
360 koni i 6 litrów na setkę
Lexus USA opublikował na swojej stronie internetowej dane osiągowe flagowego coupé w wersji z napędem hybrydowym – Lexus LC 500h.
Lexus LC 500h wyposażony jest w zupełnie nową jednostkę napędową Multi Stage Hybrid System o łącznej mocy 359 KM (264 kW). Zapewnia ona przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy, a jednocześnie jest wyjątkowo oszczędna – zużycie paliwa poza miastem to tylko 6,7 l/100 km (dane producenta).
Hybrydowa jednostka napędowa Lexusa LC 500h zawiera oprócz 3,5-litrowego silnika V6 o mocy 299 KM (220 kW), silnika elektrycznego, generatora i łączącej je planetarnej przekładni e-CVT dodatkową, czterobiegową przekładnię automatyczną. W trybie manualnej zmiany biegów system udostępnia kierowcy 10 przełożeń – korzystając z trzech pierwszych przełożeń skrzyni automatycznej, e-CVT realizuje 9 biegów wirtualnych, zaś czwarte przełożenie to dziesiąty bieg – overdrive.
Lexus LC trafi do klientów już za kilka tygodni. Oprócz hybrydowego LC 500h dostępny będzie model LC 500 z wolnossącym silnikiem V8 o mocy 477,5 KM i maksymalnym momencie obrotowym 540 Nm, współpracującym z zastosowaną po raz pierwszy w samochodzie luksusowym 10-biegową przekładnią automatyczną, który rozpędza auto od 0 do 100 km/h w czasie krótszym od 4,5 sekundy.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: