ABS obowiązkowy w motocyklach od 2016 roku
Członkowie Europejskiej Komisji Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów (IMCO) zatwierdzili raport raport Wima van de Campa dotyczący homologacji dwu- i trzy-kołowych pojazdów i quadów.
fot. Motocaina.pl |
FIGIEFA (Europejska Federacja Dystrybutorów Rynku Niezależnego), jak również SDCM (Polskie Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych), cieszą się ze stanowiska Komisji IMCO, ponieważ potwierdza ono założenia Komisji Europejskiej mówiące, że producenci wszelkich pojzdów muszą także umożliwiać dostęp do informacji technicznej potrzebnej do naprawy i obsługi motocykli. Niezależny rynek motoryzacyjny popiera więc ustawodawstwo europejskie nadające w kwestii pojazdów dwu-kołowych (ale też ciągników, czyli traktorów) podobne prawa, tak jak to było rozwiązane dla samochodów osobowych i ciężarowych. W tej chwili stawia to wszystkie kategorie pojazdów na równych zasadach.
W kwestii raportu dotyczącego dwu- i trzy-kołowych pojazdów, parlamentarzyści opracowali harmonogram wprowadzania OBD (systemu pokładowej diagnostyki pojazdowej) dla każdej kategorii motocykli. Wraz z ponowieniem założenia równego dostępu do informacji technicznej, uznali oni także, że niezbędne jest ogólnoeuropejskie wprowadzenie systemu ABS do wszystkich nowych homologowanych motocykli o pojemności powyżej 50 cm3 w 2016 roku, a nie w 2017 jak to było pierwotnie planowane.
Terminy wprowadzania nowych przepisów dla motocykli (2013 lub 2014) oraz dla traktorów / quadów (2016) są nadal w fazie negocjacji pomiędzy Parlamentem Europejskim i Komisją Europejską.
Raport IMCO będzie poddany głosowaniu na sesji plenarnej Parlamentu Europejskiego (wstępnie zaplanowanej na luty 2012) w Strasburgu i będzie musiał zostać zaakceptowany przez Radę Unii Europejskiej jako część procedury współdecyzyjnej.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: