Aston Martin DB5 Junior – elektryczna wersja kultowego samochodu w skali 2/3
Aston Martin i The Little Car Company połączyły siły, aby stworzyć Aston Martin DB5 Junior, elektryczną wersję najbardziej kultowego samochodu marki w skali 2/3. Dostępne są dwie wersje, DB5 Junior i DB5 Vantage Junior.
Aston Martin i The Little Car Company przedstawiły DB5 Junior, elektryczny samochód juniorski w skali 2/3. Opracowywany przez ostatnie 15 miesięcy w ramach współpracy między obiema firmami, juniorski samochód jest oparty na referencyjnym skanie 3D oryginalnego DB5 firmy Aston Martin, aby zapewnić mu pełną dokładność i autentyczność.
Ponieważ zbudowano tylko 1059 oryginalnych pojazdów DB5, liczba DB5 Junior będzie dokładnie taka sama. Właściciele oryginalnych samochodów w pierwszej kolejności będą mieli możliwość posiadania DB5 Junior, który będzie dopasowany do ich samochodu
Podczas projektowania pojazdu kluczowa była absolutna autentyczność. Na przykład DB5 Junior ma te same kultowe „skrzydła”, „tarczę” i emblematy DB5 Aston Martina, co oryginalny model z 1963 roku. Podobnie jak u jego starszego brata, deska rozdzielcza jest wypełniona funkcjonalnymi instrumentami Smiths, które zostały sprytnie zaktualizowane. Wskaźnik poziomu paliwa został przekształcony w miernik akumulatora, podczas gdy temperatura oleju monitoruje teraz temperaturę silnika.
Mający około 3 m długości i 1,1 m szerokości, DB5 Junior jest zaprojektowany tak, aby z łatwością pomieścić razem osobę dorosłą i dziecko, by umożliwić różnym pokoleniom dzielenie się miłością do jazdy. Aluminiowa obudowa o strukturze plastra miodu i kompozytowa obudowa zapewniają bardzo sztywną platformę, utrzymującą całkowitą wagę około 270 kg.
Auto napędzane jest elektrycznym układem napędowym dostarczającym 5 kW / 6,7 KM na tylne koła, a przyspiesza do prędkości maksymalnej 48 km/h.
Moc przenoszona jest na podłoże za pomocą 10-calowych drucianych kół z wentylowanymi hamulcami tarczowymi na cztery koła, uzupełnionych hamowaniem regeneracyjnym. Wyjmowany akumulator jest przechowywany pod otwieraną maską, zapewniając zasięg 16-32 km, w zależności od stylu jazdy. Można również dodać drugą baterię, a każdy pakiet można wymienić w ciągu kilku sekund.
Juniorski samochód ma również trzy zintegrowane tryby jazdy do wyboru:
- tryb nowicjusza o mocy zaledwie 1 kW / 1,3 KM dla mniej doświadczonych kierowców z maksymalną prędkością 19 km/h. W tym trybie dostępny jest wyłącznik awaryjny, umożliwiający zdalne wyłączenie samochodu z odległości do 30 m. A jeśli entuzjastyczny nowicjusz zniknie poza tym 30-metrowym zasięgiem, samochód automatycznie się wyłączy i delikatnie zatrzyma;
- dla bardziej doświadczonych kierowców dostępny jest tryb ekspercki z mocą 5 kW / 6,7 KM i prędkością maksymalną 48 km/h;
- tryb Race to ustawienie „Balance of Performance” (BOP), które pozwala na wyrównanie przyspieszenia i maksymalnej prędkości pojazdu z innymi modelami Little Car Company w celu rywalizacji na równych warunkach.
Wersja Vantage oryginalnego DB5 była znana z ulepszenia wydajności. DB5 Vantage Junior również przyspiesza.
Chociaż ten elitarny model ma trzy tryby jazdy standardowego samochodu, jest też czwarty: tryb Vantage, obsługiwany przez ukryty przełącznik „rakietowy”, który podwaja moc wyjściową do 10 kW / 13,4 KM i zwiększa prędkość maksymalną do wciąż jeszcze niepotwierdzonego przez producenta poziomu. Ta moc jest teraz dostarczana do kół przez mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (LSD), aby poprawić przyczepność przy dużej prędkości.
Osiągi są dodatkowo wzmocnione przez lekki korpus z włókna węglowego i drugi akumulator, podwajając zasięg do 32-64 km, w zależności od stylu jazdy.
Ceny DB5 Junior zaczynają się od 35 000 £ plus podatki lokalne, podczas gdy mocniejszy DB5 Vantage Junior zaczyna się od 45 000 £ plus podatki lokalne.
Potencjalni nabywcy, którzy chcą zdobyć jednego z limitowanych edycji DB5 Juniors, powinni kliknąć TUTAJ.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: