
Audi A4 poddano face liftingowi
Po czterech latach obecności na rynku Audi A4 zostało poddane modernizacji. Zmieniła się stylistyka i multimedia, a wiele silników jest teraz dostępnych z systemami mild hybrid. Modele Audi A4 i S4 z napędem TDI pojawią się na rynku europejskim jesienią 2019 r.
Osłona chłodnicy w nowym A4 jest teraz szersza i bardziej płaska. Diodowe światła są teraz elementem wyposażenia standardowego, a opcjonalne reflektory diodowe Matrix posiadają w pełni automatyczne światła drogowe. Nowa jest także koncepcja linii wyposażeniowych: zewnętrzne linie wyposażeniowe nazywają się teraz basic, advanced i S line, a do tego dochodzi zindywidualizowany wygląd modeli S i allroad. Klienci mogą wybierać spośród 12 barw lakieru, a w palecie jest nowy kolor: szary Terra.
A4 wyposażone jest teraz w zupełnie nowy system MMI z wyświetlaczem dotykowym z akustyczną reakcją zwrotną. Przejął on funkcje dotychczas stosowanego pokrętła i przycisków funkcyjnych, umieszczonych na konsoli tunelu środkowego. Wysokiej rozdzielczości wyświetlacz TFT ma przekątną 10,1 cala. Sterowanie naturalnym językiem – kolejna funkcja nowego systemu – rozumie wiele zwrotów z języka potocznego.
Gama usług zawartych w Audi Connect i Audi connect plus obejmuje wiele serwisów online, w tym car-to-X, wykorzystujących inteligencję rozproszoną floty Audi. Do informacji online o znakach drogowych i o zagrożeniach oraz do usługi wyszukiwania miejsc parkingowych przy ulicy, doszła informacja o sygnalizacji świetlnej. Skomunikowany z infrastrukturą miasta pojazd, za pośrednictwem serwera otrzymuje informacje wprost z centralnego sterownika sygnalizacji. Kierowca może zatem dopasować prędkość tak, by podjechać do świateł dokładnie podczas fazy światła zielonego. Na tablicy rozdzielczej pojawia się zalecenie dotyczące prędkości, a jeśli kierowca czeka już przy czerwonym świetle, widoczny jest czas pozostający do następnej zmiany. Funkcja ta jest elementem składowym pakietu Audi connect i jest sukcesywnie udostępniana w wybranych europejskich miastach.
Tablica rozdzielcza dostępna jest w trzech wariantach – są to dwa częściowo analogowe systemy informacji kierowcy i (w połączeniu z systemem MMI plus) w pełni cyfrowy Audi virtual cockpit plus. Kierowca obsługuje 12,3-calowy wyświetlacz o rozdzielczości Full HD przy pomocy przycisków na kierownicy wielofunkcyjnej i może wybierać jeden z trzech widoków.
Na początku sprzedaży w Europie, nowa rodzina Audi A4 wyposażona będzie w sześć turbodoładowanych silników. Wachlarz ich mocy sięga od 150 KM do 347 KM w wersji S4 TDI (korzystającej z tego samego silnika, co S5 TDI, o którym pisaliśmy już wcześniej). Wkrótce do oferty dołączą jeszcze dwa kolejne wersje silnikowe: 30 TDI o mocy 136 KM i 35 TDI generujące 163 KM. Trzy wchodzące na rynek jednostki są wyposażone w system mild-hybrid (MHEV), bazujący na 12-woltowej sieci pokładowej. System ten obniża zużycie paliwa nawet o 0,3 litra na 100 km.
Wszystkie wchodzące na rynek modele A4, oprócz bazowej wersji z silnikiem TFSI, standardowo zjeżdżają z taśmy wyposażone w automatyczną skrzynię biegów. 35 TFSI o mocy 150 KM ze skrzynią manualną oferowane będzie jakiś czas po pojawieniu się modelu na rynku, podobnie zresztą jak 40 TDI o mocy 190 KM z napędem na przednią oś.
Modernizacja objęła także A4 w wersji allroad. Dzięki napędowi na cztery koła quattro i podwyższonemu o 35 mm prześwitowi model może pochwalić się dobrymi właściwościami terenowymi. Od A4 Avant model ten odróżniają detale: osłona podwozia, kontrastowe osłony brzegów nadkoli, 12 mm większe koła oraz szerszy rozstaw kół – o 6 mm z przodu i o 11 mm z tyłu.
Audi A4 allroad quattro dostępne jest z trzema silnikami – jednym benzynowym i dwoma wysokoprężnymi. Automatyczne skrzynie biegów są tu elementem wyposażenia standardowego. Alternatywą dla seryjnego zawieszenia jest zawieszenie z regulacją stopnia tłumienia.
Wprowadzając nowe A4 na rynek, Audi oferuje dodatkowo jego limitowaną linię o nazwie „edition one“. Będzie ona dostępny w wersji Limousine i Avant z trzema wariantami silnikowymi: 2.0 TFSI (245 KM), 2.0 TDI (190 KM) i 3.0 TDI (231 KM). Jego stylistyka zewnętrzna bazuje na zewnętrznej linii wyposażeniowej S line, uzupełnionej o wyraziste elementy, takie jak czarny pakiet stylistyczny. We wnętrzu można wybierać pomiędzy linią design selection i pakietem wewnętrznym S line.
Najnowsze
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
Zmieniony na początku 2022 roku taryfikator mandatów był prawdziwą rewolucją, ponieważ kilkukrotnie podniósł wysokość kar, jakie można otrzymać za przewiny na drodze. Obecnie jest to nawet 30 tys. zł. Sprawdzamy, za co można dostać rekordowe mandaty. -
Przeterminowane paliwo! Czy paliwo ma termin przydatności?
-
Samochody na LPG do 20 tys. zł – oto 10 najlepszych modeli i ich dane techniczne
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zostaw komentarz: