Ambasadorki FIA z myślą o przyszłości
Zaangażowanie kobiet w motosporcie nie przejawia się tylko w rywalizacji na torze. Maria de Villota angażuje się w kampanię na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa drogowego, a Monisha Kaltenborn patronuje programowi edukacyjnemu „F1 in Schools”.
Zarówno Maria de Villota, jak i Monisha Kaltenborn poważnie traktują swoje obowiązki ambasadorek FIA’s Women in Motorsport. Na oficjalnym spotkaniu z prezesem FIA, Jeanem Todtem, Maria wyraziła poparcie dla prowadzonej kampanii na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach. Obie strony wyraziły zaniepokojenie wzrastającą liczbą wypadków z ofiarami śmiertelnymi i zgodziły się, jak ważne są akcje edukacyjne i uświadamiające. Delegatura FIA odpowiedzialna za kampanię będzie ściśle współpracować z organizacją Women in Motorsport i jej ambasadorkami, realizując wspólnie projekty na rzecz poprawy bezpieczeństwa kierowców na całym świecie.
Maria de Villota pragnie poprawy bezpieczeństwa na drogach |
![]() |
fot. FIA
|
Z kolei Monisha Kaltenborn, szefowa zespołu F1 Sauber, patronuje akcji edukacyjnej „F1 in Schools”, której założeniem jest propagowanie wśród młodzieży wiedzy matematycznej, naukowej i technologicznej w możliwie przystępny, ciekawy i zabawny sposób. Monisha, z pochodzenia Hinduska, zaangażowała się szczególnie w rozruch kampanii w Indiach. Indie to najnowszy nabytek na liście ponad 40 krajów uczestniczących w programie. Monisha spotkała się z młodzieżą, opowiedziała o swoich doświadczeniach w Formule 1. Ma nadzieję, że część z nich kiedyś zostanie inżynierami i zwiąże swoją karierę z motosportem, jak również – że wśród hipotetycznych przyszłych inżynierów nie zabraknie kobiet.
Monisha Kaltenborn ma nadzieję na więcej kobiet w branży |
![]() |
fot. FIA
|
Studenci biorący udział w programie będą pracować nad projektem, konstrukcją i testem własnego bolidu F1, a także opracowaniem biznesplanu i programu pozyskania sponsorów. Finał odbędzie się pod koniec października podczas GP Abu Dhabi. Organizatorzy szacują, że w finałowej stawce znajdzie się 250 studentów z całego świata i ok. 30% z nich będą stanowić kobiety.
Najnowsze
-
Pachnieć Rolls-Roycem? Teraz można! Marka wprowadza nowy zapach perfum Rolls-Royce Scent
Rolls-Royce, synonim luksusu i wyrafinowania, przenosi doświadczenie podróżowania swoimi samochodami na nowy, zmysłowy poziom. Wprowadzając Rolls-Royce Scent, marka debiutuje z unikalnym konceptem zapachowym, który wzbogaca wnętrze flagowego modelu Phantom o nowy wymiar doznań. -
Citroen C5 X PHEV 225 KM – test. Hybryda, która cię zaskoczy
-
70 990 zł za nowe, spalinowe auto z takim wyposażeniem? MG3 miażdży konkurencję!
-
Chiński desant na polskie drogi – spis modeli i cen. Czy Kowalski z Malinowską wiedzą, co kupują?
-
Masz problem z odpaleniem swojego diesla w mroźny poranek? Te sposoby ci pomogą
Zostaw komentarz: