Arkadiusz Kula i Magda Wilk w 4. Rallye Praha Revival
Rajdowa załoga Alfy Romeo GTV 2000 Arkadiusz Kula i Magda Wilk znów wyjeżdżają na OS'y!
W najbliższy weekend w dniach 4-6 kwietnia odbędzie się już kolejna edycja historycznego rajdu Praha Revival. Jest to prywatna impreza, której organizatorem jest Eduard Patera – zawodnik
i kolekcjoner samochodów rajdowych. Mimo że to impreza przede wszystkim towarzyska, cieszy się ogromną popularnością, o czym świadczy 157 załóg na liście zgłoszeń.
Wrażenie robią nie tylko nazwiska kierowców, ale i lista modeli samochodów, które pojawią się w Czechach. Wśród nich są m.in. wszelkiego rodzaju Lancie, począwszy od Stratos, 037 po Fulvię i Deltę Integrale EVO 2, cały przekrój marki Skoda, w tym RS, jak i Ford Escort MK1 czy też MK2. Nie mogło w tym gronie zabraknąć również polskiego akcentu, czyli Alfy Romeo GTV 2000 załogi Arkadiusz Kula-Magda Wilk.
Arkadiusz Kula i Magda Wilk w 4. Rallye Praha Revival |
fot. materiały załogi |
Magda Wilk
– Prawy fotel w klasykach zagrzałam trochę na dłużej. Bardzo fajna przygoda, która teraz wyszła również poza granice naszego kraju. W Czechach mam nadzieję, że nie będzie jak
w przysłowiowym czeskim filmie i damy radę. Tak, jak wspominał Arek, podobno ten rajd wygrywa się dojazdówkami i nawigacją, więc rola pilota jest chyba tutaj jeszcze większa. Ceremonia startu ma miejsce wieczorem w centrum Pragi z Placu Vaclava, więc obcowanie wśród tylu klasyków w takim miejscu już teraz robi na mnie niesamowite wrażenie. Ogólnie tego dnia przed nami jedyne 121 km, w tym nocny odcinek. Sobota to około 260 km, z czego większość to dojazdówki, jednak jak mówią koledzy cały fan jest właśnie na nich. Mało czasu, sporo krętych, górskich dróżek na północnym-zachodzie Czech. Ostatni dzień to „tylko” 139 km i mam nadzieję, że satysfakcjonujący nas finał. Z Polski jedziemy również dość mocną ekipą bo aż w 13 załóg. Zanim jednak wystartujemy będziemy mieli chwilę, aby się rozgrzać na odcinku testowym.
Arkadiusz Kula w swojej Alfie Romeo GTV 2000 |
fot. materiały załogi |
Arkadiusz Kula
– Wreszcie na mapie moich rajdowych zmagań będę mógł zaznaczyć rajd w Pradze.
Od dawna czekałem na ten wyjazd, ponieważ słyszałem wiele pozytywnych informacji odnośnie tej imprezy. Nie wiem czy bardziej interesuje mnie sama jazda, czy też po prostu przebywanie wśród tylu cudownych klasyków i ludzi, którzy doceniają piękno tych aut tak, jak ja. Mam tylko nadzieję, że moja Alfa przetrwa te 3 dni, ponieważ harmonogram rajdu jest dość napięty i sporo kilometrów przed nami. Mamy do pokonania około 520 km, z czego oesowych jest tylko niewielki procent. Oczywiście, będę chciał zaprezentować się jak najlepiej, szczególnie, że od mojego startu w Żubrach w zeszłym roku trochę już więcej uwagi przykuwam również do samej jazdy, a nie tylko do dopieszczanie mojego samochodu. Oby Alfa nie pokazała tylko swojego włoskiego temperamentu i nie zrobiła mi jakiegoś psikusa. Wśród odcinków specjalnych są m.in. tory żużlowe, jak również zwyczajne próby KJS-owe. Z tego co wiem, książka drogowa zawiera niewielkie błędy skutkujące jednak spóźnieniami. Czasu na dojazd jest bardzo mało, a policji, która czai się na terenach ograniczonych prędkością – sporo. To podobno przez dodatkowe punkty karne, nawet za niewielkie przekroczenie prędkości, przegrywa się rajd. Mam więc cichą nadzieję, że uda nam się temu sprostać, a wiemy jak Czesi potrafią łapać… Trochę przeraża mnie fakt, że nie ma tu typowej strefy serwisowej, tylko śpimy każdego dnia w innym miejscu, stąd wszelkiego rodzaju zmiany opon, czy ewentualne naprawy będą robione w międzyczasie. Mamy tylko jednego busa na kilka załóg, który będzie musiał wystarczyć. Zamiast stref serwisowych są natomiast „strefy obiadowe”. To z kolei bardzo mnie cieszy bo patrząc na moje gabaryty, to jednak przydałoby się w ciągu całego dnia zjeść czeskie knedliki, żebym miał siłę dowieźć nas do mety i to na jak najlepszej pozycji, czyli na takiej, aby mój pilot mi nie marudził i był równie usatysfakcjonowany, jak ja.
Zmagania w rajdzie rozpoczną się od wieczornej próby po drodze do Pragi. Ceremonia startu będzie miała miejsce o godzinie 19:00 na Placu Vaclava. Następnie zawodnicy ruszą na kolejną próbę w drodze do Teplic, gdzie zakończą zmagania pierwszego dnia. W sobotę czeka na nich 260 km, w tym 7 prób sportowych. W niedzielę zaś ostatnie dwie próby sportowe i 139 km do mety.
Harmonogram i dodatkowe informacje o IV. Rallye Praha Revival znajdziecie na stronie organizatora: http://www.edda.cz/mscrdovrchu
Najnowsze
-
BMW Skytop – limitowany luksusowy roadster na specjalne zamówienie
BMW Skytop to najnowszy, ściśle limitowany model niemieckiej marki, który zadebiutował na imprezie Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2024 na jeziorem Como. Pierwotnie, BMW nie miało w planach produkcji seryjnej, jednak pozytywny odzew publiczności zmienił decyzję. -
Prototyp Renault Twingo zaprezentowany w Paryżu
-
Mini Hatch po kuracji u AC Schnitzer
-
Audi A3 Sportback TFSI e
-
Lexus ES obchodzi 35. urodziny – opis modelu i dane techniczne
Zostaw komentarz: