Angelle Sampey na modelu LiveWire ustanowiła nowe rekordy dla produkowanego seryjnie motocykla elektrycznego
Angelle Sampey, trzykrotna mistrzyni świata w kategorii Pro Stock Motorcycle, startująca w zespole Harley-Davidson zamieniła swoją wyścigową maszynę Harley-Davidson FXDR™ Pro Stock na motocykl LiveWire, aby zdobyć rekord świata na dystansie jednej czwartej i jednej ósmej mili.
W dniu 4 września motocykl Harley-Davidson LiveWire ustanowił na torze wyścigów równoległych nowe rekordy czasowe i prędkości maksymalnej dla seryjnie produkowanych motocykli elektrycznych.
Nowe rekordy zostały ustanowione podczas jazd pokazowych w Denso Spark Plugs w trakcie rundy mistrzostw USA NHRA na torze Lucas Oil Raceway w Indianapolis. To kolejny krok w dążeniu firmy Harley-Davidson do zdobycia pozycji lidera w elektryfikacji motocykli.
Wiecie co jest niesamowite? – powiedziała Sampey. – To był pierwszy raz, kiedy jechałam LiveWire. Nie mogłam się doczekać, żeby pojechać nim na torze. LiveWire jest tak łatwy w prowadzeniu. Po prostu obracasz manetkę i jedziesz, naprawdę jedziesz!
Sampey i jej koledzy z drużyny Harley-Davidson Screamin’ Eagle/Vance & Hines, Andrew Hines i Ed Krawiec, uczestniczyli w kilku wyścigach równoległych na motocyklach LiveWire, przy czym to Sampey uzyskała najlepsze wyniki. Sampey jest kobietą, która uzyskała najwięcej zwycięstw w historii sportów motorowych, w tym trzykrotne mistrzostwo Pro Stock Motorcycle (2000-2002) i 43 zwycięstwa w zawodach Pro Stock Motorcycle.
W najlepszym przejeździe dystans jednej ósmej mili pokonała w czasie 7,017 sekundy a jedną czwartą mili w zaledwie 11,156 sekundy z prędkością 110,35 mph (177,59 km/h). Maksymalna prędkość motocykla 2020 LiveWire jest fabrycznie ograniczona do 110 mph.
Jak udowodniła Sampey w Indianapolis, moment obrotowy dostarczany przez układ napędowy H-D Revelation zapewnia przyspieszenie od momentu ruszenia; motocykl LiveWire przyspiesza od 0 do 60 mph (od 0 do 100 km/h) w czasie 3 sekund, a od 60 do 80 mph (od 100 do 129 km/h) w czasie 1,9 sekundy. Ponieważ maksymalny moment obrotowy jest zawsze dostępny, przyspieszenie przy każdej prędkości jest doskonałe. Zoptymalizowany środek ciężkości, sztywna rama aluminiowa i najwyższej jakości regulowane zawieszenia zapewniają dynamiczne prowadzenie motocykla LiveWire.
Elektryczny układ napędowy H-D Revelation wytwarza minimalne wibracje, bardzo mało ciepła i minimalny hałas, co zwiększa komfort jazdy i stwarza wyjątkowe wrażenia z jazdy, nawet podczas wyścigów równoległych.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
60 mph to nie jest 100kph, a w przypadku motocykli ma to znaczenie. Czyli czas przyspieszenia do 100 km/h jest wyższy. Nie można zlecić pisania artykułu komuś kto ma pojęcie o motocyklach?