Alfa Romeo Tributo Italiano – limitowa seria z dwukolorowym nadwoziem. Dane techniczne i ceny w Polsce
Alfa Romeo Tributo Italiano to seria specjalna w gamie włoskiej marki, będąca powrotem do korzeni, czyli charakterystycznego sportowego charakteru auta. Jak się prezentuje?
Spis treści
- Wygląd Alfa Romeo Tributo Italiano
- Seria specjalna Tributo Italiano – jakie modele?
- Wnętrze Alfa Romeo Tributo Italiano
- Silniki Alfa Romeo Tributo Italiano
- Zawieszenie i bezpieczeństwo Alfa Romeo Tributo Italiano
- Alfa Romeo Gulia Tributo Italiano – cena w Polsce
- Alfa Romeo Stelvio Tributo Italiano – cena w Polsce
- Alfa Romeo Tonale Tributo Italiano – cena w Polsce
Alfa Romeo Tributo Italiano to dostępna dla modeli Giulia, Stelvio i Tonale ekskluzywna edycja, która ma odzwierciedlać włoskie know-how oraz sportowy charakter Alfy Romeo. Marka pochodzi z Mediolanu, została założona tam 24 czerwca 1910 roku. Dziadek inżyniera Nicoli Romeo, założyciela włoskiej marki, pochodził z Montalbano Jonico, małego miasteczka w prowincji Matera. To tam właśnie zorganizowano piękną sesję zdjęciową wszystkich modeli Alfa Romeo Tributo Italiano.
Alfa Romeo prezentuje swoje samochody we wspaniałych, włoskich lokalizacjach, ściśle związanych z jej ponad 100-letnią historią. Przykładem mogą być piękne zdjęcia zrealizowane z okazji stulecia logotypu Quadrifoglio w Palermo, gdzie symbol ten pojawił się po raz pierwszy na Alfie Romeo prowadzonej przez Ugo Sivocciego, która w 1923 roku wygrała wyścig Targa Florio. To samo dotyczyło sesji poświęconej nowej Giulii i nowemu Stelvio Quadrifoglio, którą zrealizowano w Mantui i wokół jeziora Garda – w 1930 roku gospodarzy rajdu „1000 Miglia”, w którym Tazio Nuvolari odniósł swoje pierwsze zwycięstwo za kierownicą Alfy Romeo 6C 1750 GS Spider Zagato.
Oto zdjęcia Alfa Romeo Tributo Italiano z Matery.
Wygląd Alfa Romeo Tributo Italiano
Wśród najważniejszych cech Tributo Italiano – wywodzących się z języka stylistycznego i
estetycznego wspólnego dla trzech modeli, na uwagę zasługują:
- dwukolorowe nadwozie z czarnym dachem,
- zestaw zewnętrznych elementów wykończeniowych (bodykit) w kolorze nadwozia,
- nowy emblemat z włoską flagą na obudowach lusterek,
- personalizacja wnętrza.
Wiele z tych wyróżniających się elementów składa się na unikatowy, odważny wygląd nowej serii:
- specjalne wykończenie przedniego grilla w kształcie litery „V” (w kolorze czarnym w modelu Giulia i Stelvio oraz w kolorze Dark Miron w modelu Tonale),
- felgi aluminiowe (21” w Stelvio, nowe 19” w Giulii, 20” w Tonale), wszystkie w topowych wersjach i połączone ze sportowymi, czerwonymi zaciskami hamulcowymi Brembo.
- we wszystkich modelach (a po raz pierwszy w Tonale), zastosowano specjalny zestaw wykończenia zewnętrznych elementów nadwozia (listwy progowe, dolna część zderzaków przednich i tylnych, nadkola) lakierując je w takim samym kolorze jak całe nadwozie.
Dodatkowo, w wersji Tonale Plug-in Hybrid Q4 osłony podwozia oraz boczne i przednie elementy
wykończone matowym kolorem Dark Miron, chromowane podwójne końcówki wydechu oraz
adaptacyjne reflektory Full-LED Matrix jeszcze bardziej podkreślają unikatowy charakter tej
serii specjalnej.
Seria specjalna Tributo Italiano – jakie modele?
Edycja limitowana zawierająca powyższe cechy może wystąpić w następujących modelach:
- Giulia,
- Stelvio
- Tonale Tributo Italiano
To topowe wersje w swojej gamie, oferowane wyłącznie w trzech kolorach tworzących włoską flagę, w połączeniu z czarnym dachem:
- czerwony Rosso Alfa,
- zielony Verde Montreal
- biały Alfa.
Dodatkowo w modelu Tonale wersja Tributto Italiano dostępna jest również ze szklanym dachem jako opcja dodatkowo płatna.
Wnętrze Alfa Romeo Tributo Italiano
Podobny sportowy charakter odnajdujemy we wnętrzu trzech modeli Tributo Italiano. W
szczególności, nowe sportowe fotele z czarnej perforowanej skóry mają czerwone przeszycia, a
na przednich zagłówkach wyhaftowano charakterystyczne logo serii specjalnej. Nowością są
również czerwone obszycia deski rozdzielczej, przednich foteli i wewnętrznych paneli drzwi.
Ponadto, Tonale Tributo Italiano ma nową deskę rozdzielczą „carbon design” z logo Alfa Romeo
oraz oświetlenie ambientowe i aluminiowe listwy progowe.
Dobre samopoczucie za kierownicą serii specjalnej Tributo Italiano ma zapewniać dwustrefowa
klimatyzacja, podgrzewana kierownica z aluminiowymi łopatkami zintegrowanymi z kolumną
kierownicy, oświetlenie ambientowe, system informacyjno-rozrywkowy, wentylowane i podgrzewane przednie fotele oraz system audio premium z 14 głośnikami Harman Kardon, w tym subwooferem.
Stelvio i Tonale mają w standardzie elektrycznie sterowaną klapą bagażnika otwieraną bez użycia rąk.
Silniki Alfa Romeo Tributo Italiano
Jeśli chodzi o gamę silników, to Giulia i Stelvio Tributo Italiano mogą zostać wyposażone
w turbodoładowany silnik benzynowy 2.0 o mocy 280 KM lub w turbodoładowany silnik Diesla 2.2
o mocy 210 KM, oba zestawione z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów i napędem na wszystkie
koła Q4. Dostępny jest również turbodiesel o mocy 160 KM z napędem na tylne koła.
W przypadku Tonale Tributo Italiano klienci można wybierać między silnikiem hybrydowym 1.5 o mocy
160 KM (benzyna/elektryk) z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów TCT, a napędem Plug-In Hybrid Q4 o mocy 280 KM. Oferuje on ponad 80 km zasięgu w trybie w pełni elektrycznym i ponad 600 km całkowitego zasięgu podczas długich podróży poza miasto. Łączną moc tego układu to 280 KM.
Zawieszenie i bezpieczeństwo Alfa Romeo Tributo Italiano
Wiele uwagi poświęcono parametrom technicznym. W standardzie zastajemy aktywne zawieszenie „Dual-Stage Valve” z elektronicznie sterowaną siłą tłumienia. Aktywne zawieszenie Alfa Active
Suspension na bieżąco dostosowuje się do warunków jazdy na drodze i pozwala wybrać styl jazdy
bardziej ukierunkowany na osiągi lub na komfort.
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, Giulia, Stelvio i Tonale, w zależności od modelu, mają między innymi:
- systemy wspomagania kierowcy (ADAS) umożliwiające autonomiczną jazdę poziomu 2,
- wysokiej rozdzielczości kamerę zapewniającą widok 360° (w modelu Tonale),
- system wykrywania martwego pola (Blind-Spot Detector)
- system wykrywania obiektów na drodze cofania (Rear CrossPath Detector),
- czujniki boczne,
- elektrochromatyczne lusterka boczne.
Alfa Romeo Gulia Tributo Italiano – cena w Polsce
Alfa Romeo Gulia Tributo Italiano 2.0 GME TURBO 280 KM Q4, automatyczna skrzynia biegów AT8 ZF, napęd 4×4 (AWD) – 274 800 zł
Alfa Romeo Gulia Tributo Italiano 2.2 JTDM 160 KM Q2, automatyczna skrzynia biegów AT8 ZF, napęd (RWD) – 274 800 zł
Alfa Romeo Gulia Tributo Italiano 2.2 JTDM 210 KM Q4, automatyczna skrzynia biegów AT8 ZF, napęd 4×4 (AWD) – 288 800 zł
Alfa Romeo Stelvio Tributo Italiano – cena w Polsce
Alfa Romeo Stelvio Tributo Italiano 2.0 GME TURBO 280 KM Q4, automatyczna skrzynia biegów AT8 ZF, napęd 4×4 (AWD) – 304 800 zł
Alfa Romeo Stelvio Tributo Italiano 2.2 JTDM 160 KM Q2, automatyczna skrzynia biegów AT8 ZF, napęd (RWD) – 304 800 zł
Alfa Romeo Stelvio Tributo Italiano 2.2 JTDM 210 KM Q4, automatyczna skrzynia biegów AT8 ZF, napęd 4×4 (AWD) – 318 800 zł
Alfa Romeo Tonale Tributo Italiano – cena w Polsce
Alfa Romeo Tonale Tributo Italiano 1.5 T4 160 KM +20 EV, automatyczna skrzynia biegów 7-biegowa – 220 300 zł
Alfa Romeo Tonale Tributo Italiano PHEV Q4 280 KM AT6, automatyczna skrzynia biegów 6-biegowa – 277 400 zł
Przeczytaj też: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio odchodzi do lamusa. Ale jest dobra wiadomość
Najnowsze
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
Cadillac coraz chętniej wkracza w świat elektrycznych samochodów. Po zaprezentowaniu modeli takich jak Celestiq czy Escalade IQ, teraz przyszedł czas na kolejnego elektrycznego SUV-a. Cadillac Vistiq ma być autem, dzięki któremu amerykańska marka będzie miała swój ,,luksusowy” model w każdym segmencie SUV-ów. -
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
-
Kia EV3 w gronie finalistów konkursu Car of the Year 2025
-
Europejska premiera BYD Sealion 7
-
Cupra Formentor VZ5 w edycjach specjalnych
Zostaw komentarz: