
Africa Twin powraca! Honda CRF1000L pojawi się jeszcze w 2015 roku
Honda ogłasza powrót jednego z najbardziej rozpoznawalnych motocykli turystycznych - Africa Twin i potwierdza wprowadzenie do sprzedaży modelu CRF1000L Africa Twin w całej Europie jeszcze pod koniec 2015.
Pod koniec 1989 roku została zaprezentowana XRV750 Africa Twin i szybko stała się punktem odniesienia turystycznego motocykla klasy adventure. Wyposażona była w 6-zaworowy, chłodzony cieczą silnik V-twin, o pojemności 742 cm3 i mocy 61 KM (z momentem obrotowym 62,7 Nm). Charakteryzowała się długim skokiem zawieszenia, dużym zbiornikiem paliwa, przeniesieniem napędu łańcuchem, 21-calowym kołem przednim (z szerokim wyborem opon off-roadowych) i podwójnymi hamulcami tarczowymi z przodu. Dwukrotnie modyfikowana, była w produkcji aż do 2003 roku i do dzisiaj pozostaje jednym z najbardziej poszukiwanych motocykli używanych, których ceny pozostają na wysokim poziomie.
Niektóre motocykle kryją w sobie podróżnika, który zawsze jest gotowy do przygód. Oryginalna XRV650 Africa Twin – maszyna, która wygrała cztery rajdy Paryż – Dakar* z rzędu, była takim właśnie motocyklem. Jej zdolność do poruszania się w każdym terenie, wytrzymała konstrukcja, łatwa obsługa, zwinność i całodzienny komfort uczyniły ją idealnym partnerem, do eksplorowania każdego zakątka globu. Jej konstrukcja przyczyniła się do powstania segmentu motocyklowego, który stał się obecnie jednym z najbardziej popularnych na całym świecie.
Nowa Africa Twin ma pozostać wierna wszystkim atrybutom i właściwościom XRV650 oraz jej następczyni XRV750, co więcej – uzupełniać je o doświadczenia Hondy zdobyte w ostatniej dekadzie zarówno na drodze, jak i w terenie, włączając z sukcesy zespołu HRC podczas Dakaru w 2013**.

Ponadto, pierwszy raz w tym segmencie motocykli, Africa Twin będzie opcjonalnie wyposażona w dwusprzęgłową przekładnię (DCT) ***. Najnowsza ewolucja DCT została specjalnie zaprojektowana i zaprogramowana pod kątem zdolności terenowych.
Zupełnie nowa CRF1000L Africa Twin ma otwierać całkowicie nowy rozdział w sławnej historii motocykli Hondy dedykowanych do przeżywania prawdziwej przygody (True Adventure).
* Honda NXR750V, fabryczna maszyna HRC, w obliczu silnej konkurencji wyczerpującego rajdu Paryż-Dakar, w późnych latach 80-tych, wygrywała w rękach Cyril Neveu edycje w 1986 i 1987, w 1988 roku – z Edi Orioli i wreszcie w 1989 roku – pilotowana przez Gilles Lalay’a. Drogowa wersja Honda XRV650 Africa Twin HRC, w hołdzie dla wysiłków utytułowanych zawodników, produkowana była w latach 1988-1989 i stała się podwaliną legendarnej maszyny.
** Po 24 latach nieobecności, Honda z zespołem HRC powróciła do Dakaru w 2013 roku. Do tej edycji wyścigu (obecnie organizowanego w Ameryce Południowej) przygotowali oni CRF450 Rally – motocykl enduro bazujący na specyfikacji jednocylindrowego CRF450X, na którym wystartowało trzy zawodników. Wszystkie maszyny dotarły do celu, co było podstawowym założeniem zespołu HRC. W 2014 roku, z zupełnie nowym CRF450 RALLY, zespół HRC wystawił w Dakarze 5 zawodników; Hiszpan Joan Barreda wygrał 5 etapów. Dakar 2015 jeszcze bardziej przybliżył zespoł HRC do ich ostatecznego celu, Portugalczyk Paolo Goncalves dojechał do Buenos Aires na drugim miejscu. Zespół HRC zdobył największą liczbę zwycięstw etapowych i Joan Barreda okazał się nieustępliwym liderem w całym pierwszym tygodniu rajdu zbierając więcej zwycięstw etapowych, niż jakikolwiek inny zawodnik w Dakarze 2015. Laia Sanz, na dziewiątym miejscu w klasyfikacji generalnej, osiągnęła więcej niż oczekiwała i przeszła do historii jako najwyżej sklasyfikowana kobieta w historii Dakaru.
*** Honda, od premiery dwusprzęgłowej przekładni (DCT) w 2010 roku, sprzedała w Europie ponad 35000 motocykli wyposażonych w tą skrzynię biegów. W 2015 więcej niż połowa (53%) klientów wybrało wersję motocykla z DCT, zamiast tradycyjnego przeniesienia napędu z gamy modeli (VFR1200X Crosstourer, VFR1200F, NC750X i NC750S), które opcjonalnie są wyposażone w dwusprzęgłową przekładnię. Africa Twin będzie oferowana w opcji z nową ewolucją DCT, która uwzględnia terenowe właściwości jezdne.
Najnowsze
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
Zmieniony na początku 2022 roku taryfikator mandatów był prawdziwą rewolucją, ponieważ kilkukrotnie podniósł wysokość kar, jakie można otrzymać za przewiny na drodze. Obecnie jest to nawet 30 tys. zł. Sprawdzamy, za co można dostać rekordowe mandaty. -
Przeterminowane paliwo! Czy paliwo ma termin przydatności?
-
Samochody na LPG do 20 tys. zł – oto 10 najlepszych modeli i ich dane techniczne
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zostaw komentarz: