62% kierowców nie zdałoby egzaminu
47% procent kierowców z Niemiec korzysta z telefonów komórkowych podczas jazdy, 43% kierujących z Włoch przyznaje się do prowadzenia pojazdu, trzymając kierownicę tylko jedną ręką, a 14% z nich pisze przy tym SMS. 62% przyznaje, że miałoby problem z ponownym zdaniem egzaminu na prawo jazdy - statystyki są druzgoczące!
Okazuje się, że zmotoryzowani z Europy zbyt łatwo tracą koncentrację za kierownicą. Tak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Ford Motor Company.
Za kierownicą bywamy zdekoncentrowane… |
fot. Motocaina
|
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród ponad 4300 kierowców z Hiszpanii, Włoch, Francji, Niemiec i Wielkiej Brytanii potwierdzają, że niepokojąco duża liczba użytkowników dróg naraża siebie i innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo. Główne grzechy kierowców to rozmowa przez telefon komórkowy, jedzenie i picie podczas jazdy, a w niektórych przypadkach nawet nakładanie makijażu w ruchu. Co ciekawe, zmotoryzowani zdają sobie sprawę ze swoich niskich umiejętności panowania nad pojazdem. Aż 62 procent ankietowanych przyznaje, że miałoby problemy z ponownym zdaniem egzaminu na prawo jazdy.
Z najnowszych statystyk Unii Europejskiej wynika, że w roku 2009 w wypadkach drogowych w Europie obrażenia odniosło ponad 1,5 miliona osób. Ford zlecił przeprowadzenie ankiety na temat bezpieczeństwa na drogach, aby poznać zachowania kierowców w ruchu drogowym i ustalić, które elementy z zakresu bezpieczeństwa montowane na pokładzie samochodu cieszą się najwyższym uznaniem.
fot. Ford |
Raport wykazał, że niemal połowa użytkowników pojazdów z Niemiec korzysta z telefonów komórkowych podczas jazdy. Bardziej zdyscyplinowani pod tym względem są Brytyjczycy – tylko 6 procent ankietowanych wykonuje połączenia telefoniczne prowadząc pojazd. Z kolei 50 procent zapytanych Włochów uważa się za dobrych kierowców i nie przewiduje żadnych problemów z powtórnym zdaniem egzaminu na prawo jazdy.
Kierowcy przyznali również, że najbardziej cenią obecność poduszek powietrznych na pokładzie samochodu (25% wszystkich odpowiedzi). Na drugim miejscu (21%) znalazły się technologie pomagające uniknąć kolizji przy małych prędkościach, takie jak oferowany przez Forda system Active City Stop.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: