
Audi pracuje nad luksusowym samochodem elektrycznym
Luksusowy elektryk będzie nazywał się „Landjet”.
Pogłoski, że Audi chce wypuścić model umieszczony nad A8, a także raporty o trwającym programie rozwoju samochodów elektrycznych o nazwie Artemis najwyraźniej zbiegły się. Powołując się na źródła wewnątrz producenta, niemieckie media podały, że firma zajęta jest tworzeniem super luksusowego pojazdu elektrycznego o nazwie kodowej Landjet.
Audi kieruje procesem rozwoju, ale siostrzane firmy Bentley i Porsche podobno otrzymają własną wersję Landjeta. Wszystkie trzy modele prawdopodobnie przyjmą postać trzyrzędowych SUV-ów o dużych wymiarach. Będą tak duże, że, według anonimowego informatora, który rozmawiał z niemiecką gazetą „Handelsblatt”, żaden z zakładów produkcyjnych Audi nie będzie w stanie ich wyprodukować. Na szczęście Volkswagen również produkuje samochody dostawcze.
Przeczytaj też: Audi Q8 TFSI e quattro – oto wielka hybryda od Audi. Co ma pod maską i jak wygląda?
Jest za wcześnie, aby stwierdzić, co będzie napędzać Landjety. Audi przydzieliło kilku ze swoich najwybitniejszych inżynierów do Project Artemis, a opracowana przez nich technologia przeniknie do trzech pojazdów elektrycznych, zanim trafi do tańszych modeli w grupie. Spodziewajmy się więc wysokiej wydajności, dużego zasięgu i półautomatycznej technologii jazdy.
Jeśli raport jest dokładny, pojazdy Landjet wejdą do produkcji w Hanowerze w Niemczech do końca 2024 roku. Fabryka produkuje obecnie Volkswagena Transportera.
Volkswagen nie skomentował raportu, ale firmy samochodowe rzadko zajmują się spekulacjami. Za to jego dział pojazdów użytkowych opublikował w listopadzie 2020 roku oświadczenie, które potwierdza, że zakład w Hanowerze rozpocznie budowę SUV-ów mniej więcej w połowie lat 20. XXI wieku. To poważna zmiana dla fabryki, która zajmuje się produkcją samochodów dostawczych:
Nasza główna fabryka w Hanowerze staje się zakładem produkcyjnym trzech całkowicie nowych samochodów elektrycznych klasy premium w Grupie. Te D-SUV-y to prawdziwie flagowe projekty: premium, w 100% elektryczne i wysoce zautomatyzowane.
W oświadczeniu dodano, że firma zainwestuje około 680 milionów euro między innymi w budowę nowej linii montażowej.
Przeczytaj też: Audi SQ5 TDI po liftingu zaprezentowane. Pod maską V6 o mocy 341 KM
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
Zostaw komentarz: