AGTZ Twin Tail to przepiękny samochód. Wymyślili go Polacy
AGTZ Twin Tail to polski pomysł na samochód, który hołduje wyścigowemu Alpine A220. To auto to ewenement.
AGTZ Twin Tail wyglądem przypomina Jaguara XJ220, ale nawiązuje do zupełnie innego auta. Alpine A220, bo właśnie to auto było pomysłem na stworzenie AGTZ. A220 było bolidem startującym w Le Mans w końcówce lat 60.
Alpine A220 nie odniosło jednak wielkiego sukcesu i historia nie zapamiętała go tak, jak powinna. To postanowili zmienić polscy kolekcjonerzy, którzy przy współpracy z włoskim Zagato postanowili stworzyć nowoczesną wersję sportowego bolidu.
AGTZ Twin Tail – inspiracja z Polski
Inspiracją dla AGTZ Twin Tail był egzemplarz z numerem seryjnym 1731, który po wyścigu w Le Mans został poddany niecodziennej modyfikacji. Długi “ogon” kultowego Alpine został skrócony o całe 30 cm, co miało poprawić szybkość i przełożyć się na sukcesy na krętych i technicznych torach wyścigowych. Zwycięstwa i sukcesy nadeszły błyskawicznie, jednak ta kariera nie trwała długo.
Projektem AGTZ Twin Tail składamy hołd kultowej marce samochodów, która z powodzeniem odrodziła legendarny status modelu A110. W czasach, w których coraz większą rolę odgrywają media społecznościowe, marzę o ujrzeniu naszej nowej kreacji na ulicach Tokio, na torze, na którym odbywa się wyścig 24h Le Mans, czy w końcu na polskich drogach. W pierwszej kolejności nie mogę się jednak doczekać ujrzenia go na wybrzeżu jeziora Como podczas planowanej na maj publicznej premiery tego modelu. – opisuje Jakub Pietrzak, pomysłodawca auta.
AGTZ Twin Tail – powstanie zaledwie 19 egzemplarzy
Wyjątkowy samochód powstał na zlecenie katowickiego dealera marek Ferrari, Maserati, Bugatti, Pagani, czy właśnie Alpine. Wyjątkowość polega na tym, że polski dealer ma wyłączność na sprzedaż AGTZ Twin Tail. Nie ma się co jednak ekscytować, bo według nieoficjalnych informacji, wszystkie 19 egzemplarzy zostało już sprzedanych.
AGTZ Twin Tail powstał na bazie Alpine A110, lekkiego, sportowego samochodu z silnikiem umieszczonym centralnie. Obecnie pod maską A110 pracuje benzynowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1,8 litra, który w topowym wydaniu generuje moc 300 KM i 320 Nm momentu obrotowego. Przy masie własnej, przekraczającej ledwo 1100 kg, wyposażony w szybką, 7-stopniową skrzynię, A110 przyspiesza do pierwszej „setki” w 4,5 sekundy. Nie jest jednak pewne, czy pod maską AGTZ pracuje ten sam silnik, możemy domyślać się, że tak.
Ile kosztuje wyjątkowy Twin Tail? Cena startuje od poziomu ok. 2,8 mln złotych (650 tys. Euro). Każdy egzemplarz można dowolnie konfigurować, co automatycznie winduje cenę do góry. Przyszły nabywca może być jednak pewny, że wartość kupionego samochodu nie spadnie, a będzie tylko rosnąć.
Dostawy pierwszych samochodów do klientów rozpoczną się jesienią, w październiku tego roku.
Najnowsze
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
Kierowcy, którzy nie mają szczęścia parkować w garażu, muszą mierzyć się z wieloma niedogodnościami związanymi z zimowymi warunkami. Najważniejsze to konieczność odśnieżania auta, skrobania szyb oraz jazda wychłodzonym samochodem w oczekiwaniu, aż wnętrze się nagrzeje. Na szczęście jest sposób, aby proces ten przyspieszyć. -
Porsche Polska w Warszawie – nowa siedziba właśnie rozpoczyna działalność
-
Test: Nissan Ariya e-4orce – 306 KM w elektryku robi różnicę
-
12-letnia Julia Angelard w stawce Kartingowych Mistrzostw Polski 2025
-
5 rzeczy, które warto wiedzieć o systemie Apple CarPlay
Zostaw komentarz: