Audi A3 ma już 20 lat!
Producent z Ingolstadt obchodzi w tym roku bardzo ważną rocznicę. Właśnie mija druga dekada od kiedy na rynku pojawił się kompaktowy model A3.
Przedstawiciel segmentu C zadebiutował podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 1996 roku. Model A3 powstał na płycie podłogowej Volkswagena Golfa. Początkowo auto było dostępne wyłącznie w wersji trzydrzwiowej, ale w następnych latach pojawiła się wersja pięciodrzwiowa oraz wersja z napędem quattro. Klienci mieli do wyboru cztery jednostki napędowe: wysokoprężne i benzynowe.
Wiosną 1999 roku zadebiutowało mocniejsze wydanie kompakta, czyli model S3. Pod maską pracował silnik czterocylindrowy 1.8 wspomagany przez turbosprężarkę. Na każdy cylinder przypadało po pięć zaworów, a maksymalna moc tej wersji to 210 KM.
Druga generacja Audi A3 zadebiutowała w 2005 roku. Pojawił się wtedy model z tzw. grillem Singleframe. Element ten stosowany nawet w teraźniejszych modelach. Gama wersji wzbogaciła się o wariant ze składanym dachem. Audi A3 Cabriolet zadebiutowało w 2008 roku.
Obecnie jest sprzedawana trzecia generacja A3. Auto miało premierę w 2012 roku podczas targów w Genewie i jest dostępne w czterech wersjach nadwoziowych z czteroma silnikami oraz trzema liniami wyposażenia. Na targach w Paryżu do gamy dołączyła najmocniejsza odmiana ze znaczkiem RS. Silnik o pojemności 2.5 litra rozwija moc 400 KM. Jest to najmocniejsza pięciocylindrowa konstrukcja na świecie.
Audi A3 jest dostępne na ponad 100 rynkach całego globu. Produkcja modelu odbywa się w niemieckim Ingolstadt i węgierskim Gyor. Dla klientów z Chin powstają egzemplarze w lokalnym zakładzie Foshan.
Przez dwadzieścia lat Audi wyprodukowało ponad 4 mln egzemplarzy modelu A3. Na kolejną generację tego modelu będziemy musieli jeszcze poczekać. Najnowsze doniesienia mówią, że lekko się opóźni.
Najnowsze
-
Chiński desant na polskie drogi – spis modeli i cen. Czy Kowalski z Malinowską wiedzą, co kupują?
Azjatyckie marki samochodowe zalewają Europę, a Polska nie jest wyjątkiem. Czy jednak klienci są gotowi na chińską motoryzację? I czy sami Chińczycy nie przesadzają z ofensywą nowości? -
Masz problem z odpaleniem swojego diesla w mroźny poranek? Te sposoby ci pomogą
-
Peugeot 5008 GT Hybrid – TEST. Rodzina może się zdziwić
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Porsche Polska w Warszawie – nowa siedziba właśnie rozpoczyna działalność
Zostaw komentarz: