4-0 dla Loeba w Rajdzie Portugalii
Miało być inaczej, ciekawiej. Rajd Portugalii zapowiadał się naprawdę interesująco, a rywalizacja podczas pierwszego etapu mroziła krew w żyłach. Jednak już od sobotnich odcinków wszystko wróciło do normy i Sebastien Loeb tradycyjnie wygrał. Polakom po nieudanym wyścigu Roberta Kubicy, powodów do uśmiechu dostarczył Michał Kościuszko, zwyciężając w JWRC.
![]() |
Fot. Citroen
|
Na pierwszej pętli mogliśmy obserwować wspaniałą jazdę Fordów. Początkowo zwycięzcą został Henning Solberg, jednak już podczas kolejnych oesów młody Latvala nie miał sobie równych i wyszedł na prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Kres jego umiejętnej jazdy przyszedł na OS-4, kiedy to wypadł z drogi i rolował kilkadziesiąt metrów po skarpie (zobacz video poniżej). Dzięki temu zdarzeniu inni kierowcy mogli się wykazać. Po siedmiu oesach na czele tabeli plasował się Mikko Hirvonen i to on jako pierwszy miał wyjechać na odcinki specjalne w sobotę „odkurzając” trasę z luźnego szutru kolejnym zawodnikom. 15 sekund tracił do kierowcy Forda Dani Sordo, zwycięzca jednej próby dnia, a tuż za nim dojechał jego kolega z zespołu Citroena – Sebastien Loeb. Marcus Gronholm, choć nie siedział w rajdówce ponad rok, powrócił w pięknym stylu i notował czasy w czołówce.
W sobotę Sebastien Loeb pokazał na co go stać: jechał perfekcyjnie. Sześć wygranych odcinków specjalnych przyniosło mu prawie półminutową przewagę nad jego największym rywalem Mikko Hirvonenem. –
Dziś byliśmy w takiej samej sytuacji jak podczas pierwszego dnia. Mimo, że musieliśmy czyścić drogę z luźnego szutru na drodze, byliśmy nieco szybsi od Mikko. Wczoraj, kiedy nie musiałem jechać jako pierwszy, byliśmy wyraźnie lepsi – mówił Loeb po rajdzie. – To bardzo obiecujący wynik patrząc pod kątem następnych rajdów, ale ciągle musimy mocno pracować, by zwyciężać.
– Dzisiejszego ranka wierzyłem, że będę mógł zwyciężyć. Gdy kurz unosił się nad trasą szybko zdałem sobie sprawę, że w tych warunkach nie mam szans na dogonienie Sebastiena. Drugie miejsce to w tym rajdzie maksimum naszych możliwości. Cieszę się nawet z tych ośmiu punktów – mówił Hirvonen. |
![]() |
Fot. Ford
|
Kierowca Focusa podzielił się po równo drugimi miejscami na oesach z prowadzącym C4 WRC – Dani Sordo. Strata prawie minuty do prowadzącego była praktycznie nie do odrobienia podczas pięciu prób w niedzielę. Loeb wygrał dwa pierwsze oesy niedzielne, a później tylko kontrolował sytuację. Odniósł swoje 51 zwycięstwo w mistrzostwach świata, pobijając swój rekord. 4 z 18 odcinków wygrał Hirvonen zajmując drugie miejsce w rajdzie i dokładając 8 punktów do swojego konta. Ostatnie miejsce na podium wywalczył Dani Sordo, który tracił na koniec rajdu prawie 2 minuty do Sebastiena.
Na kolejnych dwóch pozycjach uplasowali się bracia Solberg. Na uwagę zasługuje dobra szósta lokata Ostberga jadącego Subaru. Na siódmym miejscu, ze stratą aż 13 minut dojechał Villagara, a punktowaną ósemkę zamknął Al Qassimi. Do mety nie dojechał natomiast Marcus Gronholm. Podczas sobotniego etapu wypadł z trasy i uszkodził samochód. Silnik zaczął się przegrzewać i musiał zakończyć rywalizację.
Michał Kościuszko z Maciejem Szczepaniakiem na mecie zwycięskiego Rajdu Portugalii. |
![]() |
Fot KRT
|
Portugalia to także runda Junior WRC, w której startuje polska załoga Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak. W swoim Suzuki Swift S1600 wygrali 9 z 18 odcinków i odnieśli swoje drugie zwycięstwo w mistrzostwach świata!
– Bardzo się cieszę z tej wygranej. Prowadziliśmy praktycznie od samego początku aż do mety. Dzięki temu zwyciężamy w klasyfikacji ogólnej ex-aequo z Martinem Prokopem i zbliża to nas do końcowego sukcesu w cyklu JWRC – mówił na mecie szczęśliwy Michał. Polski team uzyskał ponad 6-minutową przewagę nad drugim w klasyfikacji Kevinem Abringiem, a ponad 9 minut stracił do zwycięzców Hans Weijs.
Klasyfikacja końcowa Rajdu Portugalii
1. S Loeb/D Elena Citroen C4 3h 53min 13.1s
2. M Hirvonen/J Lehtinen Ford Focus RS 3h 53min 37.4s
3. D Sordo/M Marti Citroen C4 3h 54min 58.5s
4. P Solberg/P Mills Citroen Xsara 3h 55min 57.7s
5. H Solberg/C Menkerud Ford Focus RS 3h 58min 59.4s
6. M Østberg/O Unnerud Subaru Impreza 3h 59min 33.9s
7. F Villagra/J Diaz Ford Focus RS 4h 06min 12.6s
8. K Al Qassimi/M Orr Ford Focus RS 4h 11min 34.8s
9. A Araújo/M Ramalho Mitsubishi Lancer 4h 15min 31.6s
10 M Prokop/J Tománek Mitsubishi Lancer 4h 16min 38.7s
Klasyfikacja Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (po rundzie 4/12)
1. S Loeb 40 pkt
2. M Hirvonen 30 pkt
3. D Sordo 23 pkt
4. P Solberg 14 pkt
5. H Solberg 14 pkt
6. M Wilson 8 pkt
Zespoły
1. Citroen Total 64 pkt
2. BP Ford Abu Dhabi 40 pkt
3. Stobart VK M-Sport Ford 27 pkt
4. Citroen Junior 11 pkt
5. Munchi’s Ford 7 pkt
Rajd Portugalii – klasyfikacja JWRC:
1. Michał Kościuszko, Polska (Suzuki Swift S1600) – 4:22:38.6
2. Kevin Abbring, Holandia (Renault Clio RS) – strata +06:06.5
3. Hans Weijs, Holandia (Citroen C2 S1600) – strata + 9:22.7
4. Luca Griotti, Włochy (Renault Clio) – strata +15:10.1
5. Alessandro Bettega, Włochy (Renault Clio) – strata + 26:44.5
6. Simone Bertolotti, Włochy (Suzuki Swift S1600) – strata +42:00.3
Tutaj przeczytasz podsumowanie sukcesów Michała Kościuszko zaraz po sobotnich zmaganiach.
A tutaj obejrzysz wypadek Latvali
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: