5 lat Q Service Castrol na rynku – sieć świętuje jubileusz!
Sieć niezależnych warsztatów samochodowych ma co świętować - 5 lat Q Service Castrol i ogromna liczba warsztatów to powód do dumy - prezesa firmy - byłego kierowcy rajdowego Macieja Oleksowicza.
Spis treści
- 5 lat Q Service Castrol
- Flota w sieci warsztatów
- Wyzwania i przyszłość branży warsztatowej
- Q Service Castrol – plany na przyszłość
Od 2018 roku w ramach konceptu do projektu dołączyło blisko 600 zrzeszonych serwisów, świadczących usługi dla klientów indywidualnych i flotowych. Menadżerowie odpowiedzialni za projekt podsumowują 5 lat Q Service Castrol, dotychczasową działalność, dzielą się planami na przyszłość oraz wskazują na wyzwania, jakie czekają branżę warsztatową w najbliższych latach.
Projekt Q Service Castrol powstał w 2018 roku z połączenia wiedzy i doświadczenia dwóch znaczących przedsiębiorstw w branży motoryzacyjnej. Sieć została stworzona przez firmę Inter Cars, zaś partner tytularny – Castrol – od początku wspiera działania konceptu. Jak Q Service Castrol radził sobie do tej pory na rynku i jakie cele stawia sobie na przyszłe lata?
5 lat Q Service Castrol
W Polsce obecnie funkcjonuje blisko 600 warsztatów zrzeszonych w ramach konceptu sieciowego Q Service Castrol. W serwisach naprawianych jest ponad milion samochodów rocznie. To niekwestionowany lider zrzeszający serwisy samochodowe.
Sieć Q Service Castrol rozpoznawalna jest m.in. dzięki gwarancjom na silnik, hamulce oraz opony. Ponadto, serwisy samochodowe zrzeszone w jej strukturach są aktywnymi uczestnikami programu Bio Service, który ma na celu ochronę środowiska naturalnego. W ramach tej inicjatywy, warsztaty mają możliwość efektywnego zarządzania odpadami, powstałymi w wyniku prac serwisowych, korzystając z usług firm posiadających odpowiednie kwalifikacje i zasoby. Proces recyklingu odpadów jest ściśle zgodny z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz z zasadami ekologii.
Marta Ciesielska menadżerka projektu o powodach sukcesu
Q Service Castrol wspierają liczni partnerzy którzy dostarczają do warsztatów fachową wiedzę i sprawdzone rozwiązania. Wśród firm współpracujących z siecią są m.in. Castrol, Continental, Semperit, Bosch, Ate, Varta, ZF Aftermarket, NRF i od niedawna marka Milwaukee.
– Dzięki współpracy z profesjonalnymi partnerami, właściciele warsztatów otrzymują dostęp do najnowszych informacji technicznych oraz mogą liczyć na wiele dodatkowych korzyści. Ma to ogromny wpływ na rozwój serwisów, które zdobywają rynkową przewagę nad innymi firmami – stwierdza Marta Ciesielska, menadżer projektu Q Service Castrol.
Flota w sieci warsztatów
Sieć warsztatowa wspiera również klientów flotowych i odpowiada na potrzeby branży, oferując liczne usługi i rozwiązania. Q Service Castrol zajmuje się obsługą flot samochodów osobowych na obszarze całego kraju w ramach programu flotowego firmy Inter Cars. Q Service Castrol obecnie świadczy usługi dla najważniejszych firm flotowych, wśród nich są: Arval, Leasplan, ALD, Masterlease i inne.
Wyzwania i przyszłość branży warsztatowej
W najbliższych latach branżę warsztatową czeka wiele wyzwań. Najważniejsze kwestie związane są przede wszystkim z elektryfikacją pojazdów, rosnącymi cenami usług i brakami wykwalifikowanej kadry pracowniczej w warsztatach.
Q Service Castrol wdraża rozwiązania, które odpowiadają na pojawiające się potrzeby i wyzwania rynku warsztatowego. Pośród ważnych inicjatyw, w których uczestniczy projekt są systemy praktyk i zaawansowanych szkoleń oraz programy Młode Kadry i konkurs Young Car Mechanic. Dodatkowo, Q Service Castrol stale pomaga doposażyć się właścicielom warsztatów w najnowocześniejszy sprzęt, potrzebny mechanikom do codziennej pracy.
Przeczytaj też: Samochód elektryczny u mechanika – czy serwisy są już gotowe na to wyzwanie?
Q Service Castrol – plany na przyszłość
W zeszłym roku Q Service Castrol świętował otwarcie 500. warsztatu, co świadczy przede wszystkim o sile i rosnącej popularności konceptu sieciowego. Projekt nie zwalnia tempa, a menadżerowie odpowiedzialni za jego rozwój planują dalszą ekspansję na mapie Polski.
– Stawiamy na ciągły rozwój. Intensywnie prowadzimy skuteczne działania marketingowe, które wpływają na wzrost rozpoznawalności marki. Stale rozwijamy nasz koncept i współpracujemy wyłącznie z jakościowymi serwisami. Chcemy podążać za trendami, jednocześnie konsekwentnie krocząc wyznaczoną 5 lat temu ścieżką. Naszym celem jest stanie się najlepszą w kraju siecią zrzeszającą niezależne serwisy samochodowe – podsumowuje Marta Ciesielska.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: