
8,5 mln Volkswagenów do serwisu w UE. A w Polsce?
W związku z aferą związaną z manipulowaniem wynikami emisji spalin, koncern Volkswagen podał w końcu oficjalną liczbę samochodów, które będą musiały trafić w najbliższym czasie do serwisu.
Cała operacja związana z akcją serwisową będzie przeprowadzona na zlecenie Federalnego Urzędu Transportu Drogowego. Rozpocznie się ona na początku przyszłego roku i będzie obowiązkowa, więc właściciele będą musieli odwiedzić autoryzowany serwis.
Niemiecki koncern ogłosił, że w całej akcji w Unii Europejskiej weźmie udział ok 8,5 mln aut. Z tej liczby 2,4 mln w samych Niemczech. w Polsce problem dotyczy ok. 200 tysięcy egzemplarzy. Nowy szef koncernu, powołany po skandalu, twierdzi że w ciągu najbliższych dwóch-trzech lat marka powinna się podnieść z kryzysu.
W sumie na całym świecie Volkswagen będzie musiał sprawdzić około 11 mln pojazdów. W ostatnich latach tylko Toyota miała podobną akcję, gdy musiała sprawdzić 10 mln samochodów z powodu problemów z samoczynnym przyspieszaniem. Nie licząc kosztów wizerunkowych, cała operacja może kosztować Volkswagena nawet 35 mld euro.
Na razie inżynierowie Volkswagena pracują nad rozwiązaniem technicznym problemu. Silniki o pojemności dwóch litrów otrzymają nowe oprogramowanie, a w przypadku jednostek o pojemności 1,6 litra będzie konieczna interwencja techniczna. Amerykanie przeprowadzili już test, podczas którego samochód wyposażony w feralny silnik pracował w trybie „ekologicznym”. Wyszło, że osiągi są gorsze, a do tego wzrosło zużycie paliwa.
Najnowsze
-
XPENG w Polsce: poznaj kolejną chińską markę, która chce podbić Polskę i Europę
Chińskie marki samochodowe? Brzmi znajomo, prawda? Ale XPENG to coś więcej niż tylko kolejny gracz z Dalekiego Wschodu, który chce podbić europejskie rynki. To marka stawiająca na trzy filary, które mogą przekonać nawet najbardziej sceptycznych polskich kierowców. -
Czy Twój samochód niszczy planetę? Szokująca prawda o emisjach CO2 i codziennych wyborach
-
Motocykl w firmie: jak legalnie odliczyć VAT i koszty? Sprawdź, co mówią przepisy!
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
-
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
Zostaw komentarz: