Aleksandra Maj jedyną kobietą w Mistrzostwach Polski w rallycrossie
W ten weekend rozpoczynają się PRX Mistrzostwa Polski Rallycross. Po kilkuletniej przerwie reaktywowano zawody w randze mistrzostw kraju w tej arcyciekawej dyscyplinie, a podczas pierwszej rundy, która odbędzie się na niemieckim torze Lausitzring, zobaczymy miedzy innymi zawodników z zespołu ISSRX. Pojawi się tam jedna zawodniczka.
Na rallycrossowej pętli znanego z klasycznych wyścigów Lausitzringu wystartuje ponad 60 zawodników, a krajowa czołówka będzie miała okazję do konfrontacji z najlepszymi zawodnikami z Niemiec, którzy w tym samych terminie rozegrają rundę mistrzostw swojego kraju.
Na starcie zawodów za naszą zachodnią granicą zobaczymy Team ISSRX w składzie: Rober Czarnecki (kategoria SuperCars), Marcin Perzyna (SuperNationals), Maciej Pawelec (SuperNationals) i Aleksandra Maj (SuperNationals).
Szefem, głównym szkoleniowcem i współtwórcą zespołu ISSRX jest Jakub Iwanek, członek Automobilklubu Rzemieślnik. Jakub od 6 roku życia ścigał się w kartingu, rajdach i w rallycrossie. Był mistrzem Strefy Centralnej PZM w Popularnych Rajdach Samochodowych (1998 rok), dwukrotnie zdobył Puchar Tedexu (1997 i 1998), zajął trzecie miejsce w Rallycrossowych Mistrzostwach Europy w klasie 1400 ccm (2002 rok), wywalczył pierwszą lokatę w klasie N-1 w klasyfikacji Rajdowego Samochodowego Pucharu PZM (2005 rok), araz stanął na trzecim stopniu podium podczas rundy Rallycrossowych Mistrzostw Strefy Europy Centralnej (CEZ) na Autodromie Sosnova w Czechach. Kuba startuje jednak sporadycznie, bo w zespole ISSRX pełni funkcję szefa, jest trenerem dla pozostałych zawodników, mechanikiem i głównym koordynatorem.
Oprócz Kuby Iwanka skład teamu wchodzą:
ROBERT CZARNECKI – Mitsubishi Lancer Evo – posiada licencję wyścigową stopnia „B,C”. Jest członkiem Automobilklubu Rzemieślnik. Od 2011 startuje w rallycrossie. Początkowo wysłużonym Peugeotem 106, następnie Citroenem Saxo w klasie SuperNationals, a obecnie jeździ Lancerem w najmocniejszej kategorii SuperCars. W 2015 roku startował w jednej z rund rallycrossowych mistrzostw Europy, która jednocześnie była rundą mistrzostw Świata. Robert miał okazję zmierzyć się z najlepszymi zawodnikami, gdyż kwalifikacje dla obydwu serii były wspólne. W tym sezonie zamierza zaliczyć cały cykl mistrzostw Polski, wybrane rundy mistrzostw Europy i kilka innych międzynarodowych imoprez.
MARCIN PERZYNA – BMW E36 – posiada licencję wyścigową „B,C” i jest członkiem Automobilklubu Rzemieślnik. Startuje od 1999 roku. Brał udział w rajdach amatorskich tzw. KJS-ach, w których zajął pierwsze miejsce w Rajdzie Jesiennym (2000 rok) i 5. miejsce w Rajdzie Monte Calvaria (2001 rok). W latach 2003-2005 startował w klasie 1 A-grupowym Fiatem 126p, w 2008 roku w dywizji 6, a w 2010 roku w dywizji 4 w Pucharze Polski Rallycross (PPRC). Jest zdobywcą drugiego miejsce podczas 3. rundy PPRC i drugiego w RWD (auta z tylnym napędem) w Mistrzostwach Strefy Europy Centralnej (CEZ). W sezonach 2011 i 2013 zajmował drugie miejsca w PPRC w klasie SuperNationals.
ALEKSANDRA MAJ – CITROEN SAXO – od tego roku posiada licencję wyścigową „B,C” i należy do Automobilklubu Polski. Od lat jest pasjonatką motorsportu. Pierwsze kroki w kierunku swoich startów stawiała 7 lat temu u boku Grzegorza Barana (kierowcy rajdowego startującego w Rajdzie Dakar). Po zdobyciu licencji pilota rajdowego, startowała w kilku amatorskich imprezach na prawym fotelu „dakarowego” MAN-a. Zawsze jednak twierdziła, że najlepiej czuje się na miejscu kierowcy. Przez kilka lat doskonaliła swoje umiejętności w różnych ośrodkach jazdy, organizowała motoryzacyjne eventy i jednocześnie zbierała budżet na swoje starty. W ubiegłym roku jeździła autem z numerem „0” w Motul Rallyland Cup, a w tegorocznym sezonie 2016 wreszcie spełni swoje marzenia i wystartuje w Mistrzostwach Polski Rallycross w klasie SuperNationals. Należy podkreślić, że Ola zwana Diabełkiem, będzie pierwszą kobietą w krajowych mistrzostwach w tej dyscyplinie.
MACIEJ PAWELEC – BMW E30 – od tego roku posiada licencję wyścigową „B,C”. Z motoryzacja związany od zawsze, bo przecież prowadzenie auta na kolanach u dziadka tez się liczy! Jako dziecko szlifował umiejętności na trójmiejskich, amatorskich torach kartingowych. Miłośnik sportów ekstremalnych. Licencjonowany Instruktor Techniki Jazdy oraz Trener jazdy defensywnej współpracujący z Toruńską Akademią Jazdy i Akademią Bezpiecznej Jazdy Tomasza Kuchara. W sezonie 2016 będzie debiutował w Mistrzostwach Polski Rallycross.
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Zostaw komentarz: