
Amerykańskie firmy przestawiają się z produkcji samochodów na… respiratory
Fabryki samochodowe na całym świecie wstrzymują pracę w obliczu epidemii koronawirusa. Niektóre jednak są ponownie uruchamiane, ale zamiast aut wytwarzają niezbędny sprzęt medyczny.
Największe zapotrzebowanie jest obecnie na odzież ochronną (w tym maseczki ochronne), płyny do dezynfekcji rąk i przedmiotów oraz respiratory, ponieważ jednym z objawów koronawirusa są poważne problemy z oddychaniem. Swoją pomoc w produkcji tego niezbędnego sprzętu zadeklarowało już kilku producentów samochodów.
Ford rusza do walki z koronawirusem. Będzie produkować respiratory, maski ochronne i nie tylko
Wśród nich są też amerykańskie koncerny. Pisaliśmy już o Fordzie, który wykorzysta nie tylko swoje fabryki, ale także niektóre części, które pierwotnie były projektowane jako elementy wyposażenia samochodów. Nie próżnuje też General Motors, który pomaga firmie medycznej Ventec Life Systems w zwiększeniu produkcji respiratorów. Koncern zaangażował do tego celu swoich poddostawców, którzy zaczęli wytwarzanie niezbędnych komponentów. Swoją pomoc w tej kwestii zapowiedział też szef Tesli Elon Musk.
Produkowali samochody, teraz są największą fabryką maseczek ochronnych
Szefostwo Forda i General Motors rozmawiało też z przedstawicielami Białego Domu na temat pomocy jaką mogą zapewnić w obecnej sytuacji. O współpracy z tymi koncernami, a także z Teslą, poinformował sam Donald Trump, pisząc że firmy dostały zielone światło na produkcję respiratorów oraz innych niezbędnych metalowych komponentów i wzywając, aby pokazały na co je stać.
Trwa epidemia, ale co z karami za niezarejestrowanie samochodu?
Mówiło się też o tym, że prezydent może wprowadzić w życie „Defense Production Act”, czyli prawo pozwalające zmusić prywatne firmy do przestawienia produkcji na dobra niezbędne do zażegnania kryzysu. Zostało ono ustanowione w 1950 roku na potrzeby Wojny Koreańskiej i od tego czasu wielokrotnie wykorzystywane. Tym razem wygląda jednak na to, że sami włodarze koncernów rozumieją powagę sytuacji i sami oferują swoją pomoc.
Zobacz: Blokowanie tirów na autostradzie – zabawa dla całej rodziny?
Sam przemysł motoryzacyjny w Stanach Zjednoczonych znalazł się, tak jak w pozostałych częściach świata, w bardzo trudnej sytuacji. Zamknięte fabryki i puste salony samochodowe oznaczają ogromne spadki przychodów. Z kolei przestawianie niektórych zakładów na produkcję sprzętu medycznego również nie jest tanim przedsięwzięciem. Donald Trump zapowiedział już, że rząd podejmie działania mające pomóc poszczególnym gałęziom gospodarki w tym przemysłowi motoryzacyjnemu. W grę wchodzą nie tylko dotacje, ale także wykupowanie pakietów akcji firm będących w poważnych tarapatach.
Przeczytaj też:
Ksiądz stoi w jadącym aucie i przepędza koronawirusa
Drogi opustoszały, a w polskich miastach nadal jest smog! Czyżby aktywiści nie mieli racji?
Nasze raporty o koronawirusie:
Koronawirus coraz bardziej uderza w przemysł motoryzacyjny – którym markom grozi bankructwo?
Koronawirus: kiedy odbędą się wyścigi, rajdy i zawody w sportach motorowych?
Bolt reaguje na koronawirusa, ale dyskryminuje polskich kierowców
Koronawirus diametralnie zmienia pracę firm transportowych. Mapa z informacjami o kontrolach sanitarnych
Koronawirus spowodował ogromne korki na granicach. Zobaczcie nagranie
Sprawdź najważniejsze informacje dla kierowców, dotyczące koronawirusa
W ramach walki z koronawirusem państwo może zabrać ci auto!
Koronawirus w drive-thru? Na świecie można, a w Polsce?
Koronawirus zlikwidował korki? Nie wszędzie
Gwałtowne spadki cen ropy naftowej – czy paliwo na stacjach będzie tańsze?
Volkswagen wstrzymuje produkcję! Również w Polsce
Sprzątasz wnętrze samochodu? Uważaj na drobnoustroje! Czytaj o tym tutaj.
Kierownica brudniejsza, niż… sedes w publicznej toalecie? Czytaj o tym tu.
Najnowsze
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
Volvo Cars Tech Hub w Krakowie obchodzi drugą rocznicę działalności. Firma chwali się, że to właśnie tam powstały kluczowe technologie dla nowego elektrycznego sedana ES90. Ale czy rzeczywiście polscy inżynierowie mieli tak duży wpływ na ten samochód? Przyjrzyjmy się faktom. -
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
-
Polskie warsztaty na skraju bankructwa? Długi sięgają 458 mln zł, a wiarygodność płatnicza spada
-
Elektryczny SUV – sprawdź model EX90 od szwedzkiej marki Volvo
Zostaw komentarz: