9. Rajd Polski Historyczny 2020. Znamy już najważniejsze informacje!
Znamy już podstawowe fakty, dotyczące tegorocznego 9. Rajdu Polski Historycznego. Impreza zostanie rozegrana w terminie od 3 do 5 września 2020.
Po dwóch latach przerwy rajd ponownie został wpisany do kalendarza FIA. Oprócz konkurencji międzynarodowej pod nazwą FIA Trophy for Historic Regularity Rallies, 9. R.P.H. będzie również wliczany do Mistrzostw Polski w Historycznych Rajdach na Regularność; poszczególne etapy dzienne mają stanowić 6., 7. i 8. rundę MPHRR.
Trasa zawodów będzie liczyć ok. 1000 km (w tym ok. 68% to odcinki jazdy na regularność). Po raz pierwszy zawody zawitają do województwa podkarpackiego, w rejon Jasła i Krosna. Położona pomiędzy tymi miastami przy drodze krajowej 28 wieś Moderówka stanie się ważnym punktem etapowym. Punktem etapowym będą także Stróże koło Grybowa w powiecie nowosądeckim (przy drodze wojewódzkiej 981).
Dystans został podzielony na cztery etapy dzienne. Etap 1 prowadzi z Wieliczki (start w czwartek 3 września od 17:30) do Moderówki (24:00) i będzie liczyć 260 km.
Piątkowy (4 września) etap 2 z Moderówki do Stróż ma mieć również 260 km i będzie trwać od 9:00 do 16:00. Tego samego dnia po godzinnej przerwie rozpocznie się etap 3
Stróże-Wieliczka (także 260 km, godziny od 17:00 do 24:00). W sobotę 5 września finałowy etap 4, wiodący z Wieliczki do Makowa Podhalańskiego, a stamtąd do Krakowa (220 km). Start o 10:00, meta o 16:00 u podnóża Zamku Wawelskiego.
Rajd Polski Historyczny jest jedyną tego rodzaju imprezą, która jest organizowana w Polsce w randzie Mistrzostw Europy. Z tego powodu organizatorzy spodziewają się załóg nie tylko z Polski, ale i z różnych stron Europy, a m.in. z Austrii, Luksemburga, Włoch, Węgier, Niemiec; to będzie stanowić dogodną możliwość promocji naszego kraju. Bazą zawodów będzie tradycyjnie hotel „Soray” w Wieliczce.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: