ABS obowiązkowy w motocyklach od 2016 roku

Członkowie Europejskiej Komisji Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów (IMCO) zatwierdzili raport raport Wima van de Campa dotyczący homologacji dwu- i trzy-kołowych pojazdów i quadów.

fot. Motocaina.pl

FIGIEFA (Europejska Federacja Dystrybutorów Rynku Niezależnego), jak również SDCM (Polskie Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych), cieszą się ze stanowiska Komisji IMCO, ponieważ potwierdza ono założenia Komisji Europejskiej mówiące, że producenci wszelkich pojzdów muszą także umożliwiać dostęp do informacji technicznej potrzebnej do naprawy i obsługi motocykli. Niezależny rynek motoryzacyjny popiera więc ustawodawstwo europejskie nadające w kwestii pojazdów dwu-kołowych (ale też ciągników, czyli traktorów) podobne prawa, tak jak to było rozwiązane dla samochodów osobowych i ciężarowych. W tej chwili stawia to wszystkie kategorie pojazdów na równych zasadach.

W kwestii raportu dotyczącego dwu- i trzy-kołowych pojazdów, parlamentarzyści opracowali harmonogram wprowadzania OBD (systemu pokładowej diagnostyki pojazdowej) dla każdej kategorii motocykli. Wraz z ponowieniem założenia równego dostępu do informacji technicznej, uznali oni także, że niezbędne jest ogólnoeuropejskie wprowadzenie systemu ABS do wszystkich nowych homologowanych motocykli o pojemności powyżej 50 cm3 w 2016 roku, a nie w 2017 jak to było pierwotnie planowane.

Terminy wprowadzania nowych przepisów dla motocykli (2013 lub 2014) oraz dla traktorów / quadów (2016) są nadal w fazie negocjacji pomiędzy Parlamentem Europejskim i Komisją Europejską.

Raport IMCO będzie poddany głosowaniu na sesji plenarnej Parlamentu Europejskiego (wstępnie zaplanowanej na luty 2012) w Strasburgu i będzie musiał zostać zaakceptowany przez Radę Unii Europejskiej jako część procedury współdecyzyjnej.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze