
Alternatywa dla e-TOLL. Jak działa aplikacja Autopay?
Od 1 grudnia 2021 kierowców czeka niemała rewolucja. Opłaty za przejazd państwowymi odcinkami autostrady A2 i A4 od 1 będą pobierane na nowych zasadach. Wymagana będzie aplikacja e-TOLL na telefon lub kupienie przed wjazdem na dany odcinek specjalnego biletu. Alternatywą dla rządowej aplikacji jest aplikacja Autopay, która pozwala na znacznie szybsze (i łatwiejsze) uregulowanie płatności. Wielu kierowców już z niej korzysta.
1 grudnia 2021 roku z państwowych, płatnych odcinków autostrad A2 Konin- Stryków oraz A4 Bielany Wrocławskie - Sośnica znikną bramki. Na odcinkach zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg i Autostrad pobór opłat przypadł Krajowej Administracji Skarbowej. Od tego dnia każdy kierowca, wjeżdżający na autostradę samochodem o dopuszczalnej masie całkowitej poniżej 3,5t lub motocyklem, zobowiązany będzie posiadać ważny bilet autostradowy. W przeciwnym razie grozi mu mandat 500 złotych.
Jak zapłacić za przejazd autostradami A2 i A4?
Za przejazd odcinkiem będzie można zapłacić przez rządową aplikację e-TOLL lub kupując jednorazowy bilet.
Alternatywą dla rządowej aplikacji jest aplikacja Autopay, która pozwala na znacznie szybsze (i łatwiejsze) uregulowanie płatności. Wielu kierowców już z niej korzysta.
Już od kilku lat za pomocą aplikacji Autopay można automatycznie płacić za przejazd odcinkami autostrady A1 pomiędzy Toruniem a Gdańskiem oraz A4 od Krakowa do Katowic. Dla kierowców, którzy korzystają z aplikacji Autopay szlabany podnoszą się same, a należna kwota automatycznie ściągana jest z karty płatniczej i do tego jest niższa niż w przypadku regulowania należności manualnie.

Od 1 grudnia aplikacją Autopay będzie można także zapłacić za płatne odcinki autostrad zarządzanych przez GDDKiA. Ale niestety nie odbędzie się to automatycznie. W rozmowie z portalem Autokult.pl Zuzanna Szybisty z biura prasowego Autopay Mobility wyznała:
Dotychczasowi użytkownicy Autopay muszą jedynie zaktualizować aplikację (nowa wersja aplikacji będzie lada moment dostępna w sklepach Google, Apple i Huawei) oraz zaznaczyć w niej nowe odcinki autostrad, za które może być pobierana opłata automatycznie. Co ważne, aby zakup e-biletu autostradowego w Autopay przebiegł pomyślnie, wymagane jest także wyrażenie zgody na odczyt lokalizacji i otrzymanie powiadomień push w telefonie.
Kiedy użytkownik aplikacji Autopay będzie zbliżał się do początku płatnego odcinka autostrady GDDKiA, aplikacja wyśle mu powiadomienie push z informacją, że za chwilę zostanie kupiony bilet. W ciągu trzech minut będzie można anulować transakcję. Po tym czasie aplikacja przyjmie, że kierowca zdecydował się na wniesienie opłaty. Należy również pamiętać, że Poruszając się płatnymi odcinkami autostrad zarządzanych przez GDDKiA (A2 Konin – Stryków oraz A4 Wrocław – Sośnica) trzeba mieć włączoną aplikację Autopay. Wszystko dlatego, że na odcinkach państwowych działał będzie system oparty na geolokalizacji użytkowników. Dane o numerach rejestracyjnych pojazdów posłużą jedynie do kontrolowania uregulowania opłaty, a nie samego jej wnoszenia.
Aplikacja może działać w tle, np. po prostu jako jedna z kart otwartych w telefonie.

Jeszcze inną alternatywą dla rządowych rozwiązań e-TOLL jest aplikacja Spark.
Czy wielu kierowców zdecyduje się na takie rozwiązanie zamiast aplikacji e-TOLL proponowanych przez rząd? Wiele wskazuje na to, że tak.
Najnowsze
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zaparowane szyby to powszechny problem w warunkach jesienno-zimowych i kierowcy mają sprawdzone sposoby jak sobie z nimi radzić. Zwykle rozwiązują one problem tylko chwilowo, bo nie zwalczają jego przyczyn. -
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
-
TEST Kia EV6 77,4 kWh RWD – minimalizm się opłaca?
Zostaw komentarz: