![](https://www.motocaina.pl/thumbor_image/1920/864/1/0/!2F2021!2F03!2F4f8160eb13b34c0f5d50deb82c5c97e0583fcac6-scaled.jpg)
Audi A4 Allroad – pierwsza jazda: nic dodać, nic ująć
Po 7 latach na drogi wyjeżdża druga generacja modelu A4 allroad quattro - marzenie wielu kierowców. Co oferuje ten model, że tak go wszyscy uwielbiają?
Co sprawia, że samochody lekko uterenowione tak nam się podobają? Bo są bardziej drapieżne z wyglądu? Bo mamy wrażenie, że wjadą wszędzie? Bo chcemy, żeby inni kierowcy patrzyli na nas z respektem? Te wszystkie walory z pewnością ma Audi A4 Allroad. Pionowo żebrowana, chromowana osłona chłodnicy „singleframe”, dedykowane do tego modelu zderzaki i wydęte groźnie nadkola oraz charakterystyczne wloty powietrza czy wyższe relingi nadają temu nadwoziu mocno offroadowej stylizacji. Allroad guattro standardowo wyposażono w 17-calowe felgi (do wyboru również 19-tki), a samochód można zamówić w jednym z 14 kolorów karoserii.
Co może sprawiać, że poczujemy się pewniej wjeżdzając w wymagający szuter? Ano podwyższone o 23 mm zawieszenie (w porównaniu do Audi A4 avant), które w połączeniu z większą średnicą kół dają zaskakujący w tej klasie prześwit 34 mm. Poza tym w środku możemy spodziewać się rozszerzonego systemu Audi drive select, w którym – oprócz standardowych trybów comfort, auto, dynamic, efficiency oraz individual – możemy korzystać z trybu offroad. Z pewnością podczas pojazdów docenimy utrzymywanie ciśnienia w hamulcach przez chwilę, aby auto sie nie stoczyło, a przy zjazdach skorzystamy z asystenta kontrolującego prędkość i dbającego o najlepszą możliwą przyczepność kół. Wszystko po to, aby kierowca mógł się skupić na kierowaniu i czerpaniu przyjemności z jazdy.
Wnętrze wydaje się bardzo przestrzenne, a użyte materiały są najlepszej jakości. W centrum uwagi dostępny jest opcjonalny Audi virtual cockpit o przekątnej ekranu 12,3 cala, na którym – oprócz podstawowych parametrów samochodu – możemy wyświetlić nawigację w trybie street view. Przydatnymi gadżetami jest możliwość indukcyjnego ładowania smartfona, czy pobierania online przeróżnych przydatnych aplikacji (pogoda, ceny paliw, zabytki w okolicy itp). Wzbogacony o kilka funkcji system MMI pomoże zlokalizowować auto, zamknąć bądź otworzyć drzwi, sprawdzić ilość paliwa i zasięg samochodu czy też wezwać pomoc. To oczywiście tylko niektóre z dostępnych modułów.
Nagłośnienie producenta Bang & Olufsen synchronizuje ze sobą aż 19 głośników, dzięki czemu Audi jest pierwszym w tym segmencie producentem oferującym nagłośninie typu 3D. Brzmi to… bosko!
W nowej odsłonie Audi A4 allroad quattro dostępne są wszystkie występujące w modelach rodziny A4 systemy wsparcia kierowcy i systemy bezpieczeństwa, ale my wymieniamy te najciekawsze. Z pewnością jest to asystent efektywności, który sugeruje zachowania pozwalające zmniejszyć zużycie paliwa – analizuje dane z GPS, ukształtowanie terenu i przewiduje przyszły tor jazdy samochodu. Drugi układ to tempomat z automatyczną regulacją odległości między pojazdami z asystentem poruszania się w korkach. Niebawem naprawę czytanie gazety w korku nie będzie niczym niecodziennym.
Dla tych, którzy korzystają z zestawu Audi plus przyczepa, przewidziano dostępnego w opcji inteligentnego asystenta jazdy z przyczepą, pozwalającego na kontrolowanie zestawu poprzez pokrętło MMI.
Audi A4 Allroad dostępne jest z dwoma jednostkami napędowymi. Silnik TFSI osiąga moc 252 KM i 370 Nm. Druga jednostka to turbodoładowany silnik Diesla o mocy 190 KM i 400 Nm. Obie jednostki przekazują moc poprzez siedmiostopniową automatyczną skrzynię biegów S-tronic. Napęd to dobrze wszystkim znane quattro, aczkolwiek w połączeniu z silnikiem TFSI, quattro występuje w nowej technologią ultra (jak działa napęd quattro tutaj).
Podczas prezentacji jazdy odbywały się mocniejszą odmianą. Zarówno po drogach szutrowych, jak i asfaltowych samochód spełnił wszelkie oczekiwania, a z zewnątrz nie dobiegały nieprzyjemne odłosy – auto zostało świetnie wygłuszone. Tryb offroad spisywał się wprost idealnie – doskonała dynamika i moc jednostki pozwalała kierowcy na doprowadzenie do zerwania przyczepności pojazdu na nierównej nawierzchni, ale w trudnych sytuacjach systemy w pełni kontrolowały tor jazdy i bez trudu, w ułamku sekundy, auto prowadziło się nadal bezpiecznie.
Ceny nowego Audi A4 allroad quattro zaczynają się od 197 200 złotych dla jednostki TFSI oraz 198 600 złotych z jednostką TDI. Pierwsze egzemplarze pojawią się na polskich drogach we wrześniu 2016 roku.
Najnowsze
-
Chiński desant na polskie drogi – spis modeli i cen. Czy Kowalski z Malinowską wiedzą, co kupują?
Azjatyckie marki samochodowe zalewają Europę, a Polska nie jest wyjątkiem. Czy jednak klienci są gotowi na chińską motoryzację? I czy sami Chińczycy nie przesadzają z ofensywą nowości? -
Masz problem z odpaleniem swojego diesla w mroźny poranek? Te sposoby ci pomogą
-
Peugeot 5008 GT Hybrid – TEST. Rodzina może się zdziwić
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Porsche Polska w Warszawie – nowa siedziba właśnie rozpoczyna działalność
Zostaw komentarz: