Audi, Chiny i samochody elektryczne – co je łączy? Czy czeka nas „złota era elektryfikacji”?
Audi umacnia swą pozycję biznesową w Chinach.
Audi pogłębia swoją współpracę z FAW i razem kładą fundament pod dalszy sukces w Chinach. Zarząd Audi, Rada Nadzorcza Grupy Volkswagen i zarząd FAW Group potwierdziły, że Changchun w północno-wschodnich Chinach będzie siedzibą nowo utworzonej spółki Audi-FAW.
AUDI AG i Volkswagen Group China obejmą w niej 60 procent udziałów, co czyni tę firmę – założoną z myślą o lokalnej produkcji w pełni elektrycznych modeli Audi osadzonych na współtworzonej z Porsche platformie „Premium Platform Electric” (PPE) – pierwszą w Chinach spółką z większościowym udziałem Audi.
Markus Duesmann, prezes zarządu AUDI AG i osoba odpowiedzialna za działalność biznesową Audi w Chinach, mówi:
Dzięki nowej spółce Audi-FAW jeszcze bardziej zwiększamy naszą obecność na rynku chińskim i poprzez lokalną produkcję wzmacniamy naszą pozycję jako producenta w pełni elektrycznych pojazdów segmentu premium. W ten sposób kontynuujemy historię sukcesu czterech pierścieni w Państwie Środka i aktywnie przyczyniamy się do kształtowania transformacji chińskiego przemysłu motoryzacyjnego w kierunku zrównoważonej mobilności.
Lokalna produkcja pierwszego modelu opartego o platformę PPE produkowanego wspólnie z FAW, ma się rozpocząć do 2024 roku. Changchun jest również siedzibą spółki joint venture FAW Volkswagen, w którą Audi jest zaangażowane od ponad 30 lat i produkuje tu kilka swych modeli.
Przeczytaj też: Test Audi Q5 3.0 TFSI – ma w sobie to „coś”
Utworzenie nowej spółki jest oficjalnie zaplanowane na pierwszy kwartał 2021 roku, zaraz po uzyskaniu zgody wszystkich zainteresowanych stron i chińskich organów administracyjnych. Werner Eichhorn, prezes Audi China, wyznał:
To pogłębione partnerstwo pomiędzy Audi i FAW zwiastuje nową erę elektryfikacji – kolejną „złotą dekadę” Audi na bardzo ważnym chińskim rynku.
{{ image(33536) }}
Dzięki tym strategicznym decyzjom, Audi jeszcze bardziej wzmacnia swoją obecność na największym dla czterech pierścieni zagranicznym rynku. Partnerstwo z FAW pozwoli Audi na zwiększenie do końca 2021 roku liczby produkowanych lokalnie modeli do 12. Modele produkowane przez jego drugiego partnera, SAIC Volkswagen, mają zostać wprowadzone na rynek w 2022 roku.
Do tej pory Audi dostarczyło na rynek chiński prawie 7 milionów pojazdów. Tylko w 2020 roku Audi sprzedało w Chinach 727 358 aut, co jest najlepszym wynikiem w historii marki w ciągu ponad 30 lat działalności na chińskim rynku.
Przeczytaj też: Test Audi RS6 Avant – rodzinny mocarz
Najnowsze
-
XPENG w Polsce: poznaj kolejną chińską markę, która chce podbić Polskę i Europę
Chińskie marki samochodowe? Brzmi znajomo, prawda? Ale XPENG to coś więcej niż tylko kolejny gracz z Dalekiego Wschodu, który chce podbić europejskie rynki. To marka stawiająca na trzy filary, które mogą przekonać nawet najbardziej sceptycznych polskich kierowców. -
Czy Twój samochód niszczy planetę? Szokująca prawda o emisjach CO2 i codziennych wyborach
-
Motocykl w firmie: jak legalnie odliczyć VAT i koszty? Sprawdź, co mówią przepisy!
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
-
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
Zostaw komentarz: