Anna Dereszowska, Olga Frycz, Katarzyna Glinka, Lidia Popiel i Mariusz Przybylski testowali samochód przyszłości – Renault EZ-GO
Anna Dereszowska, Olga Frycz, Katarzyna Glinka, Lidia Popiel i Mariusz Przybylski testowali w Warszawie elektryczny samochód autonomiczny Renault EZ-GO. To niezwykłe auto, które jeździ bez kierowcy (nie ma nawet kierownicy), wzbudzało zachwyt swoim designem i pomysłem na to, jak może wyglądać transport przyszłości w miastach.
Pojazd-robot Renault EZ-GO przyjechał do Polski po raz pierwszy. Anna Dereszowska, Olga Frycz, Katarzyna Glinka, Lidia Popiel i Mariusz Przybylski mieli wyjątkową okazję, by wypróbować ten samochód koncepcyjny podczas finału konkursu „Renault Easy City. Design the Future” na Placu Defilad w Warszawie.
Renault EZ-GO wyróżnia się nie tylko tym, że jest samochodem autonomicznym, lecz także tym, że służy do przewozu małych grup i z tego powodu może być alternatywą zarówno dla prywatnego samochodu, jak i dla transportu publicznego. Pasażerowie mogą wsiadać do samochodu dzięki wygodnej platformie ułatwiającej wsiadanie rodzicom z wózkiem lub osobom niepełnosprawnym. Renault EZ-GO jest jednocześnie usługą mobilności na żądanie obsługiwaną za pomocą aplikacji. Pojazd symbolizuje wizję przyszłości Renault, zgodnie z którą transport w miastach stanie się elektryczny, autonomiczny, współdzielony i połączony z usługami cyfrowymi.
Finał konkursu „Renault Easy City. Design the Future”
Ekspozycja Renault EZ-GO towarzyszyła finałowi konkursu „Renault Easy City. Design the Future”. Zadaniem uczestników było zaprojektowanie miejsca przesiadkowego z infrastrukturą właśnie dla tego pojazdu. Piątego czerwca jury ogłosiło laureatów konkursu wybranych spośród pięciu finalistów.
Zwycięzcami zostali:
– I miejsce – Jakub Jedynak i Radosław Domżoł, studenci architektury na Politechnice Krakowskiej
– II miejsce – Wiktor Szulfer, Julia Kazimierska i Olek Kępiński, studenci wzornictwa przemysłowego na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie
– III miejsce – Jan Heymer (absolwent Wydziału Architektury Politechniki Wrocławskiej i Politechniki Warszawskiej) i Wacław Marat, absolwent Wydziału Grafiki ASP w Warszawie.
Laureatów wybrało jury w składzie: Vincent Carré (przewodniczący), Wojciech Drzewiecki, Radosław Gajda, Krzysztof Herman, Małgorzata Kuciewicz, Iga Mościchowska i Agata Szczech. Nagroda za najlepszy projekt wyniosła 20.000 zł, za drugie miejsce przewidziano 10.000 zł, a za trzecie 5.000 zł. Wszystkie prace konkursowe można obejrzeć na stronie renaulteasycity.pl
Renault EZ-GO jest jednocześnie pojazdem i usługą. Ten pojazd autonomiczny o napędzie elektrycznym został zaprojektowany do indywidualnego przewozu lub transportu małych grup. Umożliwia wyruszenie w drogę ze stacji wynajmu lub z miejsca zgeolokalizowanego przez aplikację.
Renault EZ-GO jest alternatywą dla prywatnych samochodów oraz dla zbiorowego transportu publicznego, metra lub autobusu, ponieważ łączy w sobie elastyczność i komfort transportu indywidualnego ze skutecznością i bezpieczeństwem transportu publicznego Renault EZ-GO to pierwszy model z zaprezentowanej w 2018 r. gamy samochodów koncepcyjnych EZ opracowanych w ramach rozwoju usług związanych z mobilnością.
Najnowsze
-
Pachnieć Rolls-Roycem? Teraz można! Marka wprowadza nowy zapach perfum Rolls-Royce Scent
Rolls-Royce, synonim luksusu i wyrafinowania, przenosi doświadczenie podróżowania swoimi samochodami na nowy, zmysłowy poziom. Wprowadzając Rolls-Royce Scent, marka debiutuje z unikalnym konceptem zapachowym, który wzbogaca wnętrze flagowego modelu Phantom o nowy wymiar doznań. -
Citroen C5 X PHEV 225 KM – test. Hybryda, która cię zaskoczy
-
70 990 zł za nowe, spalinowe auto z takim wyposażeniem? MG3 miażdży konkurencję!
-
Chiński desant na polskie drogi – spis modeli i cen. Czy Kowalski z Malinowską wiedzą, co kupują?
-
Masz problem z odpaleniem swojego diesla w mroźny poranek? Te sposoby ci pomogą
Zostaw komentarz: