23. Rajd Gazel: cztery Dacie Duster kontra wydmy
Od 1990 roku każda edycja Rajdu Gazel przyciąga na marokańską pustynię 300 uczestniczek (150 załóg), które biorą udział w wyścigu samochodowym na orientację, wymagającym od nich wytrzymałości i pomysłowości.
Niezależnie od wieku, pochodzenia, narodowości czy doświadczenia, uczestniczki są oceniane nie pod względem tempa, lecz liczby przebytych kilometrów oraz, pośrednio, emisji CO2.
Do udziału w 23. edycji Rajdu wybrano sześć pracownic Renault, które od 19 do 28 marca wezmą udział w wyścigu. W listopadzie zeszłego roku do jury Renault wpłynęły 132 zgłoszenia, spośród których wybrano 50 ochotniczek. W ten sposób powstało 25 zespołów – złożonych z przedstawicielek ośmiu krajów, zatrudnionych w różnych działach i na różnych stanowiskach (dział logistyki, inżynierii, zakupów oraz produkcji), a każdemu przyświecał jeden cel — zostać jedną z trzech drużyn, które zakwalifikują się do rajdu.
Saida Benhamida i Safae Challal |
![]() |
fot. Renault
|
Oceniano fizyczne i psychologiczne predyspozycje kandydatek: sprawność sportową, wytrzymałość
i determinację, odporność, odwagę i ducha solidarności, jak również umiejętności wspólnego podejmowania decyzji, radzenia sobie ze stresem i taktyczne podejście do terenu. Przygotowania prowadziła Karine Baillet, mistrzyni rajdowa. Trening obejmował ćwiczenia fizyczne (wzmacnianie mięśni, jogging, orientacja w terenie itp.), rozwijanie umiejętności technicznych (sprawdzanie poziomu wody i oleju itp.), biegi po torze przeszkód i warsztaty psychologiczne.
Laetitia Rodier i Sylvie Quittot |
![]() |
fot. Renault
|
Celem rajdu jest pokonanie odległości między dwoma punktami możliwie jak najkrótszą trasą w różnorodnym terenie. We francuskim centrum prototypów Renault w Technocentre cztery Dacie Duster zostały na potrzeby wyścigu przystosowane do zmagań z wydmami. Aby zagwarantować wytrzymałość sprzętu w pustynnych warunkach i spełnić wymagania bezpieczeństwa, samochody zostały poddane kilku modyfikacjom (m.in. wzmocniono zawieszenie i dodano aluminiowe belki pod tylnym mostem). Ponadto wzbogacono je o kilka dodatkowych elementów wyposażenia
(m.in. podświetlany kompas na desce rozdzielczej, drugie koło zapasowe oraz urządzenie o nazwie „Terratrip”, mierzące odległość z dokładnością do 20 m na 1 km).
Anne-Sophie Cally i Paulina Hachoud |
![]() |
fot. Renault |
Oprócz trzech samochodów przeznaczonych dla załóg Renault, do rajdu przygotowano również czwartą Dacię Duster, dostosowaną specjalnie do kategorii 4×4 (m.in. zmodyfikowano podłużnice w celu zmiany kąta natarcia i podniesienia samochodu o 80 mm oraz wzbogacono wyposażenie
o dodatkowy zbiornik na paliwo). Kierownica tego pojazdu zostanie oddana w ręce dwóch mistrzyń rajdowych: Catherine Houlès i Mélanie Suchet.
Dumne z możliwości reprezentowania swojej firmy w trakcie rajdu, „Gazele” stanowią źródło inspiracji dla wielu kobiet w Grupie. To doświadczenie wspiera rozwój osobisty i zawodowy pracownic Renault. W ciągu trzech lat w tym stuprocentowo kobiecym rajdzie wzięło już udział 20 pracowniczek Renault.
KANDYDATKI RENAULT 2013
Załoga 315:
Saida BENHAMIDA i Safae CHALLAL (Renault Maroko: Dyrekcja ds. Jakości i Zasobów Ludzkich)
Pracowały razem i od razu pomyślały o sobie nawzajem, gdy ogłoszono kolejną edycję rajdu. — Powiedziałyśmy sobie: właściwie dlaczego nie my? To prawdziwie sportowe wyzwanie w szczytnym celu!
Załoga 316:
Laetitia RODIER i Sylvie QUITTOT (Dyrekcja Inżynierii Pojazdów)
Upodobanie do sportowych wyzwań i samochodów sprawiło, że się spotkały i postanowiły wziąć udział w rajdzie. — Jesteśmy przekonane, że to, jak się różnimy, może okazać się prawdziwym atutem w tym wyścigu!
Załoga 317:
Anne-Sophie CALLY i Paulina HACHOUD (Dyrekcja ds. Produkcji)
Po latach współpracy i przyjaźni wspólny udział w rajdzie był dla nich oczywisty. — Już w zeszłym roku zgłosiłyśmy się do udziału. W tym roku postanowiłyśmy pójść na całość!
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: