
Akumulator w zimie – jak o niego zadbać, aby nas nie zawiódł?
Izolacja społeczna, związana z pandemią COVID-19, doprowadziła do ograniczenia ruchu turystycznego i na dłuższy czas zatrzymała wiele pojazdów. Prezentujemy zatem poradnik, jak zadbać o akumulator w tych trudnych czasach, tak, aby nas nie zawiódł!
Długie okresy postoju nie sprzyjają pojazdom i akumulatorom. Najbardziej narażone na awarie są akumulatory, które mają więcej niż 4 lata i ze względu na wiek mogą mieć zmniejszoną pojemność. To właśnie starsze akumulatory najczęściej ujawniają swoje dolegliwości choć często dopiero zimą, gdy niskie temperatury wymagają od nich większej mocy rozruchowej.
Akumulatory przeznaczone przede wszystkim do pojazdów z systemem Start-Stop zapewniają dużo większą wydajność energetyczną i lepiej niż tradycyjne akumulatory znoszą głębokie rozładowanie. Jednak ich konserwacja, tak jak w przypadku każdego innego akumulatora, wymaga od użytkownika dbałości i uwagi.
Zobacz również: Jak wybrać akumulator?
Bowiem, zarówno latem jak i zimą, przy niższym stanie naładowania mogą wystąpić problemy z rozruchem akumulatora, a system Start-Stop może przestać pracować lub deaktywuje się. Taka sytuacja prowadzi do zwiększonego spalania paliwa. Ponadto, przy dłuższym okresie postoju auta, system zarządzania akumulatorem może nieprawidłowo zdiagnozować stan jego naładowania. Kierowcy powinni pamiętać, że utrzymujący się niski stan naładowania akumulatora może spowodować nieodwracalne zasiarczenie płyt, które prowadzi do zmniejszenia dostępnej pojemności a ostatecznie do awarii akumulatora. Można tego uniknąć, stosując zasady konserwacji i użytkowania, takie jak ładowanie akumulatora oraz jazda na dłuższych odcinkach.
krótki wyjazd na zakupy raz w tygodniu może nie wystarczyć, by utrzymać akumulator w dobrym stanie. Powinieneś pokonywać jednorazowo bez przystanków co najmniej 15-20 km najlepiej poruszając się po autostradzie lub drodze szybkiego ruchu, by alternator miał szansę pracować wydajnie i wystarczająco dobrze doładował akumulator. Niestety jazda na krótkich trasach może nie zrekompensować energii zużytej przez akumulator na rozruch silnika. Pomocne może być także ograniczenie używania urządzeń pochłaniających dużo energii, takich jak klimatyzacja czy GPS.
Nowoczesne prostowniki posiadają opcję zmiany trybu oznacza to, że gdy akumulator jest w pełni naładowany, zachowują się jak prostowniki konserwacyjne, utrzymując prawidłowy stan naładowania akumulatora i przedłużając w ten sposób jego żywotność. Jeśli nie masz możliwości częstego podłączania prostownika, powinieneś doładowywać akumulator przynajmniej co 4-6 tygodni podczas postoju pojazdu. W przypadku napięcia mniejszego niż 12, 5 V (podczas pomiaru bez aktywnych odbiorników prądu) powinieneś niezwłocznie doładować akumulator.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Wymienić na nowy jedyna rada, prawdziwa zima nie lubi słabych akumulatorów
Anonymous - 5 marca 2021
Z odpaleniem hybrydy zimą ja nie mam problemu, moja yaris zawsze pali „na dotyk”, ale tych baterii jest tam więcej. Zresztą i tak teraz prawdziwych zim w PL już nie ma