8 pilotek w Rajdzie Karkonoskim – relacja
Pilotki Agnieszka Hankiewicz i Katarzyna Kiewrel stanęły na podium w Rajdzie Karkonoskim! Była to 7 runda Rajdowego Pucharu Polski i jednocześnie 2 Runda Pucharu Łużyc (Lausitz Cup), więc na jeleniogórskich trasach mogliśmy podziwiać 8 zawodniczek z trzech krajów - w roli pilotek.
Agnieszka (już) Hankiewicz – na pierwszym stopniu podium
Stare rajdowe przysłowie mówi, że każdy zawodnik jest szybki… do ślubu, a po nim rozsądek bierze górę nad odwagą. Na szczęście ta zasada nie działa w przypadku, gry związek małżeński zawiera rajdowa załoga. I potwierdzają to Paweł i Agnieszka Hankiewicz (Wierzchowska), którzy dwa tygodnie po swoim ślubie zdominowali rywalizację w 25. Rajdzie Karkonoskim, siódmej rundzie Rajdowego Pucharu Polski 2010.
– Jest to dopiero nasza pierwsza wygrana w tym roku, sytuacja zaczyna się więc zdecydowanie poprawiać po pierwszej połowie sezonu. Dwa tygodnie temu wzięliśmy z Agnieszką ślub, więc był to nasz pierwszy występ pod jednym nazwiskiem – zatem to przemiły prezent! – podsumowuje Paweł.
Załoga Citroena C2 dzięki wygranej na tym rajdzie zdobyła 15 punktów w klasyfikacji rocznej RPP i awansowała na trzecią pozycję tego cyklu!
Agnieszka Moskal pcha z Teodorem rajdówkę. |
fot. mat. prasowe
|
Agnieszka Moskal – na mecie pchając rajdówkę
Teodor Stolarek z Agnieszką Moskal w Suzuki Swifcie mieli na ostatniej pętli całą serię usterek w samochodzie i każdy kilometr był dla nich walką o ukończenie rajdu:
– Trzecia pętla była bardzo ciężka, straciliśmy prawy tylny amortyzator. Do tego olej z niego lał się na wydech i mieliśmy dość poważną zadymę za autem, a co gorsza także w kabinie. Żeby było weselej, współpracy odmówił alternator, a w połowie ostatniego oesu cewka zapłonowa. Jako, że przy okazji rozszczelnił się także wydech, poruszaliśmy się z prędkością 50 km/h, ale hałasu robiliśmy chyba więcej, niż wszystkie pozostałe rajdówki razem wzięte. W tej chwili jesteśmy w trakcie przywracania wszystkiego do porządku i już za niespełna dwa tygodnie wybieramy się na Rajd Wisły – opowiada Teodor. – Kompletnie nie mamy szczęścia do rund Lausitz Cup. Tegoroczny Karkonoski jest 5 imprezą należącą do tego cyklu, w której wystartowaliśmy i dopiero pierwszą dojechaną. Choć dojechaną chyba cudem! – podsumowuje kierowca. Przed metą doszło do takiej sytuacji, że rajdowa para musiała wpychać swoją rajdówkę na rampę, a dopiero po zjeździe z niej auto odpaliło.
Agnieszka starała się zmotywować kierowcę do szybszej jazdy:
– Pod koniec rajdu Teodor jechał już w miarę szybko, więc jest szansa, że na Rajdzie Wisły przestanie przynosić nam wstyd. Powiem nawet, że na koniec coś troszkę się wystraszyłam, bo było aż tak szybko – więc nadzieja jest! – żartuje Agnieszka.
Ziębicka załoga ukończyła rajd na drugim miejscu w klasie A5 i 27 w klasyfikacji generalnej RPP oraz na 4 miejscu w klasie K2 i 18 w generalce Lausitz Cup.
Kasia Kiewrel na mecie. |
fot. mat. prasowe
|
Katarzyna Kiewrel – nowe oklejenie i pierwsze podium w klasie
Rajd Karkonoski okazał się dla załogi: Ryszard i Katarzyna Kiewrel, trudny do opisania:
– Od początku tego sezonu nie mieliśmy żadnych problemów z przygotowaniem poprawnego opisu, aż do Rajdu Karkonoskiego. Praktycznie co przejazd zapoznawczy, mieliśmy spore korekty w notatkach, gdyż albo „gubiły” nam się zakręty, albo mieliśmy ich „nadmiar”. Więc z duszą na ramieniu w sobotni poranek pojawiliśmy się na strefie serwisowej. Padający deszcz także nie wpływał na nas korzystnie. Jak się okazało po pierwszym OS-ie, nie taki diabeł straszny i w całkiem przyzwoitym (jak na nas) tempie, dojechaliśmy do mety. W kilku momentach było stresująco, jednakże auto było prawie cały czas pod kontrolą (prawie, gdyż tuż za metą lotną drugiego odcinka, wykręciliśmy pięknego bączka). – opowiada Kasia. – Drugie miejsce zajęte na tym rajdzie bardzo nas cieszy. Miło było usłyszeć od naszych kolegów – konkurentów, że widzą progres w naszej jeździe. A to nowe oklejenie wszystkim się podobało i przyniosło nam pierwsze podium w klasie N2 – podsumowuje zawodniczka. Załoga była także klasyfikowana w Pucharze Łużyc, gdzie zajęła 6 miejsce w klasie.
Czeska załoga – Karel Macek i Pavla Fricowa dzięki zajęciu 5 miejsca na Rajdzie Karkonoskim awansowała na liderów cyklu Lausitz Cup. Załogę mogliśmy podziwiać w nietypowym (i jedynym na tym rajdzie) aucie S2000 – Toyocie Corolla.
Alicja Konury |
fot. mat. prasowe
|
Wyżej, na podium została sklasyfikowana Alicja Konury pilotująca Kacpra Puszkiela w BMW M3. Wrocławska załoga zajęła 3 miejsce w klasie Gość i w cyklu Lausitz Cup.
W Rajdzie Karkonoskim wystąpiły jeszcze trzy niemieckie pilotki, jedna z nich – Peggy Holm wycofała się z rywalizacji na 6 odcinku specjalnym. W Nissanie Micra na 3 miejscu w klasie, eliminację Pucharu Łużyc zakończyła załoga: Ronny Teichmann i Dorit Seibt. Rajd był także eliminacją Międzynarodowego Pucharu Trabanta i w jednym z nich zasiadała Susen Geuthner pilotująca R. Eckla. Załoga zajęła 3 miejsce w klasie K1.
Podczas kolejnych dwóch weekendów września, polscy zawodnicy i zawodniczki, nie będą próżnować. Już w dniach 3-5 września zostanie rozegrana runda mistrzostw Polski – Rajd Warszawski, a tydzień później na trasę powrócą pucharowicze startujący w Rajdzie Wisły.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
może nie uważałem za bardzo na polskim, ale wydaje mi się że powinno być RAJD KARKONOSKI, nie karkonoWski.
Anonymous - 5 marca 2021
może nie uważałem za bardzo na polskim, ale wydaje mi się że powinno być RAJD KARKONOSKI, nie karkonoWski.