Audi A4 poddano face liftingowi
Po czterech latach obecności na rynku Audi A4 zostało poddane modernizacji. Zmieniła się stylistyka i multimedia, a wiele silników jest teraz dostępnych z systemami mild hybrid. Modele Audi A4 i S4 z napędem TDI pojawią się na rynku europejskim jesienią 2019 r.
Osłona chłodnicy w nowym A4 jest teraz szersza i bardziej płaska. Diodowe światła są teraz elementem wyposażenia standardowego, a opcjonalne reflektory diodowe Matrix posiadają w pełni automatyczne światła drogowe. Nowa jest także koncepcja linii wyposażeniowych: zewnętrzne linie wyposażeniowe nazywają się teraz basic, advanced i S line, a do tego dochodzi zindywidualizowany wygląd modeli S i allroad. Klienci mogą wybierać spośród 12 barw lakieru, a w palecie jest nowy kolor: szary Terra.
A4 wyposażone jest teraz w zupełnie nowy system MMI z wyświetlaczem dotykowym z akustyczną reakcją zwrotną. Przejął on funkcje dotychczas stosowanego pokrętła i przycisków funkcyjnych, umieszczonych na konsoli tunelu środkowego. Wysokiej rozdzielczości wyświetlacz TFT ma przekątną 10,1 cala. Sterowanie naturalnym językiem – kolejna funkcja nowego systemu – rozumie wiele zwrotów z języka potocznego.
Gama usług zawartych w Audi Connect i Audi connect plus obejmuje wiele serwisów online, w tym car-to-X, wykorzystujących inteligencję rozproszoną floty Audi. Do informacji online o znakach drogowych i o zagrożeniach oraz do usługi wyszukiwania miejsc parkingowych przy ulicy, doszła informacja o sygnalizacji świetlnej. Skomunikowany z infrastrukturą miasta pojazd, za pośrednictwem serwera otrzymuje informacje wprost z centralnego sterownika sygnalizacji. Kierowca może zatem dopasować prędkość tak, by podjechać do świateł dokładnie podczas fazy światła zielonego. Na tablicy rozdzielczej pojawia się zalecenie dotyczące prędkości, a jeśli kierowca czeka już przy czerwonym świetle, widoczny jest czas pozostający do następnej zmiany. Funkcja ta jest elementem składowym pakietu Audi connect i jest sukcesywnie udostępniana w wybranych europejskich miastach.
Tablica rozdzielcza dostępna jest w trzech wariantach – są to dwa częściowo analogowe systemy informacji kierowcy i (w połączeniu z systemem MMI plus) w pełni cyfrowy Audi virtual cockpit plus. Kierowca obsługuje 12,3-calowy wyświetlacz o rozdzielczości Full HD przy pomocy przycisków na kierownicy wielofunkcyjnej i może wybierać jeden z trzech widoków.
Na początku sprzedaży w Europie, nowa rodzina Audi A4 wyposażona będzie w sześć turbodoładowanych silników. Wachlarz ich mocy sięga od 150 KM do 347 KM w wersji S4 TDI (korzystającej z tego samego silnika, co S5 TDI, o którym pisaliśmy już wcześniej). Wkrótce do oferty dołączą jeszcze dwa kolejne wersje silnikowe: 30 TDI o mocy 136 KM i 35 TDI generujące 163 KM. Trzy wchodzące na rynek jednostki są wyposażone w system mild-hybrid (MHEV), bazujący na 12-woltowej sieci pokładowej. System ten obniża zużycie paliwa nawet o 0,3 litra na 100 km.
Wszystkie wchodzące na rynek modele A4, oprócz bazowej wersji z silnikiem TFSI, standardowo zjeżdżają z taśmy wyposażone w automatyczną skrzynię biegów. 35 TFSI o mocy 150 KM ze skrzynią manualną oferowane będzie jakiś czas po pojawieniu się modelu na rynku, podobnie zresztą jak 40 TDI o mocy 190 KM z napędem na przednią oś.
Modernizacja objęła także A4 w wersji allroad. Dzięki napędowi na cztery koła quattro i podwyższonemu o 35 mm prześwitowi model może pochwalić się dobrymi właściwościami terenowymi. Od A4 Avant model ten odróżniają detale: osłona podwozia, kontrastowe osłony brzegów nadkoli, 12 mm większe koła oraz szerszy rozstaw kół – o 6 mm z przodu i o 11 mm z tyłu.
Audi A4 allroad quattro dostępne jest z trzema silnikami – jednym benzynowym i dwoma wysokoprężnymi. Automatyczne skrzynie biegów są tu elementem wyposażenia standardowego. Alternatywą dla seryjnego zawieszenia jest zawieszenie z regulacją stopnia tłumienia.
Wprowadzając nowe A4 na rynek, Audi oferuje dodatkowo jego limitowaną linię o nazwie „edition one“. Będzie ona dostępny w wersji Limousine i Avant z trzema wariantami silnikowymi: 2.0 TFSI (245 KM), 2.0 TDI (190 KM) i 3.0 TDI (231 KM). Jego stylistyka zewnętrzna bazuje na zewnętrznej linii wyposażeniowej S line, uzupełnionej o wyraziste elementy, takie jak czarny pakiet stylistyczny. We wnętrzu można wybierać pomiędzy linią design selection i pakietem wewnętrznym S line.
Najnowsze
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Volvo EX30, najmniejszy SUV szwedzkiej marki, udowadnia, że bezpieczeństwo nie jest kwestią rozmiaru. Model ten właśnie uzyskał maksymalną, pięciogwiazdkową ocenę w najnowszych testach bezpieczeństwa Euro NCAP, potwierdzając tym samym zaangażowanie szwedzkiej marki w zapewnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa w ruchu drogowym, zwłaszcza w wymagających warunkach miejskich -
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
-
Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 170 900 zł netto
-
Dacia Duster z tytułem CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
-
To auto kończy właśnie 10 lat – było pierwszą hybrydą coupe tej japońskiej marki
Zostaw komentarz: