Audi e-tron GT wreszcie zaprezentowane! Ponad 400 kilometrów zasięgu i nawet 646 KM pod maską. Co jeszcze wiemy o w pełni elektrycznym gran turismo?
W pełni elektryczne gran turismo kontynuuje ofensywę elektryfikacji.
Audi zaprezentowało dziś oficjalnie swój nowy w pełni elektryczny samochód – Audi e-tron GT. Podczas dwóch wydarzeń składających się na Day of Progress, Audi zaprezentowało najważniejsze cechy tego w pełni elektrycznego gran turismo: dynamiczne właściwości jezdne, emocjonujący design i zrównoważony rozwój.
System najszybszego elektrycznego Audi pracuje przy napięciu 800 V. Pracują w nim dwa silniki, po jednym na każdą oś. Przedni osiąga moc 238 KM, tylny – 435 KM. W modelu e-tron GT quattro Audi określa maksymalną moc na 476 KM, która chwilowo (czyli na dokładnie 2,5 s) może wzrosnąć do aż 530 KM.
Audi RS e-tron GT ma dysponować mocniejszą tylną jednostką napędową – 456 KM, dzięki której maksymalna moc napędu została określona na dokładnie 598 KM. W chwilowym trybie boost podnosi się do aż 646 KM. Dzięki temu elektryk przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,3 sekundy! W słabszym e-tronie GT quattro trwa to odrobinę dłużej, bo 4,1 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi odpowiednio 250 km/h i 245 km/h.
{{ image(34191) }}
Według wstępnych danych technicznych zasięg Audi e-tron GT na jednym ładowaniu wynosi 488 kilometrów w modelu quattro oraz 472 kilometrów w wersji RS. Zapewnić go mają akumulatory o użytecznej pojemności energetycznej 85 kWh oraz efektywna rekuperacja energii podczas hamowania o mocy do 265 kW.
{{ gallery(3214) }}
Markus Duesmann, prezes zarządu Audi AG, wyznał:
Model e-tron GT to jedyne w swoim rodzaju Gran Turismo, którego zalety zinterpretowano na nowo – z myślą o przyszłości. Jego wygląd jest świadectwem motoryzacyjnego designu segmentu premium. To elektromobilność w najbardziej emocjonującym wydaniu, dająca niesamowite wrażenia podczas jazdy. Koncepcja zrównoważonego rozwoju stojąca u podstaw tworzenia tego modelu, dodatkowo podkreśla jego zalety. Jednak nie tylko koncepcja napędu jest zrównoważona środowiskowo. Cała produkcja w naszym zakładzie w Böllinger Höfe ma teraz neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla bilans energetyczny. To ważny sygnał dla naszych pracowników i dla biznesowej przyszłości Audi.
{{ image(34193) }}
Model został zaprezentowany w dwóch odsłonach: podczas Sprint of Progress kierowca serii wyścigowej Formuła E Lucas di Grassi oraz przedsiębiorca działający na rzecz zrównoważonego rozwoju, a jednocześnie mistrz świata Formuły 1 Nico Rosberg, zademonstrowali dynamikę jazdy Audi RS e-tron GT porównując go z bolidem Formuły E, Audi e-tron FE07. Podczas przejazdu na torze Audi Driving Experience Center w Neuburg nad Dunajem, zwrócili uwagę przede wszystkim na dynamiczne osiągi nowego modelu.
Po przejażdżce Lucas di Grassi wyznał:
Audi RS e-tron GT to kamień milowy w rozwoju zelektryfikowanych modeli o wysokich osiągach.
{{ image(34194) }}
W drugiej odsłonie wydarzenia, Celebration of Progress, cztery pierścienie po raz pierwszy pokazały Audi e-tron GT szerszej publiczności. Podczas trwającego godzinę wirtualnego show Markus Duesmann, prezes zarządu Audi AG, Hildegard Wortmann, szefowa sprzedaży i marketingu Audi AG oraz inne osoby z kierownictwa Audi: Henrik Wenders, starszy wiceprezes marki Audi oraz Marc Lichte, szef designu marki, zaprezentowali najważniejsze cechy nowego modelu.
{{ image(34195) }}
Urozmaicony program podkreślał progresywne podejście marki do przyszłości. Aktor i producent filmowy Tom Hardy, projektantka mody Stella McCartney oraz kierowca i przedsiębiorca Nico Rosberg, przedstawili swoje osobiste spostrzeżenia na temat znaczenia designu, zrównoważonego rozwoju i wydajności tego modelu. Muzyczną oprawę zapewniła amerykańska piosenkarka i autorka tekstów Janelle Monáe, a całość poprowadził Steven Gätjen.
{{ gallery(3215) }}
Po premierze modelu, kilkoro gości podzieliło się swoimi wrażeniami. Stella McCartney, projektantka zrównoważonej, luksusowej mody, powiedziała:
Poświęciłam swoje życie, by przemysł modowy spojrzał na siebie i na swój wpływ na Matkę Ziemię. Jestem wdzięczna, że mogę nadal dzielić się moim przesłaniem „dziś dla jutra” z nową publicznością
Tom Hardy, aktor i producent filmowy, wyznał:
Jako wieloletni ambasador marki, z zaszczytem i przyjemnością obserwuję dążenie Audi do ciągłego bycia na bieżąco z duchem czasu. Teraz, przenosząc swój główny punkt ciężkości na pojazdy elektryczne, koncern z Ingolstadt z pasją, wysoko wykwalifikowaną inżynierią techniczną i mistrzowskim profesjonalizmem kontynuuje ewolucję marki – uczciwie spełniając wymagania przyszłości. Doskonałe połączenie pasji, umiejętności i postępu.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: