Audi A3 Sportback TFSI e
Kolejne wersje odświeżonego Audi A3 właśnie zostały zaprezentowane. Tym razem Niemcy postawili na usportowienie popularnego modelu. Wprowadzili też nowy napęd hybrydowy. A3 TFSI e ma pojawić się w salonach już niedługo.
Spis treści
Audi w 2024 roku bardzo mocno rozszerzyło gamę modelową swojego miejskiego samochodu. Na wiosnę zadebiutował odświeżony model A3 oraz S3, a także nowa wersja A3 allstreet. Teraz dołącza do nich wariant Sportback TFSI e, który jest hybrydą typu plug-in.
Dane techniczne nowej wersji A3
Niemiecka marka będzie oferowała swój model w dwóch różnych wersjach: 40 TFSI i 45 TFSI. Poprzednia generacja posiadała silnik 1.4 TFSI. Natomiast debiutujące Audi A3, w obu wariantach, są wyposażone w całkowicie nowy turbodoładowany silnik 1.5 TFSI evo2 oraz napęd elektryczny. Za przeniesienie mocy na przednie koła odpowiada dwusprzęgłowa, automatyczna skrzynia biegów.
Słabsza, bazowa wersja modelu oferuje moc silnikową na poziomie 204 KM i 350 Nm momentu obrotowego. Według oficjalnych danych, w tej wersji Audi ma przyspieszać do setki w 7,4 sekundy i rozpędzać się do 225 km/h. Producent deklaruje też spalanie na poziomie 4,9-5,4 l/100 KM z rozładowanym akumulatorem.
W mocniejszej wersji, 45 TFSI, moc silnikowa wynosi 272 KM, a moment obrotowy 400 Nm. Sprint do setki ma odbywać się o 1,1 sekundy szybciej niż w wersji 40 TFSI (6,3 s), a prędkość maksymalna ma wzrosnąć do 237 km/h. Co ciekawe, spalanie z rozładowanym akumulatorem pozostanie praktycznie na tym samym poziomie.
Silnik elektryczny Audi A3
Niemieccy inżynierowie oprócz nowego silnika benzynowego zoptymalizowali napęd elektryczny. Po usprawnieniach, silnik elektryczny ma zapewnić możliwość przejechania 143 kilometrów, a prędkość maksymalna samochodu w tym trybie katalogowo ma wynieść 140 km/h. Podczas hamowania, silnik może odzyskiwać energię z mocą do 43 kW. Nowością w samochodzie jest zastosowanie technologii wprost z aut elektrycznych – do kontrolowania stopnia rekuperacji w trybie elektrycznym używane są łopatki przy kierownicy.
Boost mocy Audi A3
Dwusprzęgłowa przekładnia nowego Audi A3 w trybie ,,S” ma zapewnić jeszcze większy wzrost emocji. Po użyciu kickdownu przy przyspieszaniu, samochód będzie oferował chwilowe podniesienie mocy. W wersji 40 TFSI moc wzrośnie o 40 kW, a cały boost ma trwać od 15 do nawet 18 sekund w optymalnych warunkach. Z kolei w mocniejszej wersji będzie to 70 kW ale dostępne na jedynie 8 sekund.
Audi A3 dla klientów
Odświeżony model Audi ma zawitać do salonów już na jesieni tego roku. Na razie cenny nie są jeszcze znane, ale na oficjalnej stronie Audi model ten widnieje już w katalogu.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: