
Audi Q2 – pierwsza jazda: małe jest piękne?
Po pierwszych jazdach Audi Q2 czujemy niedosyt - czyżby ten samochód nas zaczarował?
Śledząc różne motoryzacyjne fora internetowe można spotkać się z bardzo różnymi odczuciami odnośnie Audi Q2. Część osób podziwia nową sylwetkę i zawartą w niej technologię, część uważa, że nie wypada, aby auta z serii Q miały napęd tylko na jedną oś i tak małe silniki. Z pierwszych danych sprzedażowych wynika, że firma z Ingolstadt idealnie wypełniła lukę w segmencie B. O tym, czy faktycznie Q2 jest doskonałym uzupełnieniem gamy niemieckiego producenta mieliśmy okazję przekonać się podczas prezentacji i pierwszych jazd w okolicach Wrocławia.
Audi Q2 to, jak wiele osób pewnie zauważy, „nadmuchane” A3. Samochód został zbudowany na tej samej platformie – MQB. Jednak podobieństw jest tak samo dużo, jak i różnic. Różnic, które nadają powiew świeżości do całej gamy aut i za to twórcom crossovera trzeba pogratulować. Obawy na temat wyglądu i tego, że będzie mniejszą kopią Q7, Q5 czy Q3 unosiły się w powietrzu dawno temu. Natomiast zupełnie nowe podejście do estetyki i wykorzystanie ostrych linii pozwoliło stworzyć auto w świeżym i oryginalnym stylu. Jak na miejskiego pożeracza ciasnych uliczek przód prezentuje się dosyć bojowo. Duży i charakterystyczny dla marki grill oraz wloty powietrza stały się nieodłącznym elementem samochodów niemieckiego producenta. Tył wydaje się być bardziej przyjazny; według mnie uderzająco przypomina VW Polo, za co niestety należy się nagana. Profil samochodu nie odzwierciedla jednak ani typowego SUV-a, ani allroada, ani coupe. Nie zrozumcie tego źle. W dzisiejszych czasach, kiedy każdy chce się wyróżnić – Q2 wydaje się być idealnym rozwiązaniem. Szeroki tylny słupek C można polakierować innym kolorem, przez co istnieje niemal 100 możliwości konfiguracji wyglądu zewnętrznego (dane producenta).
We wnątrzu w mig zrozumiemy, że mamy do czynienia z pojazdem segmentu premium. Idealne spasowanie elementów, wysokiej jakości materiały i perfekcyjne wykończenie. Q2 w tej kwestii nie odstaje od innych topowych aut marki Audi. Co go wyróżnia na tle konkurentów? Zdecydowanie wyposażenie. Znajdziemy tutaj większość rozwiązań znanych nam chociażby z niedawno prezentowanego Audi A4 czy Audi A3. Systemy wsparcia kierowcy takie jak Active Line Assist (utrzymanie auta między liniami na drodze) czy adaptacyjny tempomat wraz z asystentem jazdy w korku nie były do tej pory dostępne w autach segmentu B. Jest więc szansa na odrobinę relaksu podczas weekendowego poruszania się w korku do centrum handlowego. Jakby tego było mało – Audi oferuje również kilka systemów bezpieczeństwa takich jak system wykrywania pieszych i system awaryjnego hamowania.
Po zaprezentowaniu Audi A3, było wiadomo, że nawet mniejsze, miejskie samochody, będą wyposażone bardzo bogato. Tak jest też i w tym przypadku. Do dyspozycji kierowcy został oddany Audi Virtual Cockpit, na którym oprócz zegarów możemy wyświetlać obraz z nawigacji w technologii Google Street View i wyświetlacz danych na szybie. W górnej części deski rozdzielczej umiejscowiono monitor MMI o przekątnej 8,3 cala, który niestety pozbawiony został funkcji “chowania”. Całym systemem multimedialnym można sterować głosowo, lub znanym już pokrętłem z towarzyszącymi mu przyciskami imitującymi myszkę komputerową. Audi Connect zapewni też ciągłe połączenie z internetem, dzięki czemu będziemy mogli sprawdzać ceny paliw lub pogodę.
Nowe Q2 będą napędzać silniki benzynowe oraz wysokoprężne o mocy od 116 do 190 km. Te pierwsze to konkretnie 116-konne 1.0 TFSI, 1.4 TFSI o mocy 150 KM (wyposażony w system Cylinder On Demand, który przy niskim obciążeniu wyłącza połowę cylindrów), oraz 2.0 TFSI generujące 190 KM. Jednostki wysokoprężne będą również występowały w dwóch pojemnościach i będzie to 1.6 TDI w wersji 116 KM oraz 2.0 TDI 150 i 190 KM. Standardowo Q2 będzie wyposażona w skrzynię manualną z sześcioma biegami, natomiast za dopłatą możemy otrzymać dwusprzęgłowy automat S-tronic z siedmioma biegami. Napęd Quattro będzie standardem tylko w połączeniu z mocniejszymi jednostkami napędowymi, co więcej, również od tego będzie zależało zawieszenie tylne. W przypadku wersji z napędem na przednią oś będzie to układ zespolony, czyli najprościej mówiąc – belka, natomiast w wersji z napędem na cztery koła będzie to niezależne zawieszenie czterowahaczowe. Z przodu tradycyjnie znajdziemy układ z kolumnami MacPhersona. Warto tutaj również wspomnieć o dosyć sporym prześwicie, który wynosi 15 cm.
Cennik nowego Audi Q2 zaczyna się już od 104 100 złotych za wersję z silnikiem 1.4 TFSI. Najmocniejszy z gamy 2-litrowy diesel to koszt 150 200 złotych.
Choć Audi Q2 jest najmniejszym SUV-em z logo Audi to widać, że segment premium zobowiązuje i nikt nie oszczędzał tutaj na jakości i wyposażeniu. Dzięki bardzo dużej możliwości doboru kolorów oraz wyposażenia możemy mieć pewność, że ciężko będzie znaleźć na ulicy podobne Q2.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: