Absolutnie bezpieczni – nowa kampania społeczna

Kierowcy samochodów i motocykli są równorzędnymi uczestnikami ruchu i jako tacy po równi odpowiadają za bezpieczeństwo na drodze – własne i innych. Jednym z najważniejszych elementów jest to, w jaki sposób odnoszą się na drodze do siebie wzajemnie. Stalexport Autostrada Małopolska S.A. wraz z Ogólnopolskim Stowarzyszeniem Motocyklistów MotoAutostrada rozpoczął właśnie kampanię promującą bezpieczne zachowania w ruchu drogowym.  

Kampania odbywa się pod hasłem  „A+B = Absolutnie Bezpieczni”.

–  Rosnąca liczba motocykli na drogach, którą obserwujemy także na A4 Katowice-Kraków, wymaga zwiększenia świadomości zasad bezpieczeństwa wśród kierowców jednośladów           i samochodów jako współużytkowników dróg. Kampanię „A+B = Absolutnie Bezpieczni” dedykujemy zatem obu grupom wychodząc z założenia, że mogą one nawzajem udzielić sobie cennych rad i wskazówek – mówi Rafał Czechowski, rzecznik prasowy Stalexport Autostrada Małopolska S.A.

Happening na rynku w Krakowie
fot. materiały organizatora

Jak wynika ze statystyk, w 2011 roku wydarzyło się ponad 40 tysięcy wypadków drogowych,
z czego około 2,4 tysiąca zdarzeń z udziałem motocyklistów. Byli oni sprawcami prawie połowy tych incydentów, natomiast 42% wypadków z udziałem motocyklistów spowodowali kierowcy samochodów osobowych. Z powodu nieudzielenia motocyklom pierwszeństwa przejazdu, wydarzyło się niemal tyle samo wypadków, co na skutek zbyt szybkiej jazdy jednośladami (dane na podstawie raportu Komendy Głównej Policji).

fot. materiały organizatora

– Te wyniki tylko pokazują, ile w kwestii bezpieczeństwa mamy jeszcze do zrobienia my motocykliści i my kierowcy samochodów. Nie zapominajmy bowiem, że większość motocyklistów to także kierowcy samochodów, którzy poza sezonem motocyklowym, najczęściej zasiadają za kierownicą „czterech kółek”. W kampanii „A+B = Absolutnie Bezpieczni” radzimy, co jako kierowcy jednośladów i samochodów możemy zrobić i na co powinniśmy zwrócić uwagę, aby na drogach było bezpieczniej – mówi Szczęsny Filipiak
z Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Motocyklistów MotoAutostrada.

Kampania będzie prowadzona bezpośrednio na A4 Katowice-Kraków, w przestrzeni miejskiej Krakowa i Katowic oraz w Internecie.

fot. materiały organizatora

„A+B = Absolutnie Bezpieczni” zainaugurował zorganizowany w Krakowie happening, podczas którego aktorzy pantomimy ucharakteryzowani na manekiny służące do crash testów prezentowali statystyki wypadkowości z udziałem motocyklistów i kierowców samochodów. Podczas happeningu dystrybuowane były również ulotki informujące o akcji. Po zakończeniu happeningu w Krakowie, aktorzy przejechali na place poboru opłat w Balicach i Mysłowicach na A4 Katowice-Kraków, gdzie rozdawali kierowcom ulotki, przypominając o zasadach bezpiecznej jazdy.

W kampanię zaangażowali się także miłośnicy jednośladów i „czterech kółek” – w tym m.in. Maciej Balcar – muzyk, aktor, wokalista zespołu „Dżem” – którzy wystąpili w krótkich nagraniach dzieląc się z kierowcami swoimi obserwacjami. Filmy wideo dostępne są na stronie kampanii pod adresem www.bezpieczna.autostrada-a4.pl.

Uczestnicy happeningu rozdają ulotki
fot. materiały organizatora

W ramach kampanii „A+B = Absolutnie Bezpieczni” ruszył także konkurs dla użytkowników Facebooka na profilu akcji pod adresem  www.facebook.com/absolutniebezpieczni. Każdy uczestnik konkursu zmierzy się z kilkoma zagadkami dotyczącymi bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Pięć osób, które wykaże się najlepszą wiedzą w najkrótszym czasie, otrzyma nagrody: zestaw głośnomówiący bluetooth do samochodu lub wielofunkcyjny intercom na motocykl. Konkurs trwa do 11 sierpnia.

 

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze