego, czterocylindrowego, turbodoładowanego silnika benzynowego 252 KM i 370 Nm momentu obrotowego oraz z motoru elektrycznego o mocy 105 kW oraz momencie obrotowym 350 Nm. Elektryk oraz jego sprzęgło zintegrowane są z siedmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów S tronic. Do transferu momentu napędowego do napędu na cztery koła quattro, S tronic wykorzystuje technikę ultra z odłączaną tylną osią.
Hybrydowy SUV ma łącznie 367 KM oraz 500 Nm, dostępne już od 1250 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zabiera mu zaledwie 5,3 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 239 km/h. Według norm przewidzianych dla pojazdów hybrydowych typu plug-in, zużycie paliwa wynosi 2,4 l/100 km, a emisja CO2 53 g/km. Wyłącznie elektryczny zasięg tego samochodu według cyklu WLTP to ponad 40 km. Prędkość maksymalna w trybie elektrycznym wynosi 135 km/h.
Litowo -jonowy akumulator Q5 umieszczono pod podłogą bagażnika. Zmagazynować można w nim 14,1 kWh energii elektrycznej, a jego napięcie to 381 volt. Dla optymalnego sterowania temperaturą, jego obieg chłodzący połączony jest zarówno z obiegiem chłodzącym klimatyzacji, jak i z obiegiem niskotemperaturowym z którym zintegrowany jest silnik elektryczny oraz elektronika mocy. System klimatyzacji wykorzystuje wysokowydajną pompę ciepła, gromadzącą ciepło emitowane przez komponenty wysokonapięciowe. Przy użyciu 1 kW energii elektrycznej, może ona wygenerować nawet 3 kW mocy grzewczej.
Predyktywny asystent wydajności dopasowuje poziom rekuperacji do bieżącej sytuacji drogowej. Wykorzystuje dane dotyczące sytuacji drogowej pochodzące z bazy danych nawigacji i przy pomocy kamery i radaru monitoruje odległość do poprzedzającego samochodu. W zależności od sytuacji, system predyktywnie wybiera pomiędzy opcją jazdy na luzie z wyłączonym silnikiem, a rekuperacją podczas żeglowania.
Kierowca ma swobodę wyboru czy i jak ingerować we współpracę silnika spalinowego z elektrycznym. Do wyboru są trzy tryby jazdy: hybrydowy (samochód sam zarządza energią), EV (napęd wyłącznie elektryczny) oraz Battery Hold (utrzymywanie naładowania baterii na stałym poziomie).
Audi Q5 55 TFSI e quattro standardowo wyposażane jest w kompaktowy system ładowania plus z kablem Mode 3 z wtyczką Typ 2 przystosowaną do wykorzystywania w publicznych stacjach ładowania. Kompaktowy system ładowania (Compact charging system) składa się z kabli przystosowanych do gniazd domowych i do gniazd przemysłowych oraz z jednostki sterującej. Wyposażono go również w diodę sygnalizującą status ładowania oraz funkcje bezpieczeństwa, takie jak ciągły monitoring temperatury. Pełne ładowanie z gniazda przemysłowego 400 V/16 A zajmuje zaledwie 2,5 godziny. Zintegrowana ładowarka ładuje litowo-jonowy akumulator z maksymalną mocą 7,4 kW. Nawet z domowego gniazdka 220 V pusty akumulator może zostać w pełni naładowany w niecałe sześć godzin. Ładowanie możliwe jest również w czasie podróży. Usługa Audi e-tron Charging Service zapewnia dostęp do około 100 000 punktów ładowania w całej Europie. Przy pomocy jednej karty można naładować swój samochód – niezależnie od dostawcy prądu.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: