Ana Carrasco – wschodząca gwiazda wyścigów Moto3
Zawodnicy w serii wyścigów Moto Grand Prix to osoby, którym nie można ująć ani talentu ani umiejętności jazdy motocyklem. Niestety, z reguły na motocyklach widzimy tylko mężczyzn. Jak się jednak okazuje, w klasie Moto3 jeździ jedna kobieta i w dodatku bardzo młodziutka - Ana Carrasco.
Ana Carrasco – wschodząca gwiazd wyścigów Moto3 |
![]() |
Ana urodziła się 10 marca 1997 roku. Niebywałe, prawda? Kiedy większość dziewczyn w jej wieku nie ma sprecyzowanych celów, to Ana ma jeden – zdobyć podium w Moto3. Jak dotąd, 16-latce w tym sezonie nie udało się jeszcze stanąć na pudle, a kwalifikacje każdego wyścigu kończy mniej więcej na 26-30 miejscu.
O udziale Any w Moto3 pisałyśmy wcześniej tutaj.
To nie znaczy jednak, że wszystko stracone. Wartym uwagi jest potencjał Any – już jako 3-latka po raz pierwszy usiadła na mini bike’u, a jako sześciolatka uczestniczyła w zawodach motocyklowych. W latach 2005 – 2009 Ana Carrasco osiągnęła szereg sukcesów: została mistrzynią hiszpańskich wyścigów Extremeña, Murcia i Copa de España w klasie 125 cm3.
Z kolei, w 2011 roku została pierwszą kobietą i zdobyła punkty w zawodach CEV 125, a w 2012 jako pierwsza kobieta wystartowała w klasie motocyklowych mistrzostw świata – Moto3.
Rywalką Any w Moto3 jest Maria Herrera, o czym informowałyśmy tutaj.
W tym roku, Ana jeździ na motocyklu KTM w teamie JHK T-Shirt Laglisse, a jej partnerem z drużyny jest osiągający sukcesy Maverick Vinales. Jesteśmy pewne, że to jest kwestią czasu, kiedy Ana dorówna innym zawodnikom w klasie Moto3 – jest przecież bardzo młoda i nieprzypadkowo zaszła już tak daleko.
Ana Carrasco |
![]() |
fot. materiały zawodniczki |
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: