Audi, Chiny i samochody elektryczne – co je łączy? Czy czeka nas „złota era elektryfikacji”?
Audi umacnia swą pozycję biznesową w Chinach.
Audi pogłębia swoją współpracę z FAW i razem kładą fundament pod dalszy sukces w Chinach. Zarząd Audi, Rada Nadzorcza Grupy Volkswagen i zarząd FAW Group potwierdziły, że Changchun w północno-wschodnich Chinach będzie siedzibą nowo utworzonej spółki Audi-FAW.
AUDI AG i Volkswagen Group China obejmą w niej 60 procent udziałów, co czyni tę firmę – założoną z myślą o lokalnej produkcji w pełni elektrycznych modeli Audi osadzonych na współtworzonej z Porsche platformie „Premium Platform Electric” (PPE) – pierwszą w Chinach spółką z większościowym udziałem Audi.
Markus Duesmann, prezes zarządu AUDI AG i osoba odpowiedzialna za działalność biznesową Audi w Chinach, mówi:
Dzięki nowej spółce Audi-FAW jeszcze bardziej zwiększamy naszą obecność na rynku chińskim i poprzez lokalną produkcję wzmacniamy naszą pozycję jako producenta w pełni elektrycznych pojazdów segmentu premium. W ten sposób kontynuujemy historię sukcesu czterech pierścieni w Państwie Środka i aktywnie przyczyniamy się do kształtowania transformacji chińskiego przemysłu motoryzacyjnego w kierunku zrównoważonej mobilności.
Lokalna produkcja pierwszego modelu opartego o platformę PPE produkowanego wspólnie z FAW, ma się rozpocząć do 2024 roku. Changchun jest również siedzibą spółki joint venture FAW Volkswagen, w którą Audi jest zaangażowane od ponad 30 lat i produkuje tu kilka swych modeli.
Przeczytaj też: Test Audi Q5 3.0 TFSI – ma w sobie to „coś”
Utworzenie nowej spółki jest oficjalnie zaplanowane na pierwszy kwartał 2021 roku, zaraz po uzyskaniu zgody wszystkich zainteresowanych stron i chińskich organów administracyjnych. Werner Eichhorn, prezes Audi China, wyznał:
To pogłębione partnerstwo pomiędzy Audi i FAW zwiastuje nową erę elektryfikacji – kolejną „złotą dekadę” Audi na bardzo ważnym chińskim rynku.
{{ image(33536) }}
Dzięki tym strategicznym decyzjom, Audi jeszcze bardziej wzmacnia swoją obecność na największym dla czterech pierścieni zagranicznym rynku. Partnerstwo z FAW pozwoli Audi na zwiększenie do końca 2021 roku liczby produkowanych lokalnie modeli do 12. Modele produkowane przez jego drugiego partnera, SAIC Volkswagen, mają zostać wprowadzone na rynek w 2022 roku.
Do tej pory Audi dostarczyło na rynek chiński prawie 7 milionów pojazdów. Tylko w 2020 roku Audi sprzedało w Chinach 727 358 aut, co jest najlepszym wynikiem w historii marki w ciągu ponad 30 lat działalności na chińskim rynku.
Przeczytaj też: Test Audi RS6 Avant – rodzinny mocarz
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: