Aston Martin DB5 Jamesa Bonda sprzedany za rekordową kwotę
Zachowany w idealnym stanie DB5 z 1965 roku sam w sobie wart jest prawdziwą górę pieniędzy, a co dopiero, kiedy mowa o samochodzie agenta 007.
Wystawiony na aukcji Aston Martin DB5 nie był de facto samochodem, który mogliśmy zobaczyć w filmie „Goldfinger”. Sean Connery jeździł innym autem, natomiast to widoczne na zdjęciach jest jednym z dwóch egzemplarzy, wykorzystywanym podczas promocji filmu.
Nadal jednak jest to pełnoprawny „samochód Bonda”, ponieważ wyposażono go we wszystkie gadżety, jakie mogliśmy zobaczyć na filmie. I wszystkie działają! Co prawda karabiny maszynowe są tylko dla ozdoby, a wciśnięcie przycisku ukrytego w lewarku dźwigni zmiany biegów nie sprawi, że pasażer zostanie wystrzelony przez dziurę w dachu. Ale sam otwór w dachu jest, z czego można skorzystać w słoneczny dzień.
Z działających gadżetów warto wymienić zasłonę dymną, olej, który wylewa się na asfalt aby pomóc zgubić pościg oraz gwoździe, wysypywane w tym samym celu. Z oczywistych względów szczęśliwy posiadacz DB5 nie skorzysta z nich na drodze, podobnie jak z obracanej tablicy rejestracyjnej i wysuwanych ze zderzaków taranów. Swobodnie będzie mógł za to wysunąć kuloodporną osłonę tylnej szyby, ale to chyba najmniej interesujący gadżet w tym aucie. Wszystkimi steruje się za pomocą zestawu przełączników ukrytego w podłokietniku. Listę wyposażenia najlepszego szpiega na świecie uzupełnia ekran wyświetlający pozycję pojazdu, któremu agent 007 przyczepił nadajnik (w 1965 roku!) oraz szuflada na broń.
Aston Martin DB5 został wystawiony na akcję przez firmę RM Sotheby’s i osiągnął rekordową kwotę 6 mln 385 tys. dolarów. Dla porównania jeden z dwunastu egzemplarzy DB5 Shooting Brake i jedyny z kierownicą po lewej stronie, został sprzedany za 1 mln 765 tys. dolarów.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: