Kontrole kierowców przez Pocztę Polską to nie mit. Milionowe kary w tym roku
Czasy się zmieniają, ale Polacy nadal w większości ignorują konieczność opłacania abonamentu RTV. W dzisiejszych czasach to może faktycznie anachronizm, ale nikt tego obowiązku nie zniósł. Natomiast kontrolerzy coraz bardziej przykładają się do swojej pracy, a kary idą w miliony złotych.
Spis treści
- Kary za brak abonamentu RTV sięgają milionów złotych
- Czy trzeba płacić abonament RTV za radio w samochodzie?
- Jak odbywają się kontrole obecności radia w samochodzie?
- Abonament za radio w samochodzie – stawki w 2024 roku
- Jaka kara za brak abonamentu RTV w 2024 roku?
Kary za brak abonamentu RTV sięgają milionów złotych
Według obecnych szacunków jedynie 35 proc. osób wywiązuje się z obowiązku opłacania abonamentu RTV. W świadomości większości Polaków jest to wymóg, którego nikt nie egzekwuje, więc nie ma powodu się nim przejmować. Takie podejście to poważny błąd.
Tylko w pierwszym kwartale 2024 roku wszczęto postępowania egzekucyjne wobec 5233 osób, które uchylały się od opłacania abonamentu RTV. W ten sposób udało się ściągnąć kary na niemal 6 mln zł. Kwota ogromna, więc wszystko wskazuje na to, że kontrole nie ustaną, a nawet mogą zacząć się nasilać.
Przejmować się tym powinni nie tylko posiadacze odbiorników RTV w domu, ale także osoby posiadające radio w samochodzie.
Czy trzeba płacić abonament RTV za radio w samochodzie?
Dla wielu to zaskoczenie, ale radio w samochodzie także podlega obowiązkowi opłat RTV. To czy odbiornik stoi w domu na półce, czy znajduje się w samochodzie, nie ma znaczenia.
W przypadku osób prywatnych sprawa jest o tyle łatwiejsza, ponieważ opłata zawsze jest taka sama, bez względu na liczbę posiadanych przez nas odbiorników. Jeśli więc płacimy za radio i telewizor stojące w domu, to nie musimy dodatkowo za radio w samochodzie.
Inaczej sprawy się mają w przypadku przedsiębiorców. Oni muszą zapłacić abonament RTV za radio w każdym pojeździe, wpisanym do firmowej ewidencji.
Kto ma pierwszeństwo na skrzyżowaniu z łamanym pierwszeństwem. To musi wiedzieć każdy
Jak odbywają się kontrole obecności radia w samochodzie?
Fakt czy posiadamy odbiornik RTV, chociaż nie płacimy abonamentu, stwierdzają kontrolerzy Poczty Polskiej. Nie mamy jednak obowiązku wpuszczać ich za próg, więc zwykle nie mają jak wykonać swojej pracy. Mogą jednak zaglądnąć przez szybę do naszego auta, by sprawdzić, czy mamy w nim radio.
Jedyne pocieszenie jest takie, że sama obecność radia w pojeździe nie wystarczy. Musi być jeszcze sprawne, a podobnie jak do domu, nie musicie wpuszczać kontrolera do samochodu. Czyli nie ma się czego obawiać? Najwyraźniej jest – przypomnijcie sobie na ile milionów w tym roku wystawiono już kary.
Abonament za radio w samochodzie – stawki w 2024 roku
Z abonamentem za radio w samochodzie jest tak samo jak z abonamentem RTV za odbiorniki posiadane w domu. Nie ma znaczenia, czy słuchacie w samochodzie radia czy może wyłącznie słuchacie płyt albo streamujecie z telefonu muzykę, audiobooki oraz podcasty. Liczy się to, że macie w samochodzie urządzenie, które może odbierać stacje radiowe, jest podłączone oraz sprawne.
Od 1 stycznia 2024 roku opłata za abonament RTV za radio w samochodzie wynosi 8,70 zł, ale jeśli zapłacicie za okres dłuższy, to cena jednostkowa będzie niższa. Stawki wynoszą:
- 1 miesiąc – 8,70 zł
- 2 miesiące – 16,90 zł
- 3 miesiące – 25,10 zł
- 6 miesięcy – 49,60 zł
- 12 miesięcy – 94 zł
Jaka kara za brak abonamentu RTV w 2024 roku?
Wysokość kar za brak opłaconego abonamentu RTV zależy od obowiązujących stawek. Jest to 30-krotność miesięcznego abonamentu, więc w 2024 roku kara za brak opłaty to 261 zł. Ale to nie wszystko.
Oprócz kary musimy także zapłacić wszystkie zaległe stawki za abonament RTV. Zależy to więc od tego, jak długą przerwę w opłatach urząd będzie mógł udokumentować i nam udowodnić.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Europejska premiera BYD Sealion 7
BYD Sealion 7 to siódmy w pełni elektryczny samochód wprowadzony przez chińską markę na europejski rynek. Jest to też czwarty model z serii ,,Ocean”, do której należy już Dolphin, Seal i Seal U. Pierwsze modele mają dotrzeć do klientów jeszcze w tym roku. -
Cupra Formentor VZ5 w edycjach specjalnych
-
Porsche Taycan 4 i Taycan GTS – nowe warianty w gamie elektrycznego modelu
-
Lamborghini Revuelto ,,Opera Unica” zaprezentowane
-
Mercedes-AMG pracuje nad pierwszym własnym SUV-em
Komentarze: