
Anna Dereszowska, Olga Frycz, Katarzyna Glinka, Lidia Popiel i Mariusz Przybylski testowali samochód przyszłości – Renault EZ-GO
Anna Dereszowska, Olga Frycz, Katarzyna Glinka, Lidia Popiel i Mariusz Przybylski testowali w Warszawie elektryczny samochód autonomiczny Renault EZ-GO. To niezwykłe auto, które jeździ bez kierowcy (nie ma nawet kierownicy), wzbudzało zachwyt swoim designem i pomysłem na to, jak może wyglądać transport przyszłości w miastach.
Pojazd-robot Renault EZ-GO przyjechał do Polski po raz pierwszy. Anna Dereszowska, Olga Frycz, Katarzyna Glinka, Lidia Popiel i Mariusz Przybylski mieli wyjątkową okazję, by wypróbować ten samochód koncepcyjny podczas finału konkursu „Renault Easy City. Design the Future” na Placu Defilad w Warszawie.
Renault EZ-GO wyróżnia się nie tylko tym, że jest samochodem autonomicznym, lecz także tym, że służy do przewozu małych grup i z tego powodu może być alternatywą zarówno dla prywatnego samochodu, jak i dla transportu publicznego. Pasażerowie mogą wsiadać do samochodu dzięki wygodnej platformie ułatwiającej wsiadanie rodzicom z wózkiem lub osobom niepełnosprawnym. Renault EZ-GO jest jednocześnie usługą mobilności na żądanie obsługiwaną za pomocą aplikacji. Pojazd symbolizuje wizję przyszłości Renault, zgodnie z którą transport w miastach stanie się elektryczny, autonomiczny, współdzielony i połączony z usługami cyfrowymi.
Finał konkursu „Renault Easy City. Design the Future”
Ekspozycja Renault EZ-GO towarzyszyła finałowi konkursu „Renault Easy City. Design the Future”. Zadaniem uczestników było zaprojektowanie miejsca przesiadkowego z infrastrukturą właśnie dla tego pojazdu. Piątego czerwca jury ogłosiło laureatów konkursu wybranych spośród pięciu finalistów.
Zwycięzcami zostali:
– I miejsce – Jakub Jedynak i Radosław Domżoł, studenci architektury na Politechnice Krakowskiej
– II miejsce – Wiktor Szulfer, Julia Kazimierska i Olek Kępiński, studenci wzornictwa przemysłowego na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie
– III miejsce – Jan Heymer (absolwent Wydziału Architektury Politechniki Wrocławskiej i Politechniki Warszawskiej) i Wacław Marat, absolwent Wydziału Grafiki ASP w Warszawie.
Laureatów wybrało jury w składzie: Vincent Carré (przewodniczący), Wojciech Drzewiecki, Radosław Gajda, Krzysztof Herman, Małgorzata Kuciewicz, Iga Mościchowska i Agata Szczech. Nagroda za najlepszy projekt wyniosła 20.000 zł, za drugie miejsce przewidziano 10.000 zł, a za trzecie 5.000 zł. Wszystkie prace konkursowe można obejrzeć na stronie renaulteasycity.pl
Renault EZ-GO jest jednocześnie pojazdem i usługą. Ten pojazd autonomiczny o napędzie elektrycznym został zaprojektowany do indywidualnego przewozu lub transportu małych grup. Umożliwia wyruszenie w drogę ze stacji wynajmu lub z miejsca zgeolokalizowanego przez aplikację.
Renault EZ-GO jest alternatywą dla prywatnych samochodów oraz dla zbiorowego transportu publicznego, metra lub autobusu, ponieważ łączy w sobie elastyczność i komfort transportu indywidualnego ze skutecznością i bezpieczeństwem transportu publicznego Renault EZ-GO to pierwszy model z zaprezentowanej w 2018 r. gamy samochodów koncepcyjnych EZ opracowanych w ramach rozwoju usług związanych z mobilnością.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: