Audi e-tron GT wreszcie zaprezentowane! Ponad 400 kilometrów zasięgu i nawet 646 KM pod maską. Co jeszcze wiemy o w pełni elektrycznym gran turismo?
W pełni elektryczne gran turismo kontynuuje ofensywę elektryfikacji.
Audi zaprezentowało dziś oficjalnie swój nowy w pełni elektryczny samochód – Audi e-tron GT. Podczas dwóch wydarzeń składających się na Day of Progress, Audi zaprezentowało najważniejsze cechy tego w pełni elektrycznego gran turismo: dynamiczne właściwości jezdne, emocjonujący design i zrównoważony rozwój.
System najszybszego elektrycznego Audi pracuje przy napięciu 800 V. Pracują w nim dwa silniki, po jednym na każdą oś. Przedni osiąga moc 238 KM, tylny – 435 KM. W modelu e-tron GT quattro Audi określa maksymalną moc na 476 KM, która chwilowo (czyli na dokładnie 2,5 s) może wzrosnąć do aż 530 KM.
Audi RS e-tron GT ma dysponować mocniejszą tylną jednostką napędową – 456 KM, dzięki której maksymalna moc napędu została określona na dokładnie 598 KM. W chwilowym trybie boost podnosi się do aż 646 KM. Dzięki temu elektryk przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,3 sekundy! W słabszym e-tronie GT quattro trwa to odrobinę dłużej, bo 4,1 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi odpowiednio 250 km/h i 245 km/h.
{{ image(34191) }}
Według wstępnych danych technicznych zasięg Audi e-tron GT na jednym ładowaniu wynosi 488 kilometrów w modelu quattro oraz 472 kilometrów w wersji RS. Zapewnić go mają akumulatory o użytecznej pojemności energetycznej 85 kWh oraz efektywna rekuperacja energii podczas hamowania o mocy do 265 kW.
{{ gallery(3214) }}
Markus Duesmann, prezes zarządu Audi AG, wyznał:
Model e-tron GT to jedyne w swoim rodzaju Gran Turismo, którego zalety zinterpretowano na nowo – z myślą o przyszłości. Jego wygląd jest świadectwem motoryzacyjnego designu segmentu premium. To elektromobilność w najbardziej emocjonującym wydaniu, dająca niesamowite wrażenia podczas jazdy. Koncepcja zrównoważonego rozwoju stojąca u podstaw tworzenia tego modelu, dodatkowo podkreśla jego zalety. Jednak nie tylko koncepcja napędu jest zrównoważona środowiskowo. Cała produkcja w naszym zakładzie w Böllinger Höfe ma teraz neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla bilans energetyczny. To ważny sygnał dla naszych pracowników i dla biznesowej przyszłości Audi.
{{ image(34193) }}
Model został zaprezentowany w dwóch odsłonach: podczas Sprint of Progress kierowca serii wyścigowej Formuła E Lucas di Grassi oraz przedsiębiorca działający na rzecz zrównoważonego rozwoju, a jednocześnie mistrz świata Formuły 1 Nico Rosberg, zademonstrowali dynamikę jazdy Audi RS e-tron GT porównując go z bolidem Formuły E, Audi e-tron FE07. Podczas przejazdu na torze Audi Driving Experience Center w Neuburg nad Dunajem, zwrócili uwagę przede wszystkim na dynamiczne osiągi nowego modelu.
Po przejażdżce Lucas di Grassi wyznał:
Audi RS e-tron GT to kamień milowy w rozwoju zelektryfikowanych modeli o wysokich osiągach.
{{ image(34194) }}
W drugiej odsłonie wydarzenia, Celebration of Progress, cztery pierścienie po raz pierwszy pokazały Audi e-tron GT szerszej publiczności. Podczas trwającego godzinę wirtualnego show Markus Duesmann, prezes zarządu Audi AG, Hildegard Wortmann, szefowa sprzedaży i marketingu Audi AG oraz inne osoby z kierownictwa Audi: Henrik Wenders, starszy wiceprezes marki Audi oraz Marc Lichte, szef designu marki, zaprezentowali najważniejsze cechy nowego modelu.
{{ image(34195) }}
Urozmaicony program podkreślał progresywne podejście marki do przyszłości. Aktor i producent filmowy Tom Hardy, projektantka mody Stella McCartney oraz kierowca i przedsiębiorca Nico Rosberg, przedstawili swoje osobiste spostrzeżenia na temat znaczenia designu, zrównoważonego rozwoju i wydajności tego modelu. Muzyczną oprawę zapewniła amerykańska piosenkarka i autorka tekstów Janelle Monáe, a całość poprowadził Steven Gätjen.
{{ gallery(3215) }}
Po premierze modelu, kilkoro gości podzieliło się swoimi wrażeniami. Stella McCartney, projektantka zrównoważonej, luksusowej mody, powiedziała:
Poświęciłam swoje życie, by przemysł modowy spojrzał na siebie i na swój wpływ na Matkę Ziemię. Jestem wdzięczna, że mogę nadal dzielić się moim przesłaniem „dziś dla jutra” z nową publicznością
Tom Hardy, aktor i producent filmowy, wyznał:
Jako wieloletni ambasador marki, z zaszczytem i przyjemnością obserwuję dążenie Audi do ciągłego bycia na bieżąco z duchem czasu. Teraz, przenosząc swój główny punkt ciężkości na pojazdy elektryczne, koncern z Ingolstadt z pasją, wysoko wykwalifikowaną inżynierią techniczną i mistrzowskim profesjonalizmem kontynuuje ewolucję marki – uczciwie spełniając wymagania przyszłości. Doskonałe połączenie pasji, umiejętności i postępu.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: