
ABT Sportsline przekształca Audi RS 5 w osobisty samochód marzeń
ABT Sportsline jest znane nie tylko ze spektakularnych pojazdów o ściśle określonych specyfikacjach, w wielu przypadkach samochody klientów są również udoskonalane „à la carte”.
Szczególnie atrakcyjnym przykładem jest niedawno ukończony ABT Audi RS 5 w urzekającym metalicznym wykończeniu Sonoma Green. 21-calowe felgi aluminiowe ABT Sport GR w specjalnym kolorze „Racing Gold matt” kontrastują z błyszczącym lakierem. Ale geometria obręczy z mocno wklęsłym wzorem jest równie spektakularna.
Przeczytaj też: Audi RS 5 Coupé i RS 5 Sportback – do setki w niecałe 4 sekundy
Mały, ale efektowny pakiet aerodynamiczny udoskonala linie ekstrawaganckiego coupé. Wentylacja ABT w sterówce w błyszczącej czerni, każda z wykończeniem z włókna węglowego, nawiązuje do ogromnej mocy ukrytej w komorze silnika tego Audi RS 5 Coupé. Kolejną atrakcją są naszywki na błotnikach z błyszczącego włókna węglowego. Wizualnym finałem jest tylny spojler ABT o tym samym wyglądzie i dotyku.
Ta dynamiczna platforma jest miejsciem, gdzie można przeprowadzić najmocniejszy tuning silnika oferowany obecnie przez firmę dla RS 5: ulepszenie wydajności ABT Power S o 530 KM (390 kW) i 680 Nm.
Wzrost mocy przekłada się na osiągi. Sprint od 0 do 100 km/h skraca się z 3,9 do 3,6 sekundy. W samochodach z fabrycznymi hamulcami ceramicznymi istnieje również opcja zwiększenia prędkości maksymalnej do 300 km/h.
Zastosowano sprężyny zawieszenia ABT o regulowanej wysokości, które ułatwiają opuszczanie do 25 mm. Doskonale spisują się na zakrętach w połączeniu ze sportowymi stabilizatorami ABT na przedniej i tylnej osi. Poprawiają także jakość prowadzenia, zmniejszając przechyły i przeciwdziałając podsterowności.
Przeczytaj też: Audi RS 5 Sportback – niemiecka definicja piękna
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: