Ewa Kania

26 nowych dróg ekspresowych – GDDKiA podała szczegóły

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podsumowała swoje tegoroczne działania w kwestii budowy dróg ekspresowych. Poinformowała także, jakimi drogami szybkiego ruchu planuje zająć się jeszcze do końca 2023 roku.

Spis treści

Umowy na budowę dróg podpisane w 2023 roku

Od początku roku w ramach Rządowych Programów, Budowy Dróg Krajowych i Budowy 100 obwodnic GDDKiA podpisała 10 umów na roboty budowlane. Sześć umów dotyczyła budowy dróg ekspresowych, zaś cztery to kontrakty na realizację obwodnic. Łączna długość odcinków, dla których podpisano umowy, to 128,5 km o wartości 5,34 mld zł.

Do końca roku planowane jest podpisanie umów na odcinki dróg o łącznej długości nieco ponad 200 km, w tym S7 na północ od Warszawy, S8 na południe od Wrocławia, S16 pod Olsztynem, S17 w woj. lubelskim, S19 w woj. podkarpackim i S74 w woj. świętokrzyskim. 

Przetargi na nowe drogi w 2023 roku

Od początku roku GDDKiA ogłosiła 16 przetargów na realizację odcinków o łącznej długości 259,3 km. 15 zadań na budowę dróg ekspresowych (247,9 km) oraz jedno na budowę obwodnicy (11,4 km).

Obecnie w toku jest 26 postępowań. To czas dla wykonawców na właściwe kalkulacje i przygotowanie optymalnych, przemyślanych ofert, uwzględniających wszelkie ryzyka i analizy sytuacji rynkowej. Nadal można zgłaszać oferty na budowę:

  • S19 Sokółka – Czarna Białostocka
  • S19 Czarna Białostocka – Białystok Północ
  • S19 Białystok Północ – Dobrzyniewo
  • DK12 obwodnica Głogowa
  • DK29 obwodnica Krosna Odrzańskiego
  • DK28 obwodnica Sanoka
  • DK22 obwodnica Szwecji
  • S11 Kępno – Siemianice
  • S11 Siemianice – Gotartów
  • S11 Gotartów – początek obwodnicy Olesna
  • S12 gr. woj. łódzkiego – węzeł Przysucha

Przebiłeś oponę i jedziesz na dojazdówce? Lepiej sprawdź prognozę pogody

Z kolei nadal w toku, ale już po otwarciu ofert, znajduje się 12 postępowań przetargowych. Teraz jest czas na ich badanie i weryfikację złożonej dokumentacji co pozwoli finalnie dokonać wyboru tej najkorzystniejszej. Są to postępowania na odcinki:

  • S7 Czosnów – Kiełpin
  • S8 Kobierzyce – Kobierzyce
  • S8 Kobierzyce – Jordanów
  • S8 Jordanów – Łagiewniki
  • S16 Olsztyn – Barczewo
  • S16 Barczewo – Biskupiec
  • S17 Piaski – Łopiennik
  • S17 Krasnystaw – Izbica
  • S17 Izbica – Zamość
  • S19 Jawornik – Lutcza
  • S19 Lutcza – Domaradz
  • S74 Cedzyna – Łagów

Dla dwóch postępowań przetargowych wybrano już najkorzystniejsze oferty i pozostaje tylko kwestia zakończenia standardowej kontroli uprzedniej przetargu jaką przeprowadza Prezes Urzędu Zamówień Publicznych. Chodzi o postępowaniach na realizację dwóch odcinków S74 granica woj. łódzkiego – Przełom/Mniów oraz Łagów – Jałowęsy – Nisko.

Prowadzone jest też postępowanie na realizację obwodnicy Zatora w trybie dialogu konkurencyjnego. Z kolei dla dwóch postępowań na rozbudowę dwóch odcinków DK65 Gąski – Ełk oraz od Nowej Wsi Ełckiej do granicy województwa – kontrola Prezesa UZP nie jest wymagana i wkrótce zostanie podpisana stosowna umowa.

Ile nowych dróg ekspresowych zostanie oddanych do końca roku?

Do końca roku 2023 GDDKiA planuje ogłosić ponad 20 postępowań. Będą to przetargi dla 26 odcinków o łącznej długości 262 km. 15 odcinków na drogi ekspresowe o łącznej długości 194,75 km, a 11 na obwodnice o łącznej długości 67,25 km. Wśród nich znajdą się między innymi kolejne odcinki S8 w woj. dolnośląskim, S10 od Szczecina do Piły, S11 w woj. wielkopolskim, S12 w woj. mazowieckim, S16 w woj. podlaskim.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze