
Alice Powell w wyścigach elektrycznych I Pace eTrophy
Alice Powell dołączyła do zespołu eTrophy Team Germany i już w pierwszym wyścigu sezonu stanęła na podium!
I‑Pace eTrophy to seria, w której elektryczne crossovery Jaguara ścigają się w najbardziej ekskluzywnych lokalizacjach na świecie. Sezon wyścigów bezemisyjnych bolidów z napędem elektrycznym rozpoczął się w ubiegły weekend, a zakończy w lipcu. A każdy z 10-ciu wyścigowych weekendów składa się z treningów i kwalifikacji oraz wyścigu trwającego 25 minut plus jedno okrążenie finałowe.
Alice Powell dołączyła do zespołu eTrophy Team Germany i już w pierwszym wyścigu sezonu stanęła na podium. Wyścigowe wersje Jaguara I‑Pace, którymi rywalizuje ten zespół, bazuje na produkcyjnym egzemplarzach. Jednak zostały one do sportu przygotowane przez dział operacji specjalnych marki SVO – wzbogacone o rozbudowaną aerodynamikę całego nadwozia (z tyłu zwieńczonego ekstremalnym skrzydłem na klapie bagażnika oraz dyfuzorem). Modyfikacje obejmują także instalację klatki bezpieczeństwa oraz specjalnego zawieszenia, a sam elektryczny układ napędowy wykorzystywany jest w wyścigach bez większych zmian.
Kariera wyścigowa tej zawodniczki miała swoje wloty i upadki. W wieku 17 lat Alice stała się najmłodszą zawodniczką, która wygrała w Formule Renault w Wielkiej Brytanii w 2010 roku. Dwa lata później stała się także pierwszą kobietą, która mogła wystartować w wyścigach GP3. Po udanym sezonie, nie udało się jej zgromadzić budżetu i sponsorów na kolejny rok startów, mimo podejmowania wielu prób. W wieku 20 lat jej kariera się zatrzymała na kolejne 5 lat.
W 2018 roku dla kobiet powstała W Series, towarzysząca wyścigom DTM, gdzie Alice udało się zakwalifikować. I jak stwierdziła – to dało jej nowe życie i pozwoliło wrócić na właściwe tory! Od nowa złapała wyścigowy rytm, wygrała jeden wyścig i trzy inne ukończyła na podium. W sezonie 2020 zawodniczka będzie kontynuować starty także w W Series.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: