
Aston Martin przygotował motocykl. Nie tylko dla Bonda
Aston Martin przy udziale Brough Superior stworzył wyjątkowy motocykl. AMB 001 to motocykl, którego nie powstydziłby się żaden agent specjalny.
Aston Martin raczej nie kojarzy się z motocyklami, ale firma postanowiła stworzyć wyjątkowe dzieło. AMB 001 to specjalna maszyna, która właśnie trafia do pierwszych klientów.
Firma Brough Superior weszła w alians z marką Aston Martin i stworzyła specjalną serię jednośladów. Futurystycznie wyglądający motocykl AMB 001 trafi na rynek pod znaczkiem Astona, ale raczej nie zobaczymy go na ulicach. Wszystko z powodu braku homologacji drogowej.
Aston Martin AMB 001 wygląda jak skrzyżowanie motocykla koncepcyjnego z customem. Po niektórych detalach można się spodziewać, że spełniają raczej funkcję artystyczną niż praktyczną. Jednak inżynierowie mieli sporo czasu, żeby z projektu zaprezentowanego na targach EICMA 2019 zrobić coś bardziej użytecznego.

Motocykl napędza dwucylindrowy, widlasty silnik o pojemności 997 cm3, którego maksymalna moc to 180 KM. Jednostka jest wyposażona w turbosprężarkę. Konstrukcja maszyny jest bardzo lekka – motocykl waży na sucho zaledwie 180 kg.
Całość osadzono na aluminiowej ramie. Z tego samego materiału wykonano również wahacz i przedni widelec. Panele nadwozia wykonano z włókna węglowego.

Ten nietuzinkowy motocykl powstanie w liczbie zaledwie 100 egzemplarzy, ale nie trzeba mieć zdolności Bonda, żeby go kupić. Okazuje się, że nie wszystkie egzemplarze zostały sprzedane. Dlatego chętni (szczególnie tacy, którzy mają już w garażu co najmniej jednego Astona) powinni czym prędzej udać się do dealerów brytyjskiej marki, żeby złożyć zamówienie.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: